Ga naar inhoud


Afstelling Duo LNB lukt niet.


Bendert

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een paar dagen niet Online en gelijk een hoop reacties. IK hoop dat ik het als leek kan uitrichten. Wat ik begrijp:

- Instellingen in ontvanger GOED

- Grootte schotel GOED

- Duo LNB quad GOED

 

- Positie van schotel en kop FOUT

 

1) Ik moet dus de kop weer iets schuin zetten zoals de waterpas mal van canal digitaal? Of geldt dat niet voor deze kop?

2) Welke zender moet ik op afstellen? Ik pak altijd het menu en kijk dan naar het signaal en de kwaliteit. Echt een zender staat daar dan niet bij.

 

Excuses dat ik het niet begrijp, maar een enkele kop lukte me altijd wel en naar Ziggo wil ik liever niet. Schotel bevalt me prima. Tot zover bedankt voor het geduld en de hulp. Ik kom er binnenkort op terug als ik hulp heb gevonden van iemand die het signaal op de ontvanger in de gaten kan houden en als het weer het toelaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op hoeveel graden heb jij je schotel ongeveer staan 

azimut vb:29.8°

ps, zet je lnb ook eens anders in de houder die voor astra 1 en draai dan jou schotel tot je beeld hebt op astra 1 ongeveer 4° naar het westen

maak eerst met een stift een merkteken waar je schotel vast staat op die buis

als je dan beeld hebt op astra 1 dan kijk je ook eens op astra3 , nu zou je daar toch zeker wel signaal moeten krijgen , je kan dan ook je duo lnb dan wat schuin omhoog  zetten

veel sucses 

 

220px-Duo_LNB_60_Twin.jpg

dus Bendert zo mag je hem installeren  enz veel sucses 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de beschrijvingen en specificaties nog eens aandachtig doorgelezen en het is inderdaad een duo-lnb quad, voor vier aansluitingen dus. Natuurlijk zou je voor een quattro-lnb met dubbele kop 8 aansluitingen nodig hebben gehad maar ik dacht dat Kathrein nu juist iets bijzonders had uitgevonden zodat het met 4 aansluitingen zou kunnen werken naar de cascadeblokken. Ik had me hoofdzakelijk op de kop van het artikel gefocust waar staat dat het om een quattro-lnb gaat.

Behoorlijk stom van een antennefabrikant als Kathrein om in hun PDF-file zo’n monoblock dan te vernoemen als een “CityCom Monoblock Quatro-LNB CCL 244”


Wat betreft de scheefstand, het maakt niet uit of het een kleine duo-lnb is of een grote zoals deze.
 

Als de 23,5 in de klem zit:

Voor Utrecht moet die 12 graden zijn. In het oosten van het land moet dat 11 graden zijn, in Goes 13 graden.


Als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet, dan is het 9 graden voor Utrecht, 8 graden voor het oosten van het land en 10 graden voor Goes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo allemaal

 

Ben verhuist , 800 meter om precies te zijn en heb nu n idem probleem . 19.2 perfect 23.5 nada.

Dreambox 800hd pvr ( geen clone ) , triax 63cm schotel en duo lnb van CD.

Heb nu alles op n paal staan ivm verplichting verhuurder. 

Uitgericht op BVN , 19,2 en de hals waar 19,2 opstaat in houder, zo heeft het altijd gewerkt. Skit staat ook goed .

ik vermoed verkeerde info in box en zoek me scheel naar de Astra 3  frequentie, niet te vinden.

Ontvang of 19.2 of 23.5 beide tegelijk wil niet.

heb 19.2 oog afgeschermd gehad en was daarbij ook mn signaal kwijt, ook n nieuwe duo erin gezet , mocht niet baten.

hier heb ik 11836 als frequentie , horizontaal , 27500 sr , fec op auto.  dit voor de 23.5 ,waar zit mn fout .

voor anderen ging het nooit mis veel aangesloten en nu eeste keer hulp vragen .

Alvast bedankt.

 

foto is niet nodig want heb vrij zicht

 

Groet Schapi

aangepast door schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Ben verhuist , 800 meter om precies te zijn en heb nu n idem probleem . 19.2 perfect 23.5 nada.

Dreambox 800hd pvr ( geen clone ) , triax 63cm schotel en duo lnb van CD.

Heb nu alles op n paal staan ivm verplichting verhuurder. 

Uitgericht op BVN , 19,2 en de hals waar 19,2 opstaat in houder, zo heeft het altijd gewerkt. Skit staat ook goed .

ik vermoed verkeerde info in box en zoek me scheel naar de Astra 3  frequentie, niet te vinden.

