Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Ik las op een site dat de triple-lnb eindelijk na een flinke vertraging leverbaar is.

Dat zijn we wel gewend van CDS, want hun recentste update van de M7 liet ook lang op zich wachten en is meteen alweer ingetrokken i.v.m. problemen die het veroorzaakt met AD.

Ik snap niet dat zij überhaupt nog hardware lanceren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch merkwaardig dat het initiatief tot het ontwikkelen en maken van de triple-lnb van CanalDigitaal af komt. Zou Inverto er geen brood in gezien hebben?

Wel grappig dat na zoveel jaren nadat een triple-lnb in Amerika gemeen goed is, deze nu pas in Europa op de markt komen. Ik denk dat er toch best wel wat verkocht gaan worden.

Ik las dat hij alleen met 4 aansluitingen op de markt gebracht wordt.

Zover ik het nu kan bekijken, kun je die triple-lnb ook gebruiken op een Triax 88 om de 13, 16 en 19,2 graden oost te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad wel een leuke optie, jammer van dat het alleen is voor 64cm.......misschien een triple lnb maken voor 13/16/19 oost..

Die triple LNB zal het prima doen voor 13/16/19 oost op een 90 of 100 cm schotel.

Een 64 cm schotel zou zowiezo aan de kleine kant zijn voor 16 oost.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wanderer

Jij zit appels met peren te vergelijken.

De triple-lnb in Amerika heeft 3 uitgangen en één ingang. De uitgangen komen rechtstreeks van de lnb’s. De drie koppen zijn dus niet verbonden via inwendige diseqc-switches, het zijn puur de afzonderlijke signalen van de 110, 119 en 129 gradenkop, zie afbeelding.

Dat scheelt nogal als je voor vier gekoppelde uitgangen zoals wij dat wensen geen vier ingebouwde 4/1 diseqc-switches in het blok hoeft in te bouwen.

Bovendien is die triple-lnb in een heel groot gebied in Amerika te gebruiken, dus veel afzetmarkt. Dan kun je de prijs natuurlijk nooit vergelijken zoals jij dat doet.

post-60869-0-38854100-1360321014_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vertura

Het schoteloppervlak van een Triax 64 (60x68cm) is 60% groter dan dat van een TripleSat van Technisat die 45x45cm meet. Ik denk dan ook dat voor normale weersomstandigheden tot redelijke buien, het goed zal gaan. Tja, hij heeft natuurlijk niet de regenreserve van een Triax 88.

Ik ben ook benieuwd naar praktijkervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ventura

Het mag duidelijk zijn dat hij ingeklemd moet zitten op de middelste lnb en dat de schotel op de Astra 23,5 moet worden uitgericht. Dat staat ook al op internet te lezen, zie bijlage.

Op zich is dat natuurlijk ook precies wat je wilt hebben, de zwakste satelliet in het brandpunt van de schotel.

Het enige wat verder nog van belang is, is de schuinte-instelling.

Ik heb dit eens wat verder uitgezocht.

Je kunt dit op verschillende manieren berekenen of uitzoeken.

De meest simpele manier is om de skew van elke satelliet voor een bepaalde plaats te nemen en daar het gemiddelde van te nemen.

Ik gebruik daar http://www.satbeams.com/footprints voor.

Ga je uit van Utrecht, dan vindt je de volgende waardes:

Astra 1 = 10,6 graden

Astra 3 = 13,5 graden

Astra 2 = 16,9 graden

Het gemiddelde van deze 3 satellieten = 13,6 graden

Je kunt ook gebruik maken van een calculator. Het beste kun je daarvoor nemen de Visiosat-calculator.

Die komt voor Utrecht uit op 13,7 graden. Deze 0,1 graad verschil komt door het feit dat met mijn handmatige rekenmethode wordt uitgegaan dat de Astra 3 precies in het midden zit, de Visiosat calculator gaat er van uit dat de Astra 3-lnb in de klem zit, dat scheelt een mm. Maar je snapt natuurlijk wel dat die 0,1 graad absoluut re verwaarlozen is.

Ga je dat nu ook op andere plaatsen bekijken voor Nederland, dan zie je dat helemaal in het westen van het land in Middelburg dat 15 graden is en helemaal in het oosten van het land in Enschede dat 12,4 graden is.

Omdat een juiste gemiddelde waarde voor Nederland aan te houden moet dus gewoon 13,7 graden genomen worden, de schuinstand die ook voor Utrecht geldt.

Voor België ligt dat iets anders.

Als ik daar de westelijk gelegen plaats Oostende bekijk, dan moet de triple-lnb 15,67 graden schuin staan. Kijk ik oostelijk in België naar bijv. Genk, dan moet hij 14,0 graden schuin staan. Voor België is het gemiddelde dus 14,8 graden.

Neem je het gemiddelde van de oostelijke plaats Enschede en het westelijke Oostende, het totaalgebied waar deze triple-lnb natuurlijk voor ontworpen is, dan moet hij 14,0 graden schuin staan.

Ach, en voor de hoogteafwijking van de buitenste twee lnb’s maakt dit natuurlijk allemaal weinig uit, voor de skew van de antennes in elke lnb afzonderlijk, is het belangrijker dat ze goed staan.

post-60869-0-91971500-1360333012_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Triplesat (en Multytenne) met 45cm wat meer moeite heeft gekregen met de Nederlandse zenders op Astra 3 na de omzetting naar MPEG4 (hoewel geen extreme uitval), dan neem ik aan dat een Triax64 met een zo zuiver mogelijk gemonteerde triple lnb van Inverto weer een redelijk veilige regenreserve heeft.

 

Op zich vind ik deze CDS oplossing echt niet gek, en wellicht ook nog goedkoper dan de Triplesat.

Laten we hopen dat dit nou eens een goed product van CDS is en veel mensen blij maakt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...