Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten


 

In zuid Spanje is het niet alleen miserie troef met de satelliet schotels, maar ook met de electriciteit ... reeds een halve dag met stroom onderbrekingen ....  ik concludeer dat ze hier ook een goede elektricien kunnen gebruiken :-)

 

 

 Grtjes

Pat-De-Kiter

Niet alleen in zuid Spanje  ;)

In NL in zo´n 30 jaar 2x stroomuitval ,hier toch wel zo´n 6x per jaar en dat kan 15 min zijn maar ook een paar uur .

aangepast door ghpeet

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat valt dan nog mee, twee uur zonder stroom. Een paar jaar geleden zat ik 3 dagen zonder stroom. Jagers hadden met hun jachtgeweren de bovengrondse kabels geraakt waardoor kortsluiting was ontstaan. Die lui van Iberdrola hebben urenlang met verrekijkers de bovengrondse kabels afgespeurd om te kijken waar de kabels geraakt waren. Na 3 dagen hebben ze me op een andere fase gezet.
Intussen had ik al een aggregaat gekocht zodat ik zelf stroom op kon wekken.
Maar met water gaat het net zo. Ook 3 dagen zonder water gezeten en als je daar dan een klacht over indient zeggen ze doodleuk:
Nagenoeg iedereen heeft toch een zwembad met vele duizenden liters water. Dan haal je daar het water maar uit.
Tja, al met al nog steeds een bananenrepubliek.
En nu weer op topic.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

T'is niet gelukt .... de zon was présent om 11:12, ik had in deze richting het beste signaal op mijn satelliet finder, maar niet voldoende.

Ik zit op meer dan 400m hoogte tegen een bergrand, toen ik daar op mijn ladder stond heb ik ook gezien dat de satellietarm tijdens de windvlagen wel 1 cm bewoog, en ik maar millimeter werk verrichten om een beter signaal te krijgen ....

Voor Astra 1 is dit blijkbaar geen probleem, hoewel ik heb ook maar 78% kwaliteit .... maar dat is voldoende om beeld te krijgen.

 

Je sprak van een ovale schotel, heb eens rond gekeken op sattv.nl Cahors bisatelitte  , is dit dan een beter oplossing? 

Heb je een ander voorstel?

Mijn vrouw wordt hier zenuwachtig ... ze denkt aan haar feuilletons ..... 

 

Gisteren avond was het terug prijs, elektriciteit problemen, om de 15m geen elektriciteit gedurende enkele minuten ... te veel verbruik en geen wind? de windmolens stonden stil ....

 

Grtjes

pat_de_kiter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pat-de-kiter;

 

Hoi, ik ziet hier hemelsbreed 85 km noordelijker, en heb goed beeld met een 110x105 schotel. Ik had eerst een 0.85 hangen maar met de satelliet wijziging van astra 3 had ik te weinig ontvangst.

Tja in Tarifa waait het bijna altijd, goede locatie gekozen gezien je naam.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja pat-de-kiter, ik voorspelde het je al dat een Schwaiger SPI1000 aan de krappe kant is omdat dit eigenlijk maar een 90cm-schotel is. Dat de lnb-arm wel 1cm bewoog komt niet door de mindere kwaliteit van de schotel want een Schwaiger behoort tot de degelijke Duitse schotels.
Dat je schotel en lnb-arm tijdens de harde wind toch 1cm beweegt, komt door de instabiele constructie van de schotelmast. De Schwaiger SPI1000 heeft een mastklem die geschikt is voor diameters tot 80mm.
Jij hebt gewoon een veel te dunne mast of hoeksteun. Die moet minimaal al 60mm zijn en bij een plek waar het vaak hard waait liefst 80mm.
Maak eens een foto hoe je nu de schotel bevestigd hebt aan je huis en geef als het kan de buisdiameters een op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

 

Het is een buis van 3cm zoals je kan zien op de foto in bijlage. Het was oorspronkelijk een gewone antenne die ik afgezaagd heb. Volgens mij een heel sterke buis (3mm dik), en hangt vast met 3 beugels. Heb nu gemerkt dat de bovenste  (3de) beugel niet rots vast zit, maar daar valt wel iets aan te doen. 

Had eerst gedacht de schotel tussen beugel 1 en 2 te zetten, maar dan kan ik de schotel niet ver genoeg kantelen.

Ik ga donderdag terug naar huis en ben van plan een grotere schotel te kopen, mijn naaste buur op 85km N (D.Quijote) heeft met een 110x105 goede ontvangst. Ik heb ergens een schotel gevonden Visiosat SMV 120 (123x127).  Zijn mijn Schwaiger FLS991 Single-LNB compatibel met deze schotel?

 

Grtjes

Pat-de-kiter

 

post-76556-0-34107600-1424697162_thumb.jpg

post-76556-0-76896900-1424697196_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat helemaal niets worden. Niet alleen die buis is veel te dun waardoor buiging en torsie optreedt, ook die ingemetselde hoeklijntjes in de muur zijn zo gammel als wat. Ik ken die hoeklijntjes wel, dat wordt vaker in spanje zo gedaan.
Ook laten de beugels het niet toe dikkere buis te monteren.
Maar die schotel hoeft niet boven het dak uit te steken, die kun je ook gewoon aan de zijkant van de muur zetten. Dan vangt die ook een stuk minder wind en je kunt er denk ik makkelijker bij om af te stellen.

Monteer gewoon twee nieuwe muurbeugels. Als je die met voldoende afstand neemt bijv. met een uitval van 38cm, kan de schotel ver genoeg achterover, zie bijlage.
En gebruik een buis van 60mm. Op zo'n dunne buis van 30mm kan een grote schotel veel te makkelijk verdraaien, hoe vast je de zaak ook vast zet.
 

post-60869-0-97629400-1424708104.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en in Spanje worden alle huizen met holle stenen gebouwd. Je moet al geluk hebben als een bout goed vast zit in die holle stenen.

In Nederland is dat een heel ander verhaal. Dat zijn massieve stenen en als je daar midden in de steen een plug zet, zit die vast.

Misschien moet je in Spanje wel chemische ankers gebruiken om de zaak goed vast te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...