Ga naar inhoud


GEZOCHT: Uitzending gemist (plugin ?) voor Dreambox en Ziggo.


Dream800hdpvr

Aanbevolen berichten

GEZOCHT: Uitzending gemist (plugin ?) voor Dreambox en Ziggo.

Ik heb een Dreambox 800-HD Cable, met BlackHole software (kan ook overstappen op OpenPLI) en zoek daarvoor een oplossing om van Ziggo "Uitzending gemist" te kunnen gebruiken. Dit is namelijk onlangs door Ziggo vrijgegeven voor gebruik door iedereen zonder een extra abo daarvoor. In hun nieuwsbrief beschreven zij een aantal ontvangers die dit aan kunnen, maar de Dreambox (uiteraard) niet. Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet deze file via FTP of DccE2 in de root. Daarna kun je via Softwarebeheer deze file installeren kies voor Installeer lokale Extentie en dan internal flash. dan zie je deze file vanzelf.(in de root wil zeggen direct in de box. niet in een map of zo).

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

zet deze file via FTP of DccE2 in de root. Daarna kun je via Softwarebeheer deze file installeren kies voor Installeer lokale Extentie en dan internal flash. dan zie je deze file vanzelf.(in de root wil zeggen direct in de box. niet in een map of zo).

Installeren op BlackHole is gelukt.

Maar na het opstarten komt er een groen scherm met "software problem" en een reboot.

Werkt dus helaas niet met BlackHole.

 

Iemand een versie die hiermee wel werkt?

Zo niet, dan moet ik (later) de hele zaak omzetten op OpenPLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeren op BlackHole is gelukt.

Maar na het opstarten komt er een groen scherm met "software problem" en een reboot.

Werkt dus helaas niet met BlackHole.

 

Iemand een versie die hiermee wel werkt?

Zo niet, dan moet ik (later) de hele zaak omzetten op OpenPLI.

Gebruik pli, dan werkt het zeker een zeer goede image  ;)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeren op BlackHole is gelukt.

Maar na het opstarten komt er een groen scherm met "software problem" en een reboot.

Werkt dus helaas niet met BlackHole.

 

Iemand een versie die hiermee wel werkt?

Zo niet, dan moet ik (later) de hele zaak omzetten op OpenPLI.

Het was te proberen maar het werkt dus niet,Bij Open Pli werkt het wel en heeft ook veel meer mogelijkheden dan Blackhole. Ik draai al jaren OpenPli, maar ik heb veschillende Image geprobeerd maar kom steeds weer bij OpenPli uit alleen al door z'n eenvoud.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

We zijn inmiddels al weer een paar jaar verder.

Ik heb de plug-in geInstalleerd via telnet opkg. enz. op open-pli maar krijg bij de installatie al 2 foutmeldingen:

 

parce_from_stream_nomalloc:  Missing new line character at end of file. 

 

Na herstart Dm 800 SE staat hij wel onder de blauwe knop  maar ik krijg de melding dat hij de indexfile niet kan laden.

 

mag dit topic weer even actief svp?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OUG werkt nog maar zeer beperkt. Zoals gemeld: de auteurs hebben er de brui aangegeven omdat de content provider gewoon niet wil dat het op een Ooen platform draait. Zodra ze merkten dat het werkt veranderden ze gauw iets zodat het niet meer werkte. In dat opzicht hebben ze gewonnen. De auteurs hebben de handdoek in de ring gegooid.

 

Ik gebruik de plugin al 3 jaar niet meer en vertik het om extra te betalen voor functie. Dus géén KIJK, RTLXL e.d. voor mij. Als ik het echt belangrijk vind download ik het wel uit een nieuwsgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wordt zoveel mogelijk opgenomen wat ik wil zien, dan heb ik mijn eigen "uitzending gemist".

Maar mocht ik toch iets willen terugzien dan maar via een app en Chromecast.

Nog een optie is op de website opzoeken en dan download naar de harde schijf van je Dreambox met GemistDownloader.

www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was te proberen maar het werkt dus niet,Bij Open Pli werkt het wel en heeft ook veel meer mogelijkheden dan Blackhole. Ik draai al jaren OpenPli, maar ik heb veschillende Image geprobeerd maar kom steeds weer bij OpenPli uit alleen al door z'n eenvoud.

hey Loui

vind ik ook maar voor de 7080

geen open pli jammer dat pli hier  niets meer mee doet

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Loui

vind ik ook maar voor de 7080

geen open pli jammer dat pli hier niets meer mee doet

Dat ligt niet aan PLi.

https://openpli.org/news/openpli-stops-actively-supporting-dream-multimedia-stbs/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe de situatie nu is maar ik heb enkele jaren geleden die plugin op mijn OpenATV systeem (Xtrend ET 9500) geïnstalleerd en dat werkte toen perfect. Ik heb dat in latere installaties niet meer gedaan omdat ik eerlijk gezegd te weinig TV-kijken gericht ben om dingen van de Nederlandse TV te willen gaan ophalen maar ga er wel vanuit dat wat toen onder OpenATV werkte dat nu nog wel zal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...