Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten

Het liefst draai  je natuurlijk 80-80 . Voor mijn Triax  heb ik nu een motor  die draait 80-80 ,dat staat op de doos.

Als ze een klein beetje liegen dan kom je nog een heel eind. Van de polarmount van Gibertini  wordt vertelt 75 oost tot 55 west, als ik mijn goed herinnerd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


62º West is wel het laatste waar iets te vangen is (was) voor ons in NL .

In Oost is dat 75º , die posities zijn te halen met die 80-80 rotor maar die is niet geschikt voor die Gibertini .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ogenblik staat mijn 125 cm schotel buiten gebruik. Ik moet hem op een andere plaats zetten om de zenders vanaf meer dan 40,5 W te ontvangen , zou graag tot 55,5 W gaan en misschien verder.

Gezien de huidige weersomstandigheden zal dit pas binnen enkele weken zijn.

 

Op een Frans satellietforum is er een mooi draadje i.v.m. wat er allemaal te ontvangen is met een schotel tot max. 130 cm op de C-band. Gaat zowel van oost tot west.

Leuke info denk ik. :)

 

http://forum.satelliweb.com/viewtopic.php?f=21&t=9794

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy sat .

Dat draadje op dat Franse forum dat is bij mijn bekent ,dat is zeker interessant. Voor al schotels tot 130 cm.

Als het weer beter is dan plaats ik de schotel een meter na achter ,dan heb de schotel vrij zicht zo wel oost als west.

Dan weet ik ook hoe ver de schotel naar west draait. Maar nu is het best wel fijn dat de schotel redelijk uit de wind staat.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag is er een feed in HD op 58°W  , 4117 H 7500  met de finale van de CL  Barcelona - Juventus.

Iemand die hierop een signaal krijgt ?

PS: Is wel gecodeerd in BISS

Voor het ogenblik ben ik nog niet klaar om zo ver naar het westen te draaien , is dus gewoon uit nieuwsgierigheid.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lees ik dit bericht te laat, want ik had dit graag voor je willen testen. 

Op dit moment ontvang ik met mijn schotel tot 55 west. De schotel zelf draait verder, dus in principe moet ik 58 west kunnen ontvangen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt.

Is er iemand die 58 west wel kan ontvangen? Dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

62º West is wel het laatste waar iets te vangen is (was) voor ons in NL .

In Oost is dat 75º , die posities zijn te halen met die 80-80 rotor maar die is niet geschikt voor die Gibertini .

 

En hoever zou je met een polarmount kunnen draaien met 24 of 36" actuator?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar geen ervaring mee , maar lees (en begrijp) dat het bijna niet mogelijk is om de gehele boog (75 E---62 W) nauwkeurig te volgen .

Zit het eind van de actuator aan de westzijde van de schotel , kan de schotel in het oosten op het eind "door kiepen" en andersom .

Ik ben zelfs verhalen tegengekomen van opstellingen met 2 actuators voor de AZ richting .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment ontvang ik de satellieten van 75 oost tot 55 west .  West draait de schotel nog verder .

Wat ik gedaan heb is het volgende  hier en daar wat weg slijpen en niet de actuator goed vast zetten. Ik maak gebruik van het door zwiepen van de schotel . Ik weet het is niet nauw keurig is maar het werkt wel. En als het harder waait dan zet ik alles even weer vast.

De schotel staat op het balkon dus ik kan er goed bij . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment ontvang ik de satellieten van 75 oost tot 55 west .  West draait de schotel nog verder .

Wat ik gedaan heb is het volgende  hier en daar wat weg slijpen en niet de actuator goed vast zetten. Ik maak gebruik van het door zwiepen van de schotel . Ik weet het is niet nauw keurig is maar het werkt wel. En als het harder waait dan zet ik alles even weer vast.

De schotel staat op het balkon dus ik kan er goed bij .

Wat heb je weggeslepen en waar heb je de actuator niet goed vast gezet?

