Ga naar inhoud


MK xp1000, hulp gevraagd voor open pli 3 en zenderlijsten.


indieke

Aanbevolen berichten

dreamboxedit 5.0 installeren en dan kan je alle kanalen op zijn plaats zetten zoals je zelf wil.

 

of je download een sat lijst van iemand die er al veel tijd in gestoken heeft.

 

ik zou eens kijken in het subforum :

 

http://www.sat4all.com/forums/forum/11-zenderlijsten-en-frequenties/

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zo'n ontvanger puur om te spelen naast mijn dreamboxen. Maar dit terzijde:

 

Op de XP1000 gebruik ik ook een 4:1 DiseqC. De kabel naar de switch is 30 meter. 4 x 2 meter van de switch naar de respectievelijke LNB's. Ik gebruik professionele F- connectoren die met een pomptang worden gemonteerd. Deze hebben een rubberen afsluiting en de aardmantel schuift echt in de plug. De goedkope draai F-connectoren draaien de aardmantel stuk. Vaak een dB of 2 winst op hrt signaal en minder ruis.

 

Wat de firmware betreft heb ik er OpenPli 4.0, OpenVIX, OpenATV en OpenAAF op geprobeerd. Allen werken keurig met het scannen van de zenders.

 

Controleer de DiseqC settings. M.a.w. verwijst je setting naar de correcte satelliet.

 

Vastlopers heb ik er niet mee gehad. Controleer eventuele plugins die geladen worden..

 

 

Problemen komen na een tijd elke keer terug.  Welke F-connectoren gebruik je? Heb 12 jaar geen probleem gehad en nu ineens wel. ook met de andere ontvanger nu, trouwens. Hoeveel die afstanden bedragen, weet ik niet heel precies. tussen disecq en ontvangerminder dan 20 meter, en dan naar de lbb's, van de kelder naar het dak, zeker 20 meter. Ik denk dat het aan d econnectoren ligt. Eenmaal als je daar aan begint te draaien; wordt het alleen maar erger.

 

Maar goed, dat heeft niets met de ontvanger te maken die doet het verder goed. het idiote is, dat op sommige momenten er geen enkel probleem is, en dan ineens niets dan storingen, altijd op de 19.2.    

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zoals gezegd professionele F-Connector.. Die heeft een metalen binnenhuls en een rubberen afdichting. Je hebt waarschijnlijk last van corrosie en daardoor signaalverlies. Vervang de DisecQ switch voor een goede SPAUN of Hirschmann. 20 meter naar de DisecQ is prima (heb ik ook)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...