Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik Astra 19,2 & Astra 23,5 met Duo-LNB In Spanje?


EllenAnn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Robvd

Als een satellietontvanger de signaalsterkte van de satellieten aangeeft zoals jij dat in bericht 98 laat zien, dan wordt dat bij elke satelliet altijd vanaf een bepaalde transponder gedaan.

Voor de Astra 19,2 is dat vaak 12515H. Dit is de transponder waar het infokanaal van CanalDigitaal en TV Vlaanderen op zit (vroeger BVN) en van waaruit ook de fastscanlijst wordt uitgezonden.

Bij de Astra 23,5 is dat vaak 11739V waar o.a NPO2 HD en SBS6 HD op zitten. Stel anders eens gewoon bij de Astra 23,5 deze frequentie in dus:
11739V, DVB-S2, 27.500, 8PSK, FEC 2/3 en kijk of je signaal hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee tesla, dat kan niet.

Beste sprietje,

 

Kan niet bestaat niet.

Bovendien is er weinig dat jou niet lukt, gezien je reputatie.

 

Richt je schotel perfect uit op de zonnestand die je opgaf.

Je staat dan precies op 19.2 met de linker lnb.

Diseqc naar 23.5, en begin te zoeken.

Je zoekt nu naar 23.5 op je 19.2 lnb. Toch?

Met de huidige instellingen?

 

Laad eventueel geen zenderlijst voor 23.5 en geef ook geen transponder op van 23.5.

 

Je hebt al 2 x voorgesteld om een folietje om een lnb te doen.

Dat had veel discussie en giswerk gescheeld.

Aan de andere kant houdt dit de hobby leuk, want uiteindelijk zal Rob beeld hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

De instelling van Astra 23,5 was inderdaad niet zoals jij hebt aangegeven.

Ik heb het nu veranderd maar ook bij de nieuwe instelling krijg ik geen signaal.

Overigens de enige instellingen die ik heb kunnen maken is:

- 11739

- vertikaal

- 27.500

- 2/3

DVB-S2 en 8PSK kwamen niet in de lijst voor!

 

Even voor de goede orde:

a.s. zondag ga ik de schotel horizontaal verdraaien om met de vaste kop (die nu op Astra 19 gericht staat)om 11h54 Astra 23,5 te kunnen vinden. Ik neem aan dat ik dan Astra 23,5 op disecq B moet zetten (waar nu Astra 19 op staat).

 

Ik hoop dat Tesla gelijk heeft en dat ik uiteindelijk beeld krijg van Astra 23,5 en in de volgende fase misschien zelfs zowel Astra 19 èn 23,5 waar het uiteindelijk om gaat.

 

ROB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je DVB-S2 en 8PSK niet kunt instellen, dan kun je die transponder en dus ook die zenders die daar op zitten niet ontvangen.
Maar de Philips DRS8121 heeft toch een DVB-S2 tuner met QPSK en 8PSK demodulatie. Dan moet je dat toch in kunnen stellen.

Maar goed, stel hem dan eens in op de zender Ocko. Die zit op 12168V, DVB-S,  27.500, FEC 3/4. Ontvang de die dan wel? Die staat ook in de CanalDigitaal fastscanlijst op positie 277 van de SD-zenderlijst en op positie 237 van de HD-zenderlijst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Even voor de goede orde:

a.s. zondag ga ik de schotel horizontaal verdraaien om met de vaste kop (die nu op Astra 19 gericht staat)om 11h54 Astra 23,5 te kunnen vinden. Ik neem aan dat ik dan Astra 23,5 op disecq B moet zetten (waar nu Astra 19 op staat).

 

Bevestig dit nog even aub

 

ROB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nu de zender Ocko ontvangen want ik ga me toch werkelijk afvragen of jij op dit moment geen signaal van de Astra 23,5 ontvangt of dat je ontvanger verkeerd staat ingesteld zodat hij aangeeft dat je geen signaal ontvangt. Het zou dan zonde van de juiste afstelling zijn die je nu hebt en het werk om alles weer te verstellen en weer terug te verstellen.

