Ga naar inhoud


VU+ en XBMC add-on


SubSense

Aanbevolen berichten

Zal dan toch aan de ATV versie liggen.

 

Hier nl. geen enkel probleem met XBMC op een PC. Draait als een zonnetje met XBMC onder Windows 7 en Windows 8, zowel SD als HD kanalen.

 

Installeren was ook in een zucht gebeurt: PVR-Addon VU+ selecteren, Ip adres van de satbox invullen en klaar.

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heee, ik zie dat er inderdaad een draadje is aangemaakt op mijn naam ;-) (Dank je Michel Wiz, was er nog niet aan toe gekomen)

Ik gebruik naar volle tevredenheid de PVR VU+ Add-on op XBMC Frodo.

De beeldkwaliteit is iets minder en het zappen duurt wat langer. Maar dat zal vast nog wel beter worden in de toekomst.

De eerste keer had ik de zaken geconfigureerd zodat alle channels werden binnengehaald, maar dat zijn er gewoon te veel met 4 sat's

Ik doe nu alleen mijn favorieten HD NL boeket.

En volgens mij werken de timers e.d. ook prima, maar dat moet ik nog verder testen.

 

Let erop dat je wel de "Folder voor channel data" goed configureert, dan loopt het wat soepeler.

 

Zie voor informatie hoe je een en ander moet instellen de wiki van XBMC.

 

Ik draai het overigens op mijn Asrock ion 330 en op mijn "game" pc.

Dus PC, gejailbreakte iPad, nettop, etc pakken. XBMC erop, netwerk erin Add-on configureren en je kan overal genieten van TV.

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(..)

@Quack en Mars Warrior, waar hebben jullie xbmc op geïnstalleerd ?

 

Sorry voor m'n late reply..

Ik draai momenteel "OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2)" op een Zotac nd-hd01. Het beestje trekt dat nét. Planning is om op korte termijn iets anders neer te zetten, zodat ik nog wat dingetjes kan doen naast het afspelen van videootjes/streams.

 

Wanneer mensen eens willen experimenteren met xbmc/openelec dan kan dat overigens prima op je eigen pc! Benodigdheden: 2 usb sticks.. Download een build op www.openelec.tv (wel even goed lezen/kijken welke je het beste kunt kiezen!), handleiding volgen en op een USB stick zetten, pc booten vanaf die usb stick met ook een 2e stick erin.. Tijdens de installatie als doel die 2e stick kiezen (dus NIET! je harde schijf).. Minuutje later issie klaar (keert terug naar menu). Installatie USB stick eruit, rebooten en booten vanaf de andere USB stick..

 

Leuke manier om eens te kijken of het iets is, alvorens je een hele htpc neer zet.. ;-)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg morgen mijn VU+ Solo binnen. Ga natuurlijk gelijk klaar zetten.

Vraag me alleen af wat je allemaal heb moeten instellen zodat XBMC de ontvanger kan aansturen.

Niet zoveel.. Er even vanuit gaand dat je Frodo (12) als versie draait:

 

Onder de tv plugins staat de Enigma2 plugin helemaal onderaan.. Deze installeren, configureren, starten en je bent klaar.. :-) Deze drie stappen kosten 3 minuten van je tijd ;-) Succes!

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel eens met Michel. Mede dat in de toekomst mogelijk zou zijn om XBMC te draaien op een ultimo, heb ik die aangeschaft.

 

Heb geprobeerd om Open-elec te draaien op een raspberry pi (265mb) maar dat ging toe niet helemaal soepel, vooral boeketten laden ging mis.

Binnenkort raspberry 512mb binnen en dan eens kijken of het beter draait. Als dat werkt is wel een mooie goedkope oplossing om te gebruiken in je slaapkamer.

@Quack en Mars Warrior, waar hebben jullie xbmc op geïnstalleerd ?

 

 

Ik heb XBMC draaien op een Windows 8 machine met een i3-3225 erop, dus power zat, zelfs voor het decoderen van Hi10 x264...

De reden voro de i3-3225, en niet een goedkopere Pentium oid is de HD4000 IGP die wat meer aankan als het gaat om beeldverbeteringtechnieken.

aangepast door Mars Warrior

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XBMC heb je echt vlot geinstalleerd en geconfigureerd.

Draait hier op een i5 Windows7 machine en op mijn Samsung Galaxy S2 (al wordt die wel warm).

Zelfs op de telefoon is het goed tv kijken!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou , ik heb de decoder binnen en via HDMI aangesloten op mijn Monitor maar kan er jammer genoeg nog niets mee.

Hij staat aan, netwek  is aangesloten, maar krijg steeds een groen beeld en een zandloper.

 

Heb nog geen Schotel of een kaart in gestopt (beide nog niet in huis)

 

Is er een mogelijkheid om het menu in beeld te krijgen ook als is er geen LNB aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb gelijk,maar aangezien ik de decoder al binnen heb dacht ik deze alvast even te leren kennen.

En dat kan dus alleen als je deze aan zet ;)

 

Maar, dankzij Opelpli kan ik nu wel in de decoder komen.Deze heeft ook netjes een IP adres gekregen.

Nou heb ik in XBMC de VU+ addon aangezet, IP van de Decoder aangegeven.

 

heb voor de zekerheid de default inlognaam(root) ook ingevuld.

 

Maar nu komt er steeds de melding VU+/Enigma2 client: verbinding verbroken.

En als ik dan via Menu naar Televisie ga dan komt in beeld: Geen PVRadd on beschikbaar ??

 

vaag , want die heb ik dus wel aangezet.

 

Blijkbaar mis ik iets.

aangepast door seninha
Link naar reactie
Delen op andere sites

metoo: ik heb dat even aangepast. Dit staat er nu (WERKGROUP heb ik er nu zelf op gezet)

 

[global]
   load printers = no
   guest account = root
   log file = /tmp/smb.log
   log level = 1
   security = share
   server string = OpenPLi %h network services
   workgroup = WORKGROUP
   netbios name = %h
   case sensitive=yes
   preserve case=yes
   short preserve case=yes
   socket options = TCP_NODELAY
   preferred master = no
   local master = no
   oplocks = no

[Root]
  comment = Everything - take care!
  path = /
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

 

Daarna weer XBMC opgestart maar steeds wee rzelfde melding: VU/Enigma2: verbinding verbroken. En als ik op TELEVISIE druk dan Geen PVR addon beschikbaar.?

 

Ik heb overal gekeken maar kan alleen maar info vinden hoe je XBMC moet instellen, maar nergens kan ik vinden wat je in de Solo/openPLI moet instellen om dit aan de praat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de XBMC Wiki het volgende:

 

 

For basic features on most PVR add-ons/backend, you only need to go to  Settings -> Live TV -> General  and "Enable Live TV". If you've set up a PVR backend and related add-on correctly in the previous steps, then you should be able to go to the next step, The basics of Live TV and recording.
 
 
Heb je waarschijnlijk vergeten om op de 'General' de zaak op 'Enable' te zetten.
aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staat gewoon aan. Toen ik die aan deed kreeg ik ook de mogelijkheid om de VU/enigma afdoen te installeren.

 

Dat zit allemaal goed.

 

Ga morgen als eerste de schotel en LNB bij m'n maat halen. En dan zal ik wat free to air zenders instellen. Kijken of dat wel alles aan de praat krijgt ?

Misschien geeft XBMC toch een tv signaal nodig om te werken met een backend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...