Ga naar inhoud


Vti installatie tutorial


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

AANVULLING op de bovenstaande TUT

 

Omdat ik toch regelmatig berichten lees over problemen die wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat er verouderde software gebruikt wordt of de daarop volgende updates niet worden geïnstalleerd, hierbij een aanvulling.

 

Als je voor het eerst of opnieuw de VTI Image wilt flashen dan is het absoluut aan te bevelen om de laatste beschikbare versie software te installeren, deze kun je via de bovenin geplaatste link downloaden, zie onder het hoofdstuk Wat heb je nodig?

Nu is dit weliswaar de laatste beschikbare versie van de betreffende software maar deze wordt pas weer vernieuwd als daar aanleiding voor is, dus de laatste beschikbare versie hoeft dus niet actueel te zijn.

Daarom worden regelmatig aanvullende updates op deze versie beschikbaar gesteld die je direct vanuit het VTI Menu kunt opvragen en installeren.

Je hebt hiervoor geen USB stick nodig en het is dan ook geen nieuwe flash.

Meestal wordt de beschikbaarheid van een nieuwe update op dit forum kenbaar gemaakt.

Het enige wat je na het updaten moet doen is de box via het daarvoor bestemde Menu item herstarten en dus nooit via de schakelaar aan de achterzijde.

 

Hoe te updaten?

 

Via de AB en de toetscombinatie Blauw - Groen - Groen kun je de laatste Update opvragen maar om uiteenlopende reden kan de kleur van deze toetscombinatie afwijken en om die reden geef ik de weg via de Menu-items weer.

 

Via Menu - VTI - VTI Panel - VTI System Info zie je de optie (3e rij) Nieuws over VTI staan.

Als je daarop klikt komen de beschikbare updates voor jouw ontvanger in beeld, zie bijlage.

 

LET OP! Dit functioneert uiteraard alleen als je over een goed werkende Internet verbinding beschikt.

 

Als je dat wenst en je nu op de groene toets van de AB klikt worden de laatste beschikbare updates uitgevoerd.

Hierna alleen de box herstarten en de ontvanger is weer up-to-date.

 

post-37183-0-28542700-1393244830_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een aanvulling, omdat jurgen geen solo ter beschikking heeft.

Als je een vu solo (in mijn geval de se V2) update met een usb stick zoals hierboven geschreven, zal het lampje/led aan het front paneel stilletjes aan en uitgaan. Is de update gedaan, dan zal dit lampje/led aan het voorpaneel knipperen.

Je kan dan verder doen zoals in de tutorial, maar heb geduld. Na het aanzetten van de schakelaar, kan het tot meer dan 30 sec duren voor dat er iets op het scherm komt. Dus geen paniek, als je niet direct iets ziet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Een aanvulling, omdat jurgen geen solo ter beschikking heeft.

Als je een vu solo (in mijn geval de se V2) update met een usb stick ....

Even een nuancering.

Een SOLO, dus zonder toevoeging is geen SOLO SE V2 en dientengevolge mag je die ook niet kwa instellingen - gedrag installatie met elkaar vergelijken.

Elk nieuwe type en software kan op punten afwijken v.w.b. installatieprocedure.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

De link vermeld in "wat heb je nodig" werkt niet... krijg een fourtmelding.

Zijn er alternatieve linkjes?

 

"Der Zutritt zu dieser Seite ist dir leider verwehrt. Du besitzt nicht die notwendigen Zugriffsrechte, um diese Seite aufrufen zu können.
aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkt de link.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De link vermeld in "wat heb je nodig" werkt niet... krijg een fourtmelding.

Zijn er alternatieve linkjes?

 

 

 

 

 

 

Dit is geen foutmelding maar een melding dat u geen toegang krijgt, dit omdat u niet bent aangemeld.

Dus even registreren en het probleem is opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn dank voor deze howto, door deze stap voor stap te volgen heb ik mijn net aangeschafte Vu+Solo² aan de praat :rolleyes:

 

twee dingen die me opvielen in de beschrijving:

 

1) bij het instellen van de plugins fastscan en satfinder deze zin:

 

 


De 2 plug-in’s worden nu geïnstalleerd, druk na beëindiging op OK en op Ja om de GUI op te starten en wacht totdat de VTI logo weer in beeld komt.

 

Ik moest daar toch echt via menu/afsluiten/GUI herstarten de GUI opnieuw starten, kreeg nergens vanzelf die optie.

 

2) Aan het einde dat stukje met de bouquetten, 

 

 


Herstart nu de GUI via Menu -> Afsluiten en wacht totdat de VTI logo weer verschijnt.

 

Klik nu op OK (Zenderlijst oproepen) en klik op der rechter pijl

totdat je de melding FROM BOUQUET ziet staan. Klik hierna op pijl-omhoog

en je ziet 2 Bouquets verschijnen, Canal Digitaal en Favorites.

 

Kies nu Canal Digitaal en je krijgt al naar gelang de eerder gemaakte keuze de HD of SD Canal Digitaal in beeld.

 

Als je een andere Bouquet (Favoriet) wilt kiezen klik dan vanuit het lopende TV beeld op OK en dan de blauwe toets.

 

Uiteraard kun je hierna elke andere gewenste zenderlijst via DreamBoxEdit installeren maar dat had ik eerder al aangegeven.

 

Hiermee is in feite de basisinstallatie voltooid.

 

Als de box opnieuw gestart is, en het gezicht is in beeld komt er een overlay waar normaal zenderinfo staat, als ik dan op "OK" druk, dan gaat er linksboven een statusbalkje lopen, daarna gebeurd er helemaal niks meer en moet ik de box met de schakelaar achterop resetten.

 

ik heb het opgelost door op "1" te drukken als ik me goed herinner en toen zat ik in het juiste bouquet en had in een logische zenderlijst staan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank voor deze howto,

...

 

ik heb het opgelost door op "1" te drukken als ik me goed herinner

niet herinneren maar tweemaal of driemaal overnieuw doen en vastleggen, dan heb je een punt qua flash en setup procedure

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ai! Bovenstaande link voor de downloads doet het niet: HTTP 404-fout. Iemand enig idee wat de juiste link is om de nieuwste software voor de VU+ Duo te downloaden? Thnx!

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai! Bovenstaande link voor de downloads doet het niet: HTTP 404-fout. Iemand enig idee wat de juiste link is om de nieuwste software Voor de VU+ Duo te downloaden? Thnx!

voor de Vu duo: https://www.vuplus-support.org/wbb4/filebase/index.php?entry/816-vti-vu-team-image-duo-v-9-0-3-16-05-2016/ aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...