Ga naar inhoud


dreambox800se met triple tuner


joop1966

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Eerst hartstikke bedankt voor de uitleg en de moeite.

 

Ik ga binnenkort ook een triple tuner aanschaffen, maar wil graag eerst weten of dit hele verhaal ook werkt met een Diseq stappenmoter.

 

Sorry, maar ik heb het hele volledige installatieverhaal nog niet gelezen omdat ik de tuner nog niet heb, maar ik begrijp nu dat je een soort 'fake' sateliet moet instellen waarop het Cable verhaal draait.

Vandaar mijn Diseq vraag.

 

Ik stap binnenkort over op Ziggo. Die heb ik als provider wel nodig om de kanalen open te krijgen?

Maar de digitale box van Ziggo hoef ik niet te bestellen? Dat neemt de  Dreambox over?

 

Maar dat toch geen interactieve TV met 'uitzending gemist' en/of films on demand?

 

Ik werk al jaren met een DB 600 PVR en heb sinds 3 maanden een 800SE waar ik errug blij mee ben en heerlijk in de software loop te rommelen.

Dus een klein beetje verstand heb ik er wel van, maar dit triple gebeuren is weer helemaal nieuw voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar ik had een andere gelezen

daar stond de treshold ook op 00000 en bij deze op 11700  

verder exact hetzelfde

Treshold 11700 kan je idd ook op 00000 zetten maakt niks uit hier

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo

 

Heeft iemand het draaiend gekregen in de ziggo regio 8888?

 

Ik ben al dagen bezig om het voor elkaar te krijgen het lukt mij echter niet!!!!!!!

 

Wie heeft er een idee en kan mij verder helpen.

 

Ik heb een dreambox 800SE

 

Openpli 4.0

Trailtuner 2.0

 

De zenderlijst is volgens mij oké, hij ziet mijn zenders alleen bij de cablesectie zegt hij steeds afstemmen mislukt.

In de satellietsectie werkt alles goed.

 

Iemand een idee??????

 

Thx L4e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Dit is al een oudere topic maar misschien kan iemand er toch antwoord op geven.

Heb al jaren zo Sunray-SR4T in mijn dreambox ooit gekocht en aan begonnen met de zipfile die hier staat.

Het werkte wel maar het kwam nog al eens voor dat sommige kanalen van de kabel (toen upc) spontaan niet meer door kwamen.

Daar was geen touw aan vast te knopen weer opnieuw de kabelkanalen lijst er in meestal dezelfde als die er al in zat dan deden diezelfde kanalen het weer even of er waren weer andere kanalen die het niet deden sid not found in pat enz..

 

Ik ben daar toen maar mee gestopt en gebruik hem nu enkel voor satelliettuner dat gedeelte werkt wel goed.

Is er in de tussentijd een andere trailtuner driver die wel werkt zoals het hoort.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het niet. De devs gaan uiteraard uit van originele drivers van origineel geleverde tuners. Dus de 4505/4506 en de nieuwe kabelvarianten waaronder de hybrides... De 'verwarring' onstaat doordat er een single tuner hoort te zijn en en dus virtueel 2 tuners bij komen. Dat is allemaal plakwerk en is niet echt stabiel..

 

Ten tweede wordt er hier (zij het indirect) steun gevraagd voor clone hardware wat hier eigenlijk *not done* is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

hierbij het XML bestand voor Ziggo regio zuid-holland met instellings voorbeelden en beschrijvingen.

XML bestand in jou dreambox (zoeken naar tuxbox map)uitpakken daarna beschrijving goed lezen hoe je je tuner moet instellen en hup......ziggozenders gaat hij hier in zuid-holland vinden.

Ziggo Rotterdam XML + voorbeeld instellingen dreambox.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...