Ga naar inhoud


Feedhunten via PC met TV Tuner PCI(e) of TV Tuner USB


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Thanks EasySat. :)

 

Weet niet welke PC kaart je gebruikt ( hangt er een beetje vanaf )  maar de "normale" commando lijn ziet er zo uit :

 

dvb-s:// :dvb-frequency={0} :dvb-srate={1} :dvb-polarisation={2} :dvb-lnb-lof1={16} :dvb-lnb-lof2={17} :dvb-lnb-slof={18} :meta-title={0},{2},{1},{3}_[{14}/{15}] :meta-author=Cjcr-Software :meta-artist=RF:{9},_SNR:{10} :meta-copyright=Easy_BlindScan :dvb-inversion={4} :input-timeshift-path=C:\ :input-record-path=C:\ :no-input-record-native :dvb-adapter=0

 

Gewoon kopiëren en plakken in Options ---> Mainplayer  en EBSPro herstarten.

 

Zou moeten lukken.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb in 'autoconfig' de VLC UDP aangeklikt. De command-line die daardoor werd geladen, werkt wel.

 

Ja , dient zo te zijn , was ik vergeten te melden. Zie screenshot.

 

 

EBSpro 11.2.0.2 met mijn TT S2-1600 geeft wel erg vaak de foutmelding 'reageert niet'. Is dit een bekend probleem?

 

Ik denk dat je de TT S2 -1600 kaart niet samen kan gebruiken met diverse programma's op je PC. Ofwel gebruik je de kaart met EBSPro , ofwel met DVBDream,ProgDVB, enz...

De device laat slechts één programma toe. Als je dit bericht krijgt ( reageert niet ), gewoon de device herstarten helemaal rechtsonder bij control en op start device drukken.

 

Zelf heb ik twee kaarten in mijn PC. Bijvoorbeeld de TT S2 - 1600 voor enkel EBSPro en een andere kaart zoals TBS 6925 voor DVBDream,ProgDVB, of een andere programma. De keuze van deze kaart kun je ook in de diverse programma's eens verwisselen . Ik gebruik altijd de kaart voor één enkel programma's , nooit voor meerdere tegelijk.

post-37533-0-25084400-1414165581_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Beste Crazy Sat,

 

Ik heb hier nog een TT S2-3650 CI USB in het stof liggen jaren geleden gebruikt op een XP PC.

Kan ik hier nog wat mee ?

In bericht #3 staat "no real blindscan" is dat een beperking ?

 

Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hello Ben,

 

Ik vrees ervoor. Deze zal m.i. niet werken met EBS Pro.

De term "no real blindscan" wordt meestal gebruikt indien de kaart ( of USB box ) beschikt over een eigen blindscan programma die zich meestal op de installatie CD bevind. Dit kom je ook tegen bij bepaalde kaarten van TBS ( bvb. 6921 ) . Je kan altijd proberen bij de laatste ( lite ) versie van EBS Pro , deze is toch gratis.

 

http://ebspro.net/download/

 

Een draadje van de ontwerper vind je hier terug , is intussen wel héél lang geworden met de tijd , misschien vind je er iets over de TT S2 3650 terug.

 

http://www.dvbhispano.com/foro/viewtopic.php?f=66&t=1628

 

kan wel zijn dat je even via registratie dient aan te melden.

 

Volgende week kijk ik even voor een nieuwe (aangepaste) handleiding omtrent de laatste versie.

Gezien de vragen die ik krijg via mail , geef ik jullie dan ook een handleiding mee hoe je moet werken met een feed gecodeerd in BISS bij DVBDream , in de veronderstelling dat je beschikt over de juiste sleutel.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Crazy Sat,

 

Met dank voor de informatie.

EBS Pro Lite ga ik eens uitproberen.

 

Ik hou je draadje in de gaten.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote:
Originally Posted by edoh
can blind scan work also with. technotrend 3650? is there same chip/demod. like on 1600?

Quote van crazycat:
no, in TT S2-36x0 used old STB6100/STB0899. like TT S2-3200.

