Ga naar inhoud


Review VU+ Duo² (eerste indruk)


jerpsx

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

jerpsx,

 

Kan nu zo met de nieuwe afstandsbediening, het lcd-scherm naar wens wel zeggen dat ik tevreden ben met het apparaat. Wat mij vooral aanspreekt is dat het menu (en zenderoverzicht dus) echt zéér snel werkt, en dat is heerlijk zappen.

 

Ik heb gisteren ook een VU+ duo aangeschaft en werkt perfect ook de PLI installeerde goed en veel sneller als m`n DM800HD hier draaide de radertjes langer  ;) . Het zappen is een openbaring voor mij ten opzichte van m`n DM800HD

Het enige minpuntje wat ik vind het rechtse display is een beetje vaag net of het LCD al een geruime tijd gebrand heeft en er vuil aan de binnenkant van het glaasje bevindt. Maar goed als dit het enige is  :)

 

Het bovenstaande scherm zou ik ook graag willen installeren maar heb jij hier een beknopte beschrijving van? Directory waar in te plaatsen enz.

 

Alvast bedankt !

 

How to backup your VU+ Duo2 LCD4Linux config.

 

1) Menu > Setup > Plugins > Select LCD4Linux.

2) Once you've accessed the plugin press Menu button on your remote.

3) Select Save config to file and press ok.

4) You will be prompted to give the file a name, I just use the default name that is prompted.

5) The config file will then be saved to /tmp.

6) Retrieve the config file using FTP.

 

How to restore your VU+ Duo2 LCD4Linux config.

 

1) FTP your config to /tmp.

2) Menu > Setup > Plugins > Select LCD4Linux.

3) Once you've accessed the plugin press Menu button on your remote.

3) Select Load file and press ok.

4) Exit out of all screens, your LCD screen should now be using the new config. If not change TV channel.

 

;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

kijk elke nieuwe receiver heeft weer voordelen tov de oudere types...

ik kom van het model Ultimo en daarmee vergelijk ik hem hier even

 

-> 1080P in combinatie met mijn nieuwe Denon avr een fantastisch beeld (echt nog beter had ik niet verwacht en toch gekregen)

-> de 1000Mbit in combinatie met mijn netwerk levert zeer mooie IPTV alsook snel browsen / zoeken van een naar de andere mediathek of uitzending gemist opties

-> de foto's afspelen (van NAS) met of zonder speciale plugin gaat echt lekker vloeiend (mede wegens het grotere geheugen en die 1000Mbit

-> autoresolutie instellen is bij de DUO2 een heel goede optie, er is tov Ultimo geen overschakeltijd meer en ook SD kan veel beter gescaled worden

-> audio is loepzuiver en ook muziek media bestanden spelen allemaal vlekkeloos af

-> het LCD4Linux is tijdens gebruik erg informatief en toont de timer opnamen in standby

-> flashen en inrichten is ook veel sneller maar dat wisten we al...

-> booten is ook heel veel rapper maar dat wisten we al

-> foefjes als transcoding heb ik nog niet getest

-> die nieuwe afstandbediening is extreem veel beter dan de prutsknopjes van de Ultimo, ligt ook lekker in de hand.

 

-> wat me wel tegenvalt is de kap van de DUO2 die is niet meer hoogglans zwart, zag de Ultimo toch iets edeler uit

 

en tot mijn verbazing zat er een terrabyte hdd in die ik niet besteld had HA :P die zal ik maar retour sturen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

-> de foto's afspelen (van NAS) met of zonder speciale plugin gaat echt lekker vloeiend (mede wegens het grotere geheugen en die 1000Mbit

Lukt het de VU Duo2 die foto's ook weer te geven in full-HD resolutie (1920x1080) zoals met de ET-boxen na de aanpassingen gemaakt onlangs in PLi?

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ben (nog) een brutale leek op dat gebied van instellen. Hoe krijg ik het LCD scherm aan de praat? Bij mij is ie zwart (net na het uitpakken)

Nog even een kleine update. Ik heb inmiddels de nieuwe afstandsbediening gekregen van de leverancier, deze ziet er net wat moderner, ligt prettiger in de hand en knoppen zijn (misschien door mijn ervaring met DMM) wat logischer.

