Ga naar inhoud


Afstelling Duo LNB lukt niet.


Bendert

Aanbevolen berichten

Dit zou jou monoblok kunnen zijn 

maar nu zie ik dat deze voor een 60cm schotel is !

en heeft een diseqc 1.0 instelling 

maar het kan misschiens wel lukken, dus maar proberen zou ik zeggen 

  QUAD LNB Monoblock 4,3 ° 0,2 dB - GT - ETX - CITYCOM CCL 244-5 jaar garantie   Beschrijving

  • Het is een dual Universal Converter stelt de Astra 19.2 ° en 23.5 ° receptie Astra 4.3 ° apart voor vier onafhankelijke ontvangers.
  • Een vereenvoudigde instelling maakt deze zeer krachtige converter evenals Analoge Digitale ontvangst.
  • Dit stuk is compatibel met alle gelijkenissen van 60 cm.
  • Het is geoptimaliseerd voor de overdracht van High Definition en geproduceerd volgens de hoogste normen van kwaliteit industrie.

 

9120357.jpg

 

Specificaties
Ingangssignaal frequentie Low Band: 10,7-11,7 GHz. High Band: 11,7-12,75 GHz. Uitgangsfrequentie Low Band: 950 ~ 1950 MHz High Band: 1100 ~ 2150 MHz Frequentie 10.6 GHz Ruis 0.2dB Uitgangsconnector 4 platen "F" female 75 ohm Verbruik ~ 200 mA Controle DiSEqC 1.0 (EN 61319-1) Impedantie 75 Ω Antenne 60 cm / D = 0.6 Temperatuur - 30 ° C ~ + 60 ° C.

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

veel sucses morgen of .........

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste smetje limb.BE


Heb je niet gelezen wat ik in bericht 15 heb geschreven? Het is een quattro duo-lnb voor de Astra 19,2-23,5. Daar kun je niets mee rechtstreeks op een satellietontvanger.
En voor een 60cm-schotel? Echt niet. De koppen staan 53mm uit elkaar. Dat kun je zo nameten op de foto, dus voor een schotel van 80cm breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad erg verwarrend , want als je de specs leest in de link van Sprietje , staat er :

 

Das neue 4fach-Speisesystem CCL 244 von CityCom ist ausschließlich für den gleichzeitigen Empfang der ASTRA-Satelliten 19,2° Ost und 23,5° Ost vorgesehen und entspricht der ASTRA-Spezifikation für Duo-LNBs.
Es ermöglicht den Anschluss von bis zu vier Satelliten-Receivern ohne Verwendung einer zusätzlichen Matrix und ist, bei einer empfohlenen Reflektorgröße von 85 Zentimetern, vor allem für Gemeinschaftsanlagen mit zwei Positionen, zwei Polarisa-tionen und zwei Frequenzbereichen im Low- und High-Band geeignet.
Die Umschaltung zwischen den beiden Satelliten erfolgt durch DiSEqCTM-Befehle.
Von jedem Receiver aus können die beiden Satelliten-Positionen 19,2° und 23,5°, Polarisation und Frequenzbereich unabhängig gewählt werden.

 

Maar staan de lnb instellingen werkelijk wel goed ? Is er bij 22 kHz geen optie Band ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hoeven het allemaal niet te geloven maar als er nu op de Kathrein-pdf op bladzijde 18 staat dat het om een quattro-lnb gaat, zouden ze bij Kathrein dan abuis zijn?

Zie: http://www.kathrein.pl/down/99810410.pdf

 

Nou ja, die tekst is dus inderdaad verwarrend. Er staat "COMES WITH quatro LNB, switchable". Alsof er een quatro LNB in zit, met een switch.

En een quatro LNB heeft toch vaste uitgangen, geen switchable uitgangen?

De specs eronder geven ook aan dat H/V en hoog/laag ook "switchable" is.

 

Ik wil je graag geloven, Sprietje, en ik sta af en toe versteld van wat jij allemaal weet en paraat hebt; maar bij wat dubbelzinnige teksten weet ik niet meteen wat ik moet geloven.

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

canaal digitaal monoblock quatro is toch ook idem al deze volgens mij van CityCom CCL 244 van (switch ingebouwd)

en werkt ook zonder extra switch voor astra 1 om naar astra 3A te gaan voor 4 ontvangers aan te sluiten.

of zie ik dat verkeerd 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste smetje


Er zit een groot verschil tussen een quad-lnb en een quattro-lnb.
Op een quad-lnb kun je vier satellietontvangers op aansluiten.
Op een quattro-lnb kun je wel 250 satellietontvangers aansluiten maar nooit rechtstreeks, altijd via een multiswitch.

Het is overigens voor mij ook de eerste keer dat ik een duo-lnb in quattro-uitvoering tegenkom maar ik kan me het wel voorstellen in Duitsland met die grote Bauern Hausen waar grootouders, ouders, kinderen en kleinkinderen in één huis wonen waar je nooit met vier aansluitingen toe komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  In hetzelfde bericht , 2 verschillende aanduidingen .

