Ga naar inhoud


JBL Sub-200/230 defect


harryvdberg

Aanbevolen berichten

Je zult toch het ea via het schema moeten leren lezen en meten ,of er uberhaupt spanning aanwezig is,want zonder stuur spanning zal het relay niet werken.

Want zomaar op de gok  onderdelen te vervangen heeft weing zin.

Als er een DC spanning op uitgang staat zal het relay niet aantrekken dit ivm de  beveiliging ,daar er anders rook ipv geluid uit je speaker komt,hetgeen een vroegtijdig overlijden van de woofer zal betekenen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Goeie avond kan iemand mij mss helpen ik heb een jbl subwoofer de 200/230 maar als ik hem aan zet begint die te kraken en te ploffen ook als ik hem niet op de versterker heb aan gesloten... Hij gaat zijn eigen leven lijden mss iemand die iets weer

 

Mvg wernfridus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hey  

 

hier een beetje hetzelfde probleem met de jbl200

 

had um net pas aangesloten en na een half uurtje  ineens een brom in de subwoofer 

heb de sub afgesloten maar hij blijft dat geluid maken  

sub opengemaakt maar zie niets bijzonders aan de printplaten ruikt ook niet verbrand 

 

iemand een idee waar ik het probleem kan zoeken 

 

alvast bedankt  

 

mvg renzo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch maar nog ff beter gekeken 

 

en ik zie wat donker bruine(niet verbrande) plekken 

 

Q103

Q105

Q106 

 

zou dat heb probleem zijn of is dat normaal bij deze subwoofers 

 

en als ik deze ga vervangen moet ik dan dezelfde nemen of zijn dr betere voor 

 

hoop snel wat te horen van jullie 

 

bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk om zo te zeggen of een probleem met de voeding

of een te grootte stroom uit die voeding door een defect component. maar welk ?

Meten is weten, wel met het schema er bij.

Bruine plekken kan bij de componenten die warm worden dit is normaal en hoeft niks te betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ff me de kabel zitten kloten die de 2 printplaten verbind  

 

gister deet ie het weer ff na een uurtje begon ie ineens te bonken en te kraken  de woofer vloog bijna uit de kist 

 

vandaag weer aangezet en nu doet ie het al weer meer dan een uur  

 

dus waar jet nou in zit ik weet het niet  

 

veel doorgemeten maar zie niets raars 

 

had nu wel een rood lampje en een groen lampje  ipv orange  

 

nu blijft ie ook gewoon groen en gister met het bonken en kraken bleef ie ook groen en ging ook niet in protectie  

 

en als ik zachtjes op het koelblok tikte aan de buitenkant dan ging ie ook bonken en kraken  

dan zie je ook dat de woofer dat niet leuk vind  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem terug gebracht naar de !@#$% en hij is opgestuurd en gerepareerd bij de Harmon cardon kosten 141 euro.. maar ik ga vandaag een specificatie vragen van welke onderdelen het waren. Heb nog niet betaald wegens ruzie met 1 van de personeels leden die wat belooft en niet na is gekomen als ik de specificaties heb en überhaupt krijg laat ik je weten welke onderdelen het waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat zou mooi zijn als je wat meer weet wat het is     

had jij nog garantie op de subwoofer ?  

 

deze is al zeker minimaal 5 jaar oud  dus garantie zit dr niet meer op  

 

maar al zou ik um wegbrengen hier in hoorn bij !@#$% dan zou ik voor dat bedrag mijn box zeker 2 x kunnen laten maken 

 

 

hij staat nu ondertussen weer 3 uur te spelen  

heeft nog 1 plof gegeven en ging daarna weer vrolijk verder met spelen  

is dus nog niet goed maar dr komt weer geluid uit  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik had ook geen garantie meer Nog geen 4 en half jaar oud. Dat mag normaal niet eens gebeuren dat ze zo kapot gaan.. om verdere schade te voorkomen kan je hem beter uitzetten. Ik hoop dat ik de specificaties krijg en dan laat ik het weten. Ja de mijne was een set van Harman kardon dus is daar heen gestuurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook de set van harman kardon  toevallig ook de avr132 

 

en schade is dr al denk ik zolang die het nu nog doet vind ik het goed   

 

het laten maken bij !@#$%^& kost toch niet zoveel meer al zou dr nu meer stuk gaan  

 

heb laatst me buizen versterker daar na laten kijken  dat kostte 40 euro  

en ook nog mijn voor en eind versterker van dynaco  daar lagen de eindtrappen van uit  dat kostte 80 euro  

 

dus dat vond ik wel meevallen   en je krijgt ook nog een jaar garantie bij hun   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kennelijk niet (respect), want dan zou je niet openbaar commentaar op de beslissing plaatsen. ;)

http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

 

 

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken
Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan!

 

 

 

9. Bezwaren - Krijg je een waarschuwing van een moderator, reageer dan uitsluitend via het contactformulier!
Heb je bezwaar op een beslissing die is genomen door een administrator of moderator dien je via het contactformulier te reageren. Niet openlijk via het board! Bezwaren worden niet altijd beantwoord, maar wel ter kennisgeving aangenomen.
Wees netjes en motiveer je bezwaar. Scheldpartijen en/of onterechte verwijten gaan rechtstreeks naar het ronde archief!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Weet iemand hoe ik de achterzijde (versterker) van mijn JBL 200/230 subwoofer loskrijg? Aande hand van foto's van gedemonteerde versterkers de schroeven aan de rand (verbonden met een zwarte lijn) los gedraaid. Toch blijft alles muurvast.

 

Een klein probleempje -afgebroken plug- wordt zo wel erg groot. Wie helpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...