 

Ook heb ik de dispays als volgt ingesteld:

 

VU+ aan: lcd display aan, vfd display uit

VU+ uit: lcd display uit, vfd display aan

 

Zo heb ik een mooi display met info als hij aan staat, een simpel klokje als hij uit staat.

 

LCD display heb ik naar mijn smaak ingesteld: kleine onleesbare info weg en alleen duidelijke basisinfo (zie bijlage). Het LCD display geeft alleen dit scherm weer, de weer-functie heb ik uitgeschakeld omdat ik die niet mooi vind en bovendien vrijwel onleesbaar vanaf een afstand.

 

Ik heb daarnaast een Sundtek DVB-C tuner toegevoegd, heb nu dus dual DVB-S2 en dual DVB-C tuner. Werkt allemaal probleemloos. Tot nu toe ook geen gekke dingen meegemaakt met de ontvanger, doet gewoon wat hij moet doen.

 

Kan nu zo met de nieuwe afstandsbediening, het lcd-scherm naar wens wel zeggen dat ik tevreden ben met het apparaat. Wat mij vooral aanspreekt is dat het menu (en zenderoverzicht dus) echt zéér snel werkt, en dat is heerlijk zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net na het uitpakken staat het fabriek image erop

(en bij rare winkels staat er een Openpli image erop)

image = firmware

 

net na het uitpakken zou je direkt een usb stick moeten voorbereiden met een goed alternatief image (anders dan het fabrieks image)

dat flash je volgens de bekende procedure en deze tutorial

 

dan pas ziet men het LCD4LINUX daar dat als standaar opgenomen is in het VTI 8.2 image

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Eind van de maand krijg ik glasvezelinternet van Trined en zolang ze hier in Gouda (woon inmiddels niet meer in Duitsland) nog geen IPTV aanbieden, wordt er Rekam kabeltelevisie bij geleverd. Voorheen toen ik ook al eens Rekam TV had plugde ik de kabel rechtstreeks in de TV, maar helaas heb ik een Duits model van Toshiba en mis ik daardoor enkele zenders, dus wordt het nu kijken met een DVB-C-ontvanger. Naar het schijnt is Trined wel druk bezig met de uitrol van IPTV in Gouda, maar blijf ik signaal op de kabel houden, ook als de IPTV wordt ingeschakeld. De tuner zou tegen die tijd dus naar de slaapkamer doorgeschoven kunnen worden.

 

Op de website van Vu+ leek me de Duo2 een erg leuke ontvanger, maar ik zie ook dat hij al weer wat ouder is. Andere veel gekozen opties zijn de ontvangers van Humax, maar er schijnt nog veel meer mogelijk te zijn qua merken, zoals DreamBox, Technisat, enz. Wat dat aangaat is het kabelnetwerk van Rekam niet zo heel moeilijk geloof ik.

 

Wat ik me nu afvraag, is of ik met een DVB-C-ontvanger dezelfde problemen ga ondervinden als met mijn TV; dus perse in Nederland c.q een Nederlands model kopen, omdat anders niet alles (zenderfrequenties / codering) ondersteund wordt, of maakt dat niet zoveel uit? En is anno 2017 de Vu+ Duo2 überhaupt nog wel een geschikte keuze?

 

Misschien een gekke vraag, maar heb je voor een DVB-C twin-tuner ook 2 coax-kabels aan de IN-zijde nodig, net als bij een DBC-S twin-tuner?

 

Wat me mooi lijkt aan de Duo2 is dat hij ook echt 1080p ondersteunt. De Humax ontvangers gaan volgens mij niet verder dan 1080i. Nu wordt er in Nederland maar zeer weinig (if any) in 1080p uitgezonden, maar die mogelijkheid heb je dan in elk geval wel.

 

Er is me overigens verteld dat ik eigenlijk nergens op hoef te letten qua technische specificaties van de ontvanger, maar daar twijfel ik nog wel over, bijv. vanwege bovengenoemde problemen met mijn Duitste tv in Nederland. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

 

Excuses overigens dat ik een 2 jaar oud topic kick, maar dit leek me de geschikte plek voor mijn algemene vragen over deze ontvanger.

aangepast door Jorgen

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier best antwoord op geven maar ik heb de indruk dat jij voor deze vraag beter een nieuwe topic kunt aanmaken want deze vragen horen hier nicht echt thuis en de kans op respons is duidelijk kleiner.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...