Ga naar inhoud


[UFS-910-912-922] TitanNit 1.26


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Voor de Kathrein boxen UFS-910 UFS-912 en UFS-922 is er nu de TitanNit versie 1.26 beschikbaar.

 

Na een paar aanloop problemen met filecheck van de USB HD, draait deze versie hier perfect

op de UFS-910. Deze oudere dame krijg hiermee een verjongskuur.

 

Voor de UFS-910 is de nieuwe software vrij te downloaden. Voor de 912 en 922 is een basis versie te downloaden om deze te proberen. Voor de volledige versie wordt een licentie bedrag gevraagd om deze te kunnen gebruiken.

 

Groet,

 

 

Bram

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bram

 

Mooi!

 

Werkt bij jou de EPG op de 28.2°Oost?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dvbs,

 

ik zie bij de BBC zenders en BBC HD en ITV HD wel iets van een EPG programma aanduiding.

 

Echter voor een beperkte looptijd. En er staat ook nog onder op de commandoregel Short EPG kies 0. Dat geeft een beschijving van de komende uitzending(en).

 

Ik heb met EPG niet zo veel ervaring.

 

Maar het lijkt min of meer te werken op 28.2.

 

Verder ben ik er zeer tevreden over TitanNit 1.26.

 

Ga TitanNit 1.26 binnenkort ook eens proberen op een ufs-912.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reply.

 

Dan wordt het volgend WE updaten. :)

 

Moet zeggen ben hier ook 100% tevreden. Ik doe nml al mijn vaste opnames met de UFS.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels loopt hier 1.27. Alles weer ok, maar ook niet beter dan 1.24.

 

-helaas werkt openEPG hier nog niet (enkel now en next op Freesat).

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels hier TitanNit versie1.27 werkend op een UFS-912 ontvanger.

 

Werkt super !

 

En is op deze Kathrein erg snel en geen USB stick als swap geheugen meer nodig. 

 

Je moet voor de ¨aangeklede¨ 1.27 versie wel € 22,- licentie betalen. Bij de basis versie ontbreken FTP en Telnet.

 

De basis versie is gratis te downloaden en kan met enige moeite via een USB stick op de ontvanger

worden geflasht. Media afspelen lukt op deze versie wel.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de ¨vrij-schakeling"van TitanNit 1.27 voor de UFS-912 ontvangen.

 

De uitbreidingen en de Oscam server software zijn dan vanaf de server te installeren.

 

Twee kaarten met Smargo kaartlezers heb ik hier in gebruik op een actieve USB hub.

 

De Oscam config bestanden vervangen  met Filezilla FTP door die van CD Nederland en TV Vlaanderen. 

 

Voor de Smargo ondersteuning moet je in autostart/start-config nog wel de (smargo) driver aanzetten. 

 

De laatste versies van Oscam haperden overige wat.

 

Een wat oudere versie genomen van Oscam en nu werkt het perfect en

is vooral erg snel.

 

De vorige zenderlijst erin met de SatChannelEditor. Hiermee kun je bovendien ook zenderlijsten van een ander formaat naar Titan

formaat converteren.

 

Opnemen en afspelen op en externe usb HD werkt ook perfect.

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rechten van TitanNit zijn eigendom geworden van het bedrijf Atemio. Die zijn boxen er standaard mee uitrust. 

 

TitanNit voor de UFS-910 blijft overigens gratis te downloaden.

 

Voor de ontwikkeling voor de UFS-912 en de UFS-922 wordt een bijdrage gevraagd in de ontwikkeling van een versie voor deze boxen.

 

Gezien de kwaliteit van de software is de investering het zeker waard. De UFS-912 hier draait perfect.

 

Ook voor de UFS-910 is TitanNit een fantastische vooruitgang. Je hebt hierbij nog wel de hulp nodig van een USB stick als je Oscam wilt gebruiken.

 

 Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker na over te gaan naar 1.27. Met 1.26 had je nog relatief veel vrij geheugen, maar met de nieuwe structuur niet zoveel meer.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker na over te gaan naar 1.27. Met 1.26 had je nog relatief veel vrij geheugen, maar met de nieuwe structuur niet zoveel meer.