Ontvang of 19.2 of 23.5 beide tegelijk wil niet.

heb 19.2 oog afgeschermd gehad en was daarbij ook mn signaal kwijt, ook n nieuwe duo erin gezet , mocht niet baten.

hier heb ik 11836 als frequentie , horizontaal , 27500 sr , fec op auto.  dit voor de 23.5 ,waar zit mn fout .

voor anderen ging het nooit mis veel aangesloten en nu eeste keer hulp vragen .

Alvast bedankt.

 

foto is niet nodig want heb vrij zicht

 

Groet Schapi

alles voort elkaar na opnieuw flaschen , ,top dus

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Beste lezer,

 

Ik heb eenzelfde probleem en probeer met een 4,3 graden monoblock Astra-1 en Astra-3 te ontvangen, maar dit proces verloopt niet naar tevredenheid.

Ik ben inmiddels dagen aan het zoeken geweest, zonder resultaat.

In de bijlage heb ik een aantal foto's als toelichting op het proces opgenomen.

 

Gegevens

Lokatie        : Hörschhausen, in de Duitse Eifel

                     Latitude: 50.2448°, Longitude: 6.9380°

Astra-1        : Elevation:  31.2°, Azimuth (true):  164.2°, Azimuth (magn.):  162.6°

Sat.finder    : Satlink WS-6908P

TV's            : TV-1 : Gelhard GTV1920 met ingebouwde DVB-S2 receiver, TV-2 : LG met ingebouwde DVB-S2 receiver

                     Astra-1 op DISEqC1.0 : LNB1, Astra-3 op DISEqC1.0 : LNB2 ingesteld

Schotel       : Telestar DIGIRAPID 80

Monoblock :  Inverto Twin Monoblock 23mm LNB, 4,3° for 80cm dish

 

Het proces

1. Schotel op het balkon gemonteerd en op de Astra-1 satelliet uitgericht.

2. Signaal Astra-1 : strekte 90%, kwaliteit 83%. 

3. Het monoblock initieel onder een hoek van 10° gezet en door middel van draaien naar Astra-3 gezocht, maar geen signaal via  DISEqC1.0 : LNB2

   (voor Satlink WS-6908P en Gelhard GTV1920)

4. Als laatste (inmiddels wanhopige) poging de LG TV op de schotel angesloten en tot mijn stomme verbazing heb ik daar WEL signaal via DISEqC1.0 : LNB2, met 92% en 100% (????).

Zenders gedowload en vastgesteld dat er slechts 74 Astra-3 TV zenders geladen zijn :(

 

Gevraagd

1. Hoe is het mogelijk dat de Satlink WS-6908P en de Gelhard GTV1920 GEEN Astra 3 signaal weergeven en de LG WEL? 

2. Hoe betrouwbaar zijn deze apparaten voor het vinden en afstellen van een satelliet. (Alle apparaten gaven voor de Astra-1 satelliet wel het juiste S/Q signaalsterkten weer). 

3. Zie ik misschien iets over het hoofd?

4. Wat moet ik doen om alle Astra 3 zenders op de LG te kunnen ontvangen?

 

Wie wil zijn/haar licht laten schijnen in deze voor mij zo duistere zaken?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.

Wimduk

 

Astra 1 en 3 problemen_foto's.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transponder 12525V van de Astra 23,5 is niet meer in gebruik.

Zet hem eens op transponder 11739V, DVB-S2, 8PSK, 29.900, 2/3

 

Laadt gewoon de zenderlijst van CanalDigitaal eens in via de Astra 19,2, dan zul je zien dat je de Nederlandse zenders gewoon kunt ontvangen.

 

Als de ontvanger en de TV geen mogelijkheid heeft om de CD-zenderlijst te downloaden, dan zul je of een blindscan moeten doen als die aanwezig is of alle transponders van CD handmatig volgens de specificatie er in moeten zetten.

CD heeft namelijk een tijdje geleden heel veel parameters van de transponders veranderd dus die zijn nu anders dan dat ze in de TV en de ontvanger staan.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Hartelijk dank voor je supersnelle reactie, klasse!! Ik had al gehoopt dat ook jij mijn bericht zou lezen.

Deze week wordt wat lastig, maar volgende week ga ik er mee aan de slag en laat je de uitkomst weten (of ik meld mij weer voor verdere hulp :).

