Ga naar inhoud


Ontvangst Canal Digitaal in Zuid-Oost Spanje


leek

Aanbevolen berichten

Ik ben op het moment in Nederland en kan nu helaas maat 'X' niet voor je opmeten. Ben vanaf 6 Juli weer daar en dan kan ik het opmeten.

We hebben tot nu toe nog helemaal niets kunnen ontvangen met de huidig duo link, maar komt mede door miscommunicatie met de Canaldigitaal dealer in Alicante die verkeerder hellingshoek doorgaf.  

Wat is de juiste hellingshoek volgens jou en berekening op basis van de f/D waarde 0,66?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er hoeft maar 1 aansluiting op. We hebben een Smart TV en tegenwoordig makkelijk  een laptop via HDMI op aan te sluiten en dan via internet programma gemist bijv. te kijken. Opnemen doen we sowieso vrijwel niet.

 

Als  je kunt aangeven welke LNB's ik moet aanschaffen en beugel etc. dan kan ik dat vast hier halen en meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik je ga adviseren toch nog even een vraag.
Heb je met die schotel al wel eens een keer de Astra 19,2 of 23,5 kunnen ontvangen? Zoniet, is dit huis van een Engelsman geweest en staat die schotel dan misschien nog op de Astra 28,2 gericht waar de Engelse zenders zitten?
Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk een probleem want als ik de foto zo bekijk, heb ik de indruk dat je de schotel bijna niet naar links kunt draaien omdat die dan tegen die muur komt. Je zult de schotel dan moeten verplaatsen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is wel van een Engelsman geweest maar heeft niet op dit huis gehangen.

De schotel zo die nu hangt op de foto kan helemaal op pal zuid, dus meer naar links gedraaid worden.

Omdat we dus wisselend advies ontvingen over de hellingshoek hebben we tot nu toe nog geen signaal kunnen ontvangen.

( we hebben hellingshoek 41 graden en 35 graden geprobeerd, maar als dit niet juist is en ook de LNB niet goed, dan ontvang je uiteraard niets, zeker omdat het millimeter werk is.)

Op de foto staat de schotel praktisch richting het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, duidelijk.
Je moet de lnb van de Astra 23,5 in de klem zetten en de elevatie van de schotel op 39 graden instellen om de Astra 23,5 te vinden.
Het is het handigste de schotel met de zon uit te richten. Tegen de tijd dat je zo ver bent, moet je nog maar eens aangeven wanneer je dat gaat doen. Dan geef ik je wel een uitleg.
Ik schat dat de vrijhangende lnb van de Astra 19,2 op ongeveer 70mm van de Astra 23,5 lnb moet staan. Ik kan dat pas helemaal precies uitrekenen als ik maat "X" weet.
De hoek waaronder de vrijhangende lnb moet staan is 24 graden lager.

Dan de spullen die ik je adviseer:

Twee stuks Inverto Black Ultra, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=57

Een  Wentronic 2 voudige multifeed houder, zie bericht 8 van dit draadje.

Een Spaun 2/1 diseqc-switch, de SAR 212 WSG Dat is de SAR 212 F in een regenbestendige behuizing. Hiermee koppel je de twee lnb's naar 1 coaxkabel.
 

post-60869-0-69272100-1434201422_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wordt de diseqc-switch aan de achterzijde van de schotel op de mast gemonteerd. Je hebt dan een kleine twee meter extra coax nodig per lnb.
Je hebt natuurlijk aan elk stuk kabeluiteinde een passende F-connector nodig.
Als bijlage een afbeelding hoe je de F-connector op de coaxkabel monteert.
 

post-60869-0-66592600-1434353756_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Sprietje,

Hoe gaat het?

Vandaag heeft iemand maat 'X'  opgemeten en heeft de volgende gegevens :

965mm van mid-point as marked to the actual satellite dish. Or 860mm to the straight line( top to bottom) of satellite dish.

Ik hoop dat je de berekening hiermee kunt maken.

Alvast ontzettend bedankt,

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor dit topic geld, indien er twee vragen door elkaar gaan lopen wordt het topic onoverzichtelijk.

De vragen van de topic kaper annemarie991 worden dan verwijderd met de antwoorden aan annemarie 991.

De regels zijn duidelijk op dit punt. Topic kaping is niet toegestaan.

 

zie www.sat4all.com/regels.

Zijn er bezwaren tegen de regels of vind je  dat de regels veranderd moeten worden meld dat dan via de waarschuw ons button.

Zo niet, respecteer de regels dan aub.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...