 

Wat een optie is volgens mij is het uitschuifbare deel zo ver mogelijk naar buiten toe monteren, desnoods de strip waarop deze aan de polarmount bevestigd is verlengen. Dit houdt dan wel in dat je een (veel) langere actuator nodig hebt en het langer duurt voordat van de ene naar de ander positie gedraaid is.

Ik heb dit ooit gedaan en had een bereik van 66E tot 45W als ik me goed herinner.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blij het oude draadje weer terug gevonden te hebben ;)

Ben weer bezig op c band wel nog met dezelfde jonsa maar met betere spullen ;)

Eerst moest ik wer weer even inkomen, ik had geen ontvangst maar dat kwam doordat

De focus van de c band esx lnb ( Trust nog bedankt! ) t.o.v de schotel niet klopte. De panelen zijn inmiddels door de ku

Goed geoptimaliseerd zodat de ontvangst maximaal is en iets boven de 0.38 strrpje heb ik max signaal ;)

Dan nog de Technomate 5500 HD aangeschaft met low treshold sharp tuner pakt zelfs de zwakste signalen op c band ;)

 

Maar ik heb een nieuw idee als het over c band gaat toch een schotel zelf bouwen met gaas!

Deze weegt niet te zwaar en kan wel op een dg 380 rotor waardoor je goed kan draaien, het lijkt omslachtig maar door het gewicht en rotorkeuze een goede combinatie en je kan m zo 2.50  M maken vanwege het feit dat het materiaal aluminium is en dan berekenen op f/d van 0.42 voor maximaale versterking ;)

En dan ku dat komt er toch wel door met die diameter anders het gaas even dichtmaken.

 

Een primefocus zelfbouw schotel op een offsetrotor .. omdat het kan!  ;)

 

http://tinylink.net/FYc

 

Beelden volgen later..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex 1970 ik ben weer wat aan het slijpen geweest. En heb een strip aan de linker kant geplaatst . Daar door wordt  de actuator minder naar de schotel getrokken. Waar door de schotel een stukje verder draait . Op dit moment ontvang ik van 76.5 oost tot 55 west.West draait de polarmount  nog wel verder maar helaas ontvang ik verder niets meer.  Phoenixx  mooi dat je weer actief ben op de c band. Ik ga je zeker volgen. Is er iemand die mij kan vertellen of 78 oost te ontvangen is in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand die mij kan vertellen of 78 oost te ontvangen is in Nederland.

Tot +/- 80 oost is theoretisch mogelijk , maar .... de beam & schoteldoormeter !!!!

78,5°E is wel mogelijk , maar de doormeter ....

Destijds was hier iemand die daarvan foto's had , zijn schotel op 78,5°E: 

https://www.sat4all.com/forums/topic/215568-thaicom5-785-oost-hier-te-ontvangen

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex 1970 ik ben weer wat aan het slijpen geweest. En heb een strip aan de linker kant geplaatst . Daar door wordt  de actuator minder naar de schotel getrokken. Waar door de schotel een stukje verder draait . Op dit moment ontvang ik van 76.5 oost tot 55 west.West draait de polarmount  nog wel verder maar helaas ontvang ik verder niets meer.  Phoenixx  mooi dat je weer actief ben op de c band. Ik ga je zeker volgen. Is er iemand die mij kan vertellen of 78 oost te ontvangen is in Nederland.

 

Precies zoals ik al dacht, foto's zijn welkom uiteraard.

 

Er is nog wel e.e.a. voorbij 55 West en 76.5 Oost.

Intelsat 21 op 58W

en 61W Amazonas 3 met een sterke Ku-band beam maar op dit moment zit daar niks op.

Wat ik me nog steeds afvraag van deze westelijke satellieten is dat de West Hemi beams schijnbaar ook hetzelfde signaal geven op de East Hemi beams?

 

In het oosten Thaicom op 78.5E (Global Beam) en ev. zelfs Express AM2 op 80E, maar de laatste heeft dacht ik geen signaal op de Fixed Beams welke hier nog te ontvangen zijn.

Maar zoals al gezegd, door de zeer lage elevatie zal je zicht snel belemmerd zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...