Beste DVBS,

 

Er zijn weer meer extra´s bijgekomen. Zoals YouTube, Weer Info etc. etc. Die kun je er in principe bijna allemaal weer allemaal verwijderen.

 

Maar ja, wat extra geheugen voor het swap bestand en Oscam is op de UFS-910 een USB stick toch wel aan te bevelen.

 

De ufs-912 heeft echter plenty en snel geheugen. Draait gewoon perfect met TitanNit.

 

Groet,

 

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram

 

De SWAP-stick is idd sowieso interessant (al is het voor de Oscam, z'n configs en de picons) dan hoef je bij elke update je daar al niets van aan te trekken.

 

(had zelf nog niet opgemerkt dat Youtube er in zat :) )

 

Euhm de 912; jij bent echt wel een Kathrein fan he? :P

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren - ik blijf de ufs912 ook nog steeds niet opgeven, hoewel ik zwaar teleurgesteld ben ( was ) dat iedere keer mijn tuner verdwijnt: de ene keer naar paar dagen dan weer na paar uur en dan kan je dus kathi uitzetten en hopen dat dan de tuner weer gevonden wordt en als het fff meezit ook nog een rescan of satchanneledit restore, daar knap je dus niet van op ...

DUS nog maar eens ding uit kast gehaald en titan erop gegooid. Hoera flashen ging, alleen nu loop ik even vast om mijn smartreader als mouse te laten lopen. Ik kan zo snel even in titan niet vinden waar ik de ftdi, etc kan installeren/ aanzetten ...  Viel mij ook op dat de receiver al unlocked zou zijn, no input required? Kadootje van AAF?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 910 moet je eerst even Atemio-panel installeren via de pluginns. En dan onder /settings/autostart/Cam/

 

btw:

 

Ik vind het wel erg dat er zoveel verschil zit tussen de exemplaren. Niet alleen bij de 910, maar dus ook bij de latere modellen. Sommigen werken voor geen meter en anderen doen al jaren wat van hen verlangd wordt.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren - ik blijf de ufs912 ook nog steeds niet opgeven, hoewel ik zwaar teleurgesteld ben ( was ) dat iedere keer mijn tuner verdwijnt: de ene keer naar paar dagen dan weer na paar uur en dan kan je dus kathi uitzetten en hopen dat dan de tuner weer gevonden wordt en als het fff meezit ook nog een rescan of satchanneledit restore, daar knap je dus niet van op ...

DUS nog maar eens ding uit kast gehaald en titan erop gegooid. Hoera flashen ging, alleen nu loop ik even vast om mijn smartreader als mouse te laten lopen. Ik kan zo snel even in titan niet vinden waar ik de ftdi, etc kan installeren/ aanzetten ...  Viel mij ook op dat de receiver al unlocked zou zijn, no input required? Kadootje van AAF?

 

Tja, Oscam zit nu juist in de extensions en daarvoor moet je de licentie kopen. En je kunt het er ook niet handmatig inzetten want telnet en ftp zijn in de basis testversie uitgeschakeld.

 

Ik vind TitanNit zeker de moeite waard.

 

Na het invoeren van de 2 licentie codes, het feeds adres veranderen in 097.074.032.010. Dan kun je bij de Extensions.

 

Daarna kun je oscam en standaard configs vanaf de server installeren en tevens krijg je dan het emu menu te zien. De nieuwste versies van Oscam vertoonden met mijn configs enige haperingen. Ik gebruik nu Oscam versie 7209 en die werkt perfect.

 

De fdti driver zit er standaard in. Die moet je alleen inschakelen in vat/etc/autostart/start-config. (fdti=yes)

 

De oscam configs aanpassen aan de nederlands en/of vlaamse CD zenders.

 

En met ChannelListEditor kun je de andere zenderlijsten omzetten naar het Titan formaat en uploaden.

 

Ik vind de UFS-912 een prima box met ruimschoots voldoende geheugen. En ook nog snel.

Kennelijk is apparaat erg populair want er worden nog hoge bedragen voor gevraagd.

 

Ook opnemen en afspelen op de USB HD gaat ook vlekkenloos.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...