Ga naar inhoud


Afstelling Duo LNB lukt niet.


Bendert

Aanbevolen berichten

Beste wimdruk

Ik denk niet dat de bomen van je buurman het signaal belemmeren.
De Astra 23,5 staat op een elevatie bij je van ruim 30 graden, d.w.z. dat als de bomen van de buren op 40 meter van je schotel af staan, ze 20 meter hoger mogen zijn dan je schotel. De bomen mogen dus half zo hoog zijn als de afstand tot de bomen.

Het is echter wel beter om de kop van de Astra 23,5 in de lnb-klem te zetten en de schotel op de Astra 23,5 uit te richten. Je moet hiertoe de elevatie van de schotel 1 graad lager instellen en de schotel 4,7 graden naar het oosten draaien.
De duo-lnb moet op jou locatie 12 graden schuin gezet worden, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 dus lager. Gebruik de bijlage van 12 graden, print deze uit, knip hem uit en plak die achter op het monoblock. Nu kun je het monoblock op het zicht 12 graden schuin instellen dus met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Vreemd dat je parameters 11739V, DVB-S2, 8PSK, fec 2/3 niet in kunt stellen, wel met fec 1/2.
Tja en daar heb je dus niets aan want als het een foutcorrectie van 2/3 moet zijn zul je met een foutcorrectie van 1/2 geen enkel signaal ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Sprietje en  Satencom,

 

Ik heb een heel goed bericht te melden! :D 

 

Ik heb als laatste alternatief de eerder genoemde transponders in de LG tv bijgewerkt en deze opnieuw een netwerkscan (= zoeken naar nieuwe transponders) plus een blindscan (vlgs mij worden dan alle transponders gescand) uit laten voeren. Ik heb nu alle gewenste Astra-3 zenders !!  :cool: 

 

Wat voor mij nog onbevredigend is; welke actie tot dit resultaat heeft geleid?. Heeft een van jullie een idee welke actie tot dit resultaat geleid kan hebben? 

In ieder geval ontzettend bedankt voor het meedenken.

 

Vriendelijke groet,

Wimduk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Ik kan alleen de parameters  8PSK en fec 2/3 op de LG niet instellen, op de Satlink kan ik  DVB-S2, 8PSK en fec 2/3 niet instellen.

Bij de LG heb ik ook nog even gekeken bij het menu "handmatig scannen", maar daar is ook geen mogelijkheid om 8PSK en fec 2/3 in te stellen.

 

Vriendelijke groet,

Wimduk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zo even geen antwoord op ,waarom je dat niet in kunt stellen

maar je hebt wel de zenders er in ,toch nog weer voor uitgang geboekt

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je fec. 2/3 niet in kunt stellen maar hij staat er wel op anders had je de Nederlandse zenders niet kunnen ontvangen want die worden bijna allemaal met fec. 2/3 uitgezonden.
Bij de meeste satellietontvangers hoef je de fec. helemaal niet meer in te stellen omdat die op automatische fec. staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Ik laat het duoblock, voorlopig, op 12 graden in de Astra-1 houder staan.

Als in de praktijk blijkt dat ik onvoldoende goede ontvangst heb dan volg ik jouw suggestie en schakel over naar de Astra-3 stand.

 

Ik heb heel erg veel tijd aan deze oplossing besteed en moet, eerlijk gezegd, weer wat energie verzamelen om dat aan te pakken. Ik hanteer het adagium "beter is slechter dan goed genoeg" (deze heb ik in mijn werkzame leven geleerd :).

 

PS; hoe kun je berekenen onder welke hoek het monoblock op een bepaalde locatie moet staat?

Zou jij mij dat kunnen uitleggen denk je? Deze kennis zou voor mij handig kunnen zijn als ik volgende maand in Spanje ben.

 

Met vriendelijke groet,

Wimduk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt het gemiddelde van de skew van de twee buitenste lnb's.
Ik gebruik daarvoor deze site: http://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm

Je kiest je locatie, kiest de satelliet en kijkt bij "Polarisation Tilt (Skew) for fixed antennas"
In het geval van de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 zoek je naar de twee skew waardes en neemt daar precies het gemiddelde van.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Rtl austria wat ik ook scan, maar de frequentie 12226 H 27500 3/4  laat zich niet zien op mijn dreambox, zit wel een diseq switch tussen omdat ik driesat ontvangers heb, maar op alle drie niet te vinden, Heeft iemand een idee,

signaal is van goede kwalitiet.

aangepast door molim

Xtrend 4000 , Dreambox 500HD, VU plus, triax 88 cm 3 x diseq switch 3 x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

IK zie dit onderwerp net, ik ben ook heel lang aan het knoeien geweest met een duo LNB van Canaldigitaal en het is me nooit gelukt, ik heb hem weggooid en een andere gekocht (Maximum Duo Twin LNB) en die werkte in één keer perfect, beiden waren voor dezelfde schotel diameter.

aangepast door Erdna
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

goede dag wij hebben een halfjaar abonnement van canal digital voor op de camping  in het voorjaar had ik wel signaal via de schotel astra19 en astra 23 en kon ik vrije zenders ontvangen in oktober nog wel signaal nu niet meer Kan het zijn dat de LNB kapot is of komt dit eigenlijk niet voor.Schotel opnieuw afgesteld kabel is goed gaat via HDMI naar TV.graag een reactie hier op Gert Adrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste adrietje

 

Welkom op dit forum.

 

Ja dat komt best vaak voor dat een duo-lnb kapot gaat en dat is meestal ook wel te controleren.
Als de lnb goed op je ontvanger is aangesloten moet je op je ontvanger meer dan 20% signaalsterkte hebben (meestal de tweede balk). De coaxkabel heeft dan een goede verbinding en de duo-lnb krijgt voedingsspanning van de ontvanger.

De signaalkwaliteit (meestal de eerste balk) kan slecht zijn omdat de schotel niet goed is uitgericht of dat de lnb niet in orde is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...