Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik Astra 19,2 & Astra 23,5 met Duo-LNB In Spanje?


EllenAnn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ja, die specificaties had ik al opgezocht want ik wilde wel weten of die ontvanger DVB-S2, 8PSK wel aan kon, en dat is het geval.
Ik heb alleen geen ervaring met die ontvanger om te weten wat er nu fout gaat met de instellingen waardoor je de Nederlandse HD-zenders op de Astra 23,5 niet kunt ontvangen. Hopelijk dat andere mensen deze ontvanger kennen en je verder kunnen helpen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, dat had ik eerder moeten doen het schijnt nu goed te werken (zie foto's) de transponder die als standaard geprogrammeerd was was wel anders dan die Sprietje me had opgegeven en ik heb die van Sprietje erin laten staan.

Goed ik ontvang dus nu zowel de Astra 19 als de Astra 23 dus wat mij betreft: misión cumplida en héél bedankt voor de hulp. ROB

 

Foto 1: vóór de nieuwe fabrieksinstelling

Foto 2: ná de nieuwe fabrieksinstelling

 

post-72866-0-61813900-1414406293_thumb.jpgpost-72866-0-29775700-1414406270_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ron

Nu de de Astra 23,5 ontvangt, zou het toch het beste zijn de schotel optimaal uit te richten op de Astra 23,5. Die satelliet is waar je woont namelijk een stuk zwakker dan de Astra 19,2. Het is dus misschien nog maar een hele kleine bijstelling van enkele millimeters van de lnb-positie en misschien maar ééntiende millimeter op de pijp.
Kun je nu bijv. de zender NGC Wild HD ontvangen op de Astra 23,5? Daar heb je het meeste signaal voor nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het vanavond proberen.

Nu je het zegt, moet ik die HD-zenderlijst naast de SD inprogrammeren of in plaats van?

Bij het opnieuw instellen van de ontvanger na het corrigeren van de fabrieksinstelling kreeg ik de vraag op het scherm SD of HD lijst en heb toen voor SD gekozen, had dit HD moeten zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NGC Wild HD kan ik inderdaad niet ontvangen, dus komend weekend wéér aan de slag.

Op dit moment heb ik nog géén HD abonnement, dus laat de ontvanger maar op SD staan.

Wat doe ik het eerst die 16 graden hoek wat verdraaien en kijken wat er met de signaalsterkte gebeurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...