 

kijk: crazyscan wiki

 

ps. STB xxxxxxx is tuner/demod

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gezien de vragen die ik krijg via mail , geef ik jullie dan ook een handleiding mee hoe je moet werken met een feed gecodeerd in BISS bij DVBDream , in de veronderstelling dat je beschikt over de juiste sleutel.

 

Hierbij de handleiding.

 

Het is niet mijn bedoeling om buiten de regels van dit forum te treden , m.a.w. de handleiding is enkel bedoeld hoe te werk te gaan indien je beschikt over een correcte BISS key. ( op welke wijze je die ook heb verkregen )

A.U.B. geen discussies omtrent vragen tot het bekomen van.......

 

De handleiding is er een die ik persoonlijk al jaren gebruik in DVBDream en heeft altijd gewerkt.

 

Eerst heb je nood aan een Plugin. Ik gebruik bij deze : vPlug 2.4.6 ( zie in bijlage )

Start eerst even DVBDream op een kijk bij het menu "Plugins" , staat daar niets vermeld dan dien je vPlug 2.4.6 ( of andere versie ) te installeren.

 

Installatie van de Plugin :

Sluit DVBDream volledig af.

Unzip het bestand en installeer via het setup.exe bestand.

Bij de vraag "destination folder" vul het juiste pad in , bij mij is dit : C:\Program Files\dvbdream\Plugins\pip00  ( zeker deze map niet vergeten ! )

Laat de PC het programma installeren , daarna komt een bericht in de vorm "now you need a fresh v_key.db file.........) , sla dit gewoon over en druk OK.

Start nu DVBDream op, indien alles goed is gegaan zie je nu onder "Plugins" de vPlug staan en vink "Active" aan.

 

Nu ben je klaar om de handleiding tot het invoeren van de BISS key door te nemen en uit te voeren.

PS. : De BISS key die gebruikt word bij de handleiding is van enkele maanden terug , deze zal dus nergens meer werken ! Beschouw deze dus louter als voorbeeld.

 

Succes

vPlug2.4.6_setup.zip

BISS code in DVBDream.pdf

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Fantastische update voor DVBDream :  versie 2.1.7

 

Features:

- Multi PIP (19+1, watch a few channels at the same time)
- Multi recording (record more than 1 channel at the same time)
- UHD(4K)/HD/HEVC/H264 support
- Timeshift
- LAN Streaming
- VLC or MPC Integration
- Auto-zap
- Unique channel list system (grouping/ordering by several flexible options)
- Favorite channels
- Quick Favorites
- Child lock
- Embedded aspect ratio modes
- Cropping / Zoom
- Sleep timer
- Record timer
- EPG
- OSD
- Scheduler
- Render-less mode
- Internal graph building
- Multi monitor support
- Command line support
- Network Scan
- Raw Diseqc commands support
- Plugins support
- Preffered languages
- Uncommitted switches support
- Unicable support
- Positioner support(including GotoX.X / USALS)
- Snapshot feature
- Keyboard shortcuts
- Remote control support
- Themes
- 29 languages support

 

+ Nu directe mogelijkheid om de BISS key rechtstreeks in te voeren. Ga gewoon naar Tools --> BISS/CW Decoder . :)


 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja , zie nu ook dat deze TechnoTrend TT-budget S2-1600 kaart nog met moeite verkregen kan worden , is ook al een oude kaart.

 

Wordt misschien wat zoeken naar een die ook compatibel is met EBS Pro , nu keuze genoeg , zie hier welke hiermee werken :

 

http://ebspro.net/supported-devices/

 

Heb even gekeken voor een alternatief in dezelfde prijsklasse , misschien deze : TT-budget S2-4100 PCIe , te koop voor 53,50 euro in een bekende webshop voor PC kaarten.

 

Links mag ik niet plaatsen , maar kijk even bij "***geen-reclame***".

 

Nog vragen , stel die gerust.

 

Suc6

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Links mag ik niet plaatsen , maar kijk even bij "***geen-reclame***".

 

deze site ziet die naam blijkbaar als reclame. google dan even op  "***geen-reclame***in het engels , alles aan elkaar.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...