En nee, je moet de diseqc niet anders instellen dan dat die nu staat. Je gaat immers dezelfde kop gebruiken die je nu gebruikt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

a.s. zondag ga ik de schotel horizontaal verdraaien

Hoi Robv

dan heb je nog tijd voor een experiment, waar je niet voor naar buiten hoeft:

zet 23 eens op Diseqc C, en later nog een keer op Diseqc D, en kijk eens of je dan iets ontvangt ergens.

 

Je komt nergens de kreet mini-diseqc tegen?

aangepast door tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robvd,heb jij de oude digitale reciever nog staan of is dit je eerste digitale HD ontvanger?---

Ik weet wel hoe moeilijk het is om tegen Barcelona Astra 1 en 3 binnen te krijgen.Daar zijn A1 en A3 maar 1 van de zovelen.Op 2 manieren kan je de signaalmeters op de betreffende satpositie krijgen,via menu search of antenneinstellingen(TP kiezen).En natuurlijk disecq poort juist zetten.

Bij de meeste recievers heb je uitgebreide instellingen,deze tvv of C+ is een salon-recievertje. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nu de zender Ocko ontvangen want ik ga me toch werkelijk afvragen of jij op dit moment geen signaal van de Astra 23,5 ontvangt of dat je ontvanger verkeerd staat ingesteld zodat hij aangeeft dat je geen signaal ontvangt. Het zou dan zonde van de juiste afstelling zijn die je nu hebt en het werk om alles weer te verstellen en weer terug te verstellen.

En nee, je moet de diseqc niet anders instellen dan dat die nu staat. Je gaat immers dezelfde kop gebruiken die je nu gebruikt.

Sprietje, jawel ik kan Ocko ontvangen op 277 en ook een aantal andere zenders in de buurt waar (23) achter staat!

Dit na de instelling zoals door jou opgegeven op 12168V.

Hier kwam ik op zaterdag achter en heb dus de hele verdraaiingssessie van zondag nièt uitgevoerd!

 

Tot welke conclusies leidt dit nu?

 

ROB

 

N.B. hierbij nog wat beelden

post-72866-0-63526000-1413792068_thumb.jpg

post-72866-0-74737500-1413792096_thumb.jpg

post-72866-0-01859400-1413792132_thumb.jpg

post-72866-0-37023200-1413792166_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Robvd

Precies wat ik verwachtte. Gelukkig heb je mijn advies opgevolgd om eerst eens naar zender Ocko te kijken voordat je de schotel weer zou verdraaien.

Ik heb voor jou schotel precies het juiste monoblock berekend. De afstand tussen de twee koppen is inorde want je ontvangt de Astra 23,5 dus wel. Het feit dat het scherm aangeeft dat je geen signaal op de Astra 23,5 hebt komt gewoon door een foute instelling van je ontvanger.
Zoals ik in bericht 111 al aan gaf, zal de signaalmeter geen signaal aangeven als de parameters van de transponder niet juist zijn ingegeven en daar hoort bij transponder 11739V nu eenmaal DVB-S2, 8PSK bij. Waarom jij dat niet in kan stellen weet ik ook niet. Ik ken de Philips DRS8121 niet maar weet wel dat die een DVB-S2 tuner heeft met QPSK en 8PSK demodulatie. Misschien dat andere mensen met meer kennis van die ontvanger daar meer over kunnen vertellen.

Maar ik neem aan dat jij de CanalDigitaal zenderlijst via de Astra 19,2 al lang hebt ingelezen. Dan zou je de HD-zenders van de Astra 23,5 toch moeten kunnen ontvangen. Controleer dat eens.
Staan die HD-zenders wel in je lijst, dan moet je toch de regionalen kunnen ontvangen zoals TV Oost en TV Gelderland op 11914H Met DVB-S, 27500, FEC 5/6.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...