Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Zuid-Spanje astra 1 en astra 3 probleem


biosat

Aanbevolen berichten


Ik zie de volgende zaken:

Op een schotel van 72cm breed en 80cm hoog, moeten de koppen daar ginds 51mm uit elkaar staan. Tja en als je dan een CanalDigitaal duo-lnb hebt waar de koppen 38mm van elkaar staan, wijkt dit wel 13mm af. Dat is erg veel.
Een 4,3 graden duo-lnb voor een 80cm schotel past veel beter want daarvan staan de koppen 53mm uit elkaar.

Ook het feit dat de Astra 19,2 in de klem staat is niet ideaal. Je zou eigenlijk de kop van de Astra 23,5 in de klem moeten zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten.

Ook de schuinte instelling van de duo-lnb staat niet goed. Ik meet op de foto dat die 11,5 graden schuin staat terwijl deze 19 graden schuin moet staan. Hierbij ben ik er van uitgegaan dat de schotel op een verticale mast gemonteerd is.

Of de boom te hoog wordt voor de Astra 23,5 kan ik niet goed zien op de foto. Daarvoor moet ik een foto zien die 90 graden van opzij genomen is, liefst op geruime afstand. Je kan het ook zelf bekijken met een app op je Android phone, zie:


Gratis apps zij er ook.

Och, en of die paar centimeter grotere schotel wat oplevert, betwijfel ik maar hij zou misschien nog net iets beter passen met die andere duo-lnb.
Deze bijv.: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ook.

Er zijn maar weinig schotels die stabieler zijn dan de Visiosat (Cahors).
Ook die pijp van 60mm en die stevige beugels is natuurlijk een enorme verbetering. Als alle bouten heel goed zijn aangedraaid, zal de schotel op zo'n pijp echt niet meer verdraaien en bewegen door de wind.
Misschien was het wachten nog even op de zon maar sinds vanochtend 11uur is er nagenoeg geen wolkje meer te bekennen in Tarifa zie ik op Buienradar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik denk dat 'pat de kiter 'nog steeds om 11'12 aan het zoeken is naar A3 . Ondertussen zijn we enkele weken verder en staat de zon al helemaal anders. Misschien kan je hem een update geven voor vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES !!!

T'is eindelijk gelukt ! bewijs zie bijlage .... :-) mooi beeld.

Gisteren was er geen zon, vandaag om 11u30 volle zon, dus we gingen ervoor ...  wel terug veel wind

 

Nu voor de Astra 1, Ik dacht deze niet onmiddellijk nodig te hebben, anders terug de oorspronkelijke schotel degelijk installeren, of met een tweede kop op de huidige schotel ?

 

Thanks voor de support Sprietje en D.Quijote !

 

pat_de_kiter

post-76556-0-30448800-1427459849_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de Astra 23,5 snel gevonden om 11:37:36 uur?

Hoe in nu de signaalkwaliteit op de Astra 23,5? Scheelt dat veel met de vorige schotel?
Anders nog maar eens heel goed fijntunen als er minder wind staat. Bij een schotel van dit formaat luistert het heel erg precies om de maximale signaalkwaliteit binnen te halen. Het gaat om tienden van millimeters bij de mast voor het draaien van de schotel en de elevatie.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn signaal kwaliteit draait nu rond de 85, de vorige schotel was mijn maximum 42 ....

Ik was van plan om met minder wind nog eens alles te controleren en de bouten nog eens extra vast te zetten.

 

Nu moet ik nog de TV op zijn plaats zetten, (beneden verdieping). Hopelijk zijn de coax kabels nog in goede staat .

De vorige eigenaar gebruikte de oude antenne en de bijhorende bekabeling niet meer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm het uur 11:37:36, Ik had niet onmiddellijk signaal. 

Het is een heel goede schotel Cahors, hij wordt ondersteund door de 6cm buis (dus hij kan niet zakken bij het draaien) en de elevatie is gemakkelijk af te stellen door door de fijnregeling, gewoon aan één bout draaien ...

Bij het zoeken heb ik toch aan de schotel gedraaid, en ik heb de indruk dat ik iets verder staat dan de oorspronkelijke instelling 11:37:36

 

Het heeft me in totaal toch 1u30 genomen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

85% voor de Astra 23,5, nou dat is al een hele mooie waarde voor die uithoek van Spanje wat bijna in Afrika ligt . Een verdubbeling van wat je eerst had en misschien is er nog meer uit te halen ook met de skew van de lnb en de afstand t.o.v. de schotel.
Nu kan er gerust een harde bui vallen zonder dat zenders wegvallen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me prima als ik dit zo lees, verleden week toen het echt hoosde hier had ik wat uitval. Zou het voorlopig zo laten, als je Astra 1 erbij wilt hebben zou ik gewoon die oude weer bevestigen, en er een diseqc schakelaar tussen hangen, maar ik ben Sprietje niet. 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje

Ontzettend bedankt voor je advies.

Ik ga de inverto quad monoblock pro 4.3" lnb kopen.

Het vreemde is dat ik vanaf gisteren prima beeld heb terwijl er niets is veranderd aan de installatie.

Het enige is dat de vochtigheid uit de lucht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de LNB wat proberen bij te regelen, de kwaliteit blijft rond de 85 hangen, als ik naar het beeld kijk is dit ruim voldoende.

Nochtans krijg ik van mijn vrouw slechts een 5 op 10 ..... Enkele posten zijn niet beschikbaar, die staan op Astra 1.

@Sprietje

Ik ga voor een 2de LNB op de schotel. Als ik terug kijk moet ik een wentronic-2-fach-multifeedhalter aanschaffen, en een  tweede Invacom SNH-031 Universal Single LNB. De Diseqc Switch heb ik reeds.

Kan je me de juiste aftanden geven hoe ik de tweede LNB moet plaatsen voor ontvangst Astra1?

 

Nogmaals dank voor de hulp !

Pat_de_kiter 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...