Ga naar inhoud


Geen beeld op enkele zender Amiko Alien SHD 8900 met Spark


Leinekuh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds enkele weken geen beeld meer op enkele zender op mijn Amiko Alien SHD 8900 met Spark. Het probleem doet zich voor op meerdere satellieten, hoewel op andere satellieten maar heel weinig zender die het probleem hebben. Omdat ik toch het meest naar nederlandse zender kijk wil ik me daar ook even op focussen.

 

Het probleem is dat ik op ned3, rtl5, rtl7, veronica en net5 (allen HD) geen beeld heb. Ik krijg de melding: "Geen signaal". Dit is vreemd want op alle andere Astra 3 zender sterk signaal, ook bij slecht weer. Weet iemand wat dit kan veroorzaken en hoe ik het kan oplossen?

 

Ik heb geprobeerd het op te lossen door de laatste Spark firmware te installeren en heb twee maal een scan gedaan op de gehele astra 3 satelliet. Dat heeft beide niet geholpen. Hopelijk weet iemand een oplossing, het zou erg fijn zijn als ik de zenders weer aan de praat kan krijgen.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie nu net op http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php dat al deze niet werkende zenders op dezelfde transponder zitten.

 

Deze heeft op KingOfSat de volgende gegevens:

 

23.5°E action_collapse.gifAstra 3B 12187.50 H 25 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3 CANALDIGITAAL, 54.5 Mbps NID:3 TID:3225

 

Nu stond bij mij 27500 5/6 ingesteld in mijn ontvanger. Ik heb dit net gewijzigd naar 27500 2/3. Dit lijkt niet te helpen want ik ik zag nog geen signaal. Ik ben nu nogmaals een blind scan aan het doen op de hele astra 3 satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb precies hetzelfde probleem met de amiko alien. Ik heb de fec op auto staan maar vind de optie niet om van qpsk naar 8psk te gaan. Ik heb spark editor 1.7 en ik heb van alles geprobeerd maar ook in de editor staat die optie niet. Zou je me even uit willen leggen hoe ik het moet doen. Hartelijk dank alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eduward07...klopt wat je zegt en ik heb die instelling gewijzigt maar ik vind de optie niet om qpsk te veranderen naar 8psk. Ook heb ik het geprobeerd met de spark editor maar ook daar staat die optie niet. Kan je me daarmee even helpen? Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wijziging zou de Amiko daarna zelf moeten doorvoeren.

 

Lukt het niet, dan kun je in het uiterste geval mailcontact opnemen met Amiko via hun site.

Je krijgt gegarandeerd binnen 48 uur reactie, en je probleem wordt ook serieus opgepikt, zo is mijn ervaring.

 

Het vreemde vind ik, dat mijn Amiko dit probleem van QPSK en 8PSK niet heeft.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...