 

 

 

 

Kathrein CityCom CCL 244 Monoblock-Quatt

Art-Nr.: 90211041, Hst-Nr.: 20110016



90211041AFECE9406FFD4BAB9AC57D57.jpg


Quatro-LNB 4fach-Speisesystem 4fach-Speisesystem CCL 244 von CityCom für den gleichzeitigen Empfang der ASTRA-Satelliten 19,2º Ost und 23,5º Ost bis zu 4 Satelliten-Receivern
 
25,- €
prod_in_warenkorb_d_off.png
Artikel nicht mehr
verfügbar
 
   
 
 
Pfeil_grau_4x7.gifVergleichen Pfeil_grau_4x7.gifPreisverlauf
 
 
 
Technische Daten
  Beschreibung  |  Technische Daten  |  Bewertungen  |  Fragen?  |  Zubehör  |   ↑ 

  Produktbeschreibung KATHREIN CityCom CCL 244 - Satellitenantennen-Umwandler   EAN 4021121459665   Herstellergarantie 3 Jahre Garantie (Gewährleistung durch computeruniverse entsprechend den gesetzlichen Gewährleistungsvorschriften: 24 Monate für private Verbraucher, sonst 12 Monate help_i_12x13.gif)   Gewicht 0.75 kg   Gerätetyp Satellitenantennen-Umwandler   Gain Level 50 dBi   Umformerart Quad-LNB   Wellenbereich 10.7 - 12.75 GHz   Antenne   Wellenbereich 10.7 - 12.75 GHz   Umformerart Quad-LNB   Gain Level 50 dBi Verbindungen   Anschlusstyp 4 x Satellitenantenne (F-Anschluß) Herstellergarantie
(Gewährleistung durch computeruniverse entsprechend den gesetzlichen Gewährleistungsvorschriften:
24 Monate für private Verbraucher, sonst 12 Monate help_i_12x13.gif)   Service & Support 3 Jahre Garantie   Details zu Service & Support Begrenzte Garantie - 3 Jahre Allgemein   Gewicht 0.75 kg   Produkttyp Satellitenantennen-Umwandler


en hier is het een quad 

 

CITYCOM MONOBLOCK QUAD CCL 244 4-TEILNEHMER ASTRA 19.2º + 23.5º 
Das Monoblock QUAD CCL 244 von CityCom ist zum gleichzeitigen Empfang der Satelliten ASTRA 19,2° Ost und ASTRA 23,5° Ost. Es handelt sich hier um 2x Universal-QUAD LNB (digital + analog) in einem Gehäuse mit eingebautem DiSEqC-Schalter zum direkten Anschluss für 4 Receiver. Mit diesem LNC lassen sich sehr schnell Installationen für die beiden Satelliten realisieren. Die LNCs sitzen im Abstand von 4,3° auseinander. Zum Ansteuern der beiden LNCs werden Receiver benötigt, welche über die Schaltsignale DiSEqC™ 1.0 verfügen. 
Für eine 4-Teilnehmeranlage ASTRA 19.2° + ASTRA 23.5° mit 4 Receivern Technische Daten: 
Ausgänge: 4x F-Connector Rauschmass: 0.7dB Feeddurchmesser: 24mm (inkl. Adapterring 24/40mm) Empfangsfrequenz: 10.7-12.75 GHz Oszillatorfrequenz: 9.75 GHz / 10.6 GHz Schaltkriterien: DiSEqC™ 1.0, 14/18V, 0/22kHz Stromaufnahme: Typ. 200mA Schutzartz: IP53 (Komplettschutz von LNB und Kabelanschlüssen im belüfteten Gehäuse) Geeignet für Parabolspiegel ab 85cm Durchmesser Gewicht: 0,75kg .

 
 

ys.gif?groupid=30001116&familyid=&produc

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

we wachten gewoon tot Bendert zijn CityCom CCL 244 anders heeft geplaatst in zijn lnb houder !

en zijn schotel dan op astra 1 eerst heeft uitgericht

dan zullen we zeker het juiste resultaat hebben sprietje  

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, onduidelijkheid is troef maar als het om een quattro-lnb gaat, moet er bij de aansluitingen opstaan: H/H, H/L, V/H en V/L

Deze aanduidingen geven aan:

H/H = Horizontale polarisatie Hoge band

H/L = Horizontale polarisatie Lage band

V/H = Verticale polarisatie Hoge band

V/L = Verticale polarisatie Lage band.


Staan deze aanduidingen niet bij de aansluitingen, dan is het een quad-lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we wachten gewoon tot Bendert zijn CityCom CCL 244 anders heeft geplaatst in zijn lnb houder !

en zijn schotel dan op astra 1 eerst heeft uitgericht

dan zullen we zeker het juiste resultaat hebben sprietje  

 

Astra 1 diseqc 1/4 (19,2 graden oost)

Astra 3 diseqc 2/4 (23,5 graden oost)

zoals je hem al hebt staan Bendert

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne... zou een quattro-duo-LNB niet ACHT uitgangen moeten hebben?

Vier voor de ene satelliet, vier voor de andere?

Anders kan een multischakelaar nooit alle signalen doorgeven...

 

(Het is maar een gedachte. Maar niet onlogisch, dacht ik zelf  :-)  )

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33  Good thinking !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...