Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten

@svv,

 

Op de Astra 23 zit een Frequentie, in je ontvanger geprogrammeerd en wel de 11914 H 27500.

Deze komt ook voor op de Astra 2 (SKY UK) dus dat signaal krijg je vermoedelijk binnen.

Kijk eens in "Wijzig signaal parameters" daar zie je de instellingen staan van Astra 23

Wijzig deze in: 11914 H 29900 2/3 en stel daar je schotel op af.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites


@svv,

 

Of de grote schotel staat op Astra 1 want daar komt ook de Freq. 11914 H 27500 (SKY Dld.) voor.

Je moet dan iets naar links draaien van achter de schotel gezien.

De elevatie v.d. schotel dient dan ook iets naar beneden bijgesteld te worden.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ben Klever,

 

Bedankt voor uw uitleg. De frequentie staat inderdaad op Freq. 11914 H 27500 en daar heb ik volledige ontvangst. Ik probeer deze eens te wijzigen in 11914 H 29900 2/3 en de schotel even naar links en beneden draaien.

 

Ik laat jullie het resultaat weten.

 

Vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste svv

Het blijkt dus dat die schotel op de Astra 28,2 gericht staat. Is er dan niet gecontroleerd toen die monteur de schotel aan het afstellen was of je ontvangst had op de Astra 23,5?
Wat is dat nu voor een raar gedoe. Waarom haal je die schotelmonteur er niet bij en zeg je dat hij zijn werk niet goed gedaan heeft. Als je die man goed betaald mag je toch ook verwachten dat hij goed werk aflevert?
Ik zou er zelf niet aan gaan draaien want dan heb je geen poot meer om op te staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sprietje,

 

Welcome to Spain zou ik zo zeggen. Ik ken er zelf niets van dus dan denk je ik haal er experts bij. Ze hebben hier 4u lang proberen die schotel op astra 23,5 proberen te krijgen. Toen ik keek en zag dat ik ontvangst had (zoals op decoder te zien was dat de signaalsterkte in orde was) zeiden ze van ok het staat goed.  Daarna dacht ik dat het een probleem van de decoder was en daarna gelukkig bij jullie op dit fórum gekomen.

 

Ik ga zeker en vast die mannen terugbellen om de schotel opnieuw uit te richten. Zeg ik dat ze op deze frequentie moeten zoeken (11914 H 29900 2/3) en dat de schotel momenteel op 28,2 staat in platas van 23,5? 

 

Alvast vriendelijk bedankt voor al jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DishPointer kan zoiets voorkomen !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste svv

Tja als het professionele schotel installateurs zijn, dan hebben ze meetapparatuur bij zich waarmee ze ook kunnen zien op welke satelliet de schotel is uitgericht. Daar hebben ze jou satellietontvanger niet eens voor nodig.

Maar goed, het lijkt me verstandig dat je de richting van de schotels even controleert m.b.v. de zonnestand. Dan heb je een keihard bewijs dat ze hun werk niet goed gedaan hebben.
Ik heb het volgende voor je uitgerekend voor Huelva:
Morgen staat de Astra 28,2 satelliet waar de zon om 13:13:34uur staat.
Morgen staat de Astra 23,5 satelliet waar de zon om 13:23:52uur staat.
Morgen staat de Astra 19,2 satelliet waar de zon om 13:33:01uur staat.

Ga als volgt te werk:
Plak schilderstape van precies boven op de schotel over de lnb die in de klem van de arm staat, zie bijlage.
Om het punt precies boven op je schotel te bepalen , plaats je eerst een latje horizontaal boven op de schotel. Precies daar waar het latje de schotel raakt, is de bovenzijde van de schotel. Trek deze afplaktape strak tot over het midden van de lnb.
Op bovengenoemde tijden moet de schaduw van de tape precies midden over de lnb-arm lopen. Met deze methode kun je de schotel zo precies afstellen dat je zonder meer de richting van de schotel goed hebt staan om de satelliet te ontvangen met goed signaal
Zo kun je dus ook de kleine schotel voor de Astra 19,2 even controleren.
 

post-60869-0-69430200-1432731226_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Ik heb de test met de zonnestand gedaan met het volgende resultaat. Om 13h13 lag de schaduw precies in het midden van de lnb arm.

Het ziet er naar uit dat mijn schotel dus op astra 28 staat. Alhoewel als ik die probeer te zoeken in de instellingen, deze een zwak signaal aantoont.

 

De andere op Astra 19 staat ook niet goed want het is al 13:40h en de schaduw staat nog niet helemaal in het midden. Maar deze werkt wel aangezien ik nog altijd kanalen als NPO op 110 enz. kan zien.

 

Enige sugerenties om die mannen het wat makkelijker te maken. Ik heb ze al gebeld en morgen komen ze terug om de schotel bij te stellen.

Zeg ik dat ze deze coordinaties 11914 H 29900 2/3 moeten zoeken en daarop instellen? Als dit dan lukt zou ik dan eindelijk een vlaams kanaal terugvinden?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan staat de schotel van de Astra 19,2 ook niet goed uitgericht.
Transponder 11914H is een goede transponder om uit te richten maar als ze dat hebben gedaan, controleer dan zelf ook even of je de zender NGC Wild HD kunt ontvangen. Deze zit op Transponder 12207V, DVB-S2, 8PSK, 27500, fec 5/6. Die is het moeilijkste te ontvangen. Die zit op positie 33 van de TV Vlaanderen zenderlijst.
Lukt dat niet, dan is de schotel een maat te klein en moeten ze er een nemen van 100cm breed en 110cm hoog.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is de technicus opnieuw gekomen en in een half uurtje was alles gefixt.

 

Het bleek dus dat de grote schotel niet goed op astra 23,5 gericht was en de kleine schotel hebben ze verplaatst en ook goed uitgericht.

 

Ik heb goed beeld op alle kanalen. Het lukt dus ook met een schotel van 90 cm op 1m.

 

Bedankt voor alle hulp de voorbije dagen.

 

Een tevreden klant.

 

Groeten

post-79581-0-76580700-1432903194.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het nu opgelost is. Het staat ook een stuk beter nu die schotel voor de Astra 19,2 verplaatst is. Het was net of ze verstoppertje aan het spelen waren.
Maar het was toch wel prettig om te weten dat de schotel op de Astra 28,2 gericht stond. Toch wel een beetje een flater van die monteur. Had je nog vertelt hoe je wist dan die op de Astra 28,2 stond?
Met welke signaalkwaliteit ontvang je nu de 11914 H 29900 2/3 ?
En komt NGC Wild HD nu ook goed door?
Is de signaalkwaliteit van de Astra 19,2 nu ook nog verbeterd nu die opnieuw is uitgericht?
Als je nog eens vragen hebt, kom je maar terug op het Sat4all forum.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...