 

Hartelijke groet,

Wimduk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de Satlink WS-6908P zo ingesteld dat hij de beide satellieten kan ontvangen, en  is de  diseqc goed ingesteld

en voorzien is van een zender lijst ,dus zoekt eerst op de  Satlink een zender op ,die op de 23,5 zit, zit er geen zenderlijst in

vul dan de transponder gegevens in ,met bij behoorde instellingen en kijken dat er ontvangst is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satencom,

 

Hartelijk dank voor jouw reactie, klasse!

 

De Satlink WS-6908P  beschikt over DiSEqC1.0 en 1.1. Ik heb de Astra-1 op DiSEqC1.0 op LNB1 ingesteld en Astra-3 op  DiSEqC1.0 op LNB2.

Voor zover ik weet heeft de Satlink WS-6908P geen zenderlijsten aan boord maar moet je de zenders gewoon downloaden en vervolgens je favorieten benoemen. Er zit ook een TV monitor in waar je de zenders op kunt weergeven.

 

Echter ik had op 23,5 geen enkel signaal op de Satlink WS-6908P!, terwijl de LG wel signaal weergaf en een (beperkt) aantal Astra-3 zenders gedownload heeft.

Ik ga volgende week proberen om de transpondergegevens in de LG en de Satlink WS-6908P aan te passen en kijken wat er dan gebeurt (krijg ik wel/geen signaal?).

 

Sprietje merkte al op dat ik de Astra-3 zenderlijst van CD via Astra-1 moet downloaden, ik heb echter geen flauw idee hoe ik dat moet doen (ben geen expert op dit vlak :). Ik download altijd alle zenders en moet vervolgens een moeizaam traject in om de zenders een beetje op volgorde te krijgen. Hier heb ik dus ook nog wat huiswerk te doen ;(

 

Ik hou jullie van mijn vorderingen op de hoogte.

 

Hartelijke groet,

Wimduk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje en  Satencom,

 

Heb vanmiddag wat tijd genomen om jullie adviezen nader uit te werken.

Ik heb op de LG de transponder ingesteld op : 11739, V, DVBS2 en 29900. De parameters 8PSK en 2/3 (wat dat ook moge betekenen) kan ik niet configureren.  Tijdens het scannen gaf de LG aan "11739, V ,29900 , 1/2.

 

Ik heb nu meer zenders dan voorheen, iets meer dan 100, maar de gewenste zenders (RTL, SBS, Regionaal) zitten er nog niet bij. Zelf denk ik dat dat komt omdat de "meekijker" (Astra-3) nog niet onder de juiste hoek staat. Ondanks de geweldige ontvangst volgens LG (beide waarden boven de 90%!!) zijn deze volgens mij sterk vertekend.

 

Door jullie opmerkingen ben ik wel wat wijzer geworden in satellietland en heb vastgesteld dat mijn Satlink WS-6908P naar de verkeerde transponder heeft gekeken. Dus logisch dat ik geen Astra-3 signaal had.

 

Ik heb de Satlink WS-6908P nu volgens de bijlagen geconfigureerd.

Deze week wordt niets meer, maar volgende week ga ik met de Satlink kijken of ik de schotel nauwkeuriger af  kan stellen.

Keep you informed!

 

Met vriendelike groet,

Wimduk

 

post-103603-0-64547100-1477416376_thumb.jpg

post-103603-0-97370100-1477416386_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje en  Satencom,

 

Vandaag verder gegaan met het uitrichren van de Astra-3 satelliet.

Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

  1. De transponders in de Satlink WS-6908P geconfigureerd
    11.739 – V – 29.900
    11.856 – V – 29.900
    12.090 – V – 29.900
    12.187 – H – 29.900
  2. De LNB gedraaid om te kijken of ik met de Satlink een beter signaal kan krijgen maar dat is niet het geval.
    Voor alle transponders is en blijft het signaal ongeveer
    65% sterkte en 25% kwaliteitVoor mij is het duidelijk dat bij deze signaalkwaliteit er maar een beperkt aantal zenders wordt gevonden
    ik weet niet of de boom van  de buren mogelijk de oorzaak kan zijn voor het zwakke Astra-3 signaal (zie bijlage)
  3. De parameters 2/3, DVBS2 en 8PSK kan ik in de Satlink niet configureren. mijn vragen hierbij zijn : 
    a. Hebben deze parameters sterke invloed op de te ontvangen zenders?
    b. Wat is de betekenis van deze parameters
    c. Is er ergens op het net een goed document beschikbaar wat de satelliet techniek niet al te ingewikkeld beschrijft?

 

​Met vriendelijke groet,
Wimduk

 

 

post-103603-0-22135600-1477917902_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...