Ga naar inhoud


Premium+ problemen


Ettertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben hier nieuw, dus vergeef mij mijn onwetendheid.

Ik heb al geprobeerd veel te lezen, maar vind toch niet wat ik zoek.

Ik ben namelijk niet zo te spreken over mijn Azbox Premuim+ met twin receiver en interne Hdd.

Zappen is traag, opnames mislukken, opnames blijven met verkeerde extensie staan, en dan die herrie van die ventilator.

Ik heb er de officiële firmware opstaan 0.09.5402 via een usb ge update.

nu zag ik dat voor traag zappen je iets kan installeren, via azup 2.2.6

MAAR als ik daar klik op "only kernel" en dan "go" komt de melding terug dat ik een oude kernel heb.

LoL, dat is nu precies wat ik probeerde te doen.

Hoe weet dat programma waar mijn gedownloade kernel staat, of wat doe ik fout?

 

Zo hoop ik het zappen sneller te maken, om het leven met een azbox iets te veraangenamen.

Echt tevreden blijf ik er niet over.

 

Of zijn er nog mensen met andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou ik er toch een Enigma2 image op laden. De kernel van Enigma2 en van de originele software is niet compatible met elkaar, dus vandaar dat het bij u niet werkt.

Succes.

 

groeten, Koos

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft wel heel lang geduurd voor je hier achter kwam,deze problemen die jij opgeeft zijn al erg oud en dus al lang verleden tijd.

Zet dus maar een recente enigma 2 firmware erin en je zult zien die gaat goed.

Je hebt de box zeker al lang niet gebruikt zo te zien aan de opsomming van je problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ermee leren leven, dat zappen tussen de 5-10 sec duurd enzo....

maar ik hoorde dat er geen nieuwere firmware meer uitkomt, dus wil nu toch echt over op enigma 2, maar ik heb daar hulp bij nodig.

en het is mijn enige HD box dus ik kijk er dagelijks op, met enige ergenissen ja.....hulp is echt welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp hiervoor kun je op deze site vergeten ,Azbox mensen komen hier niet graag daar ze grote kans lopen een ban te krijgen ga dus naar een andere Azbox gerelateerde ste voor hulp.Ik kan me overigens niet aan de indruk ontrekken dat jij de zaak een beetje aan het opnaaien bent en wel om die reden dat hetgeen zoals jij het steld al zwaar overdreven is en grotendeels niet waar ik denk dan ook dat je iemand anders bent dan dat je zegt te zijn maar zeker geen Azbox gebruiker die weten denk ik wel beter.

Overigens voor ik hel en verdoemenis over mij uitroep ik ben geen Azbox man wel een vu+ en een dm8000 maar ben wel van mening dat men eerlijk moet blijven en dat lijkt hier niet zo te zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet hier nooit wat wel en niet mag op Azbox gebied maar fijn dat je de stoute schoenen aandoet d-liver.anders moet hij maar eens op een echte Azbox site kijken maar daar komt hij wel via openrsi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp hiervoor kun je op deze site vergeten ,Azbox mensen komen hier niet graag daar ze grote kans lopen een ban te krijgen ga dus naar een andere Azbox gerelateerde ste voor hulp.Ik kan me overigens niet aan de indruk ontrekken dat jij de zaak een beetje aan het opnaaien bent en wel om die reden dat hetgeen zoals jij het steld al zwaar overdreven is en grotendeels niet waar ik denk dan ook dat je iemand anders bent dan dat je zegt te zijn maar zeker geen Azbox gebruiker die weten denk ik wel beter.

Overigens voor ik hel en verdoemenis over mij uitroep ik ben geen Azbox man wel een vu+ en een dm8000 maar ben wel van mening dat men eerlijk moet blijven en dat lijkt hier niet zo te zijn .

 

Jammer dat u er zo over denkt , maar ik ben echt te goede trouw

Mijn azbox premium+ heeft nog nooit 100% gewerkt , maar ik kijk wel graag HD, dus ik blijf ermee stoeien.

Ik probeer de boel niet op te naaien zoals u zegt, waarom zou ik? wat win ik daarmee?

De leverancier gaat niet verder met ontwikkeling van firmware, en verwijst ons zelfs naar alternatieve software, dan mag ik toch om hulp vragen?

Al wat ik zeg is trouwens niet zwaar overdreven, u kunt bij mij thuis het allemaal live ondervinden.

Helpt u dan gelijk ook even om er enigma op te zetten.

of zoals ik nu begrijp is dat de verkeerde benaming, maar iets van open rsi ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste Azup 2.2.6 is de verkeerde je moet Azup 2.2.7 hebben.

 

 

Als je ff googled op openrsi komt er wel een site tevoorschijn met uitleg en ook met downloads

 

ja dank je wel. gedaan maar ik loop gelijk al tegen een probleem op en kan dus niet verder.

 

"In this tutorial, we expect that you already have a E2 firmware installed on your AZBox.

For AZBox users that use the official firmware: We are working on a way to be of service to you."

ik heb dus nog steeds officiele firmware erop staan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is maar één oplossing die echt goed werkt. Verkopen, een hamer er op of gewoon in de kliko er mee.

 

Een andere 'echte' Enigma2 receiver kopen en dan gaat er een (goed werkende) wereld voor je open.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan ik beamen Ik spreek uit ervaring met die troep (AZbak Elite) inderdaad de enige oplossing is weg gooien en koop bv een Xtrend et9500 of zoiets en er gaat een zeer mooie wereld open voor je.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel is wel een beetje kort door de bocht. Natuurlijk kun je geen 100% werkende E2 ontvanger verwachten op een goedkoop apparaat met aangepaste firmware, maar er valt zeker wel wat van te maken. Wil je een gewoon een altijd goed werkende betrouwbare ontvanger dan kom je inderdaad wel bij de wat duurdere merken uit.

 

Ik gebruik OpenRSi op mijn AZbox Premium HD + (meer reserve apparaat op zolder) en moet zeggen dat het wel prima werkt. Heb er wel bewust zo weinig mogelijk plug-ins op gezet of andere aanpassingen aan gedaan. Gewoon de image zo schoon mogelijk gebruiken en het loopt al maanden prima. Af en toe een keer herstarten, acceptabel voor zo een goedkoop apparaat.

 

Je kunt ook gewoon vanaf de originele firmware naar OpenRSi..gewoon de instructies op de site goed volgen.

 

http://www.openrsi.o...orial-azbox-hd/

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...