Ga naar inhoud


Kan OSCam overweg met keyfiles?


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik heb een keyfile constant.cw die gelezen kan worden door OSCam, simpelweg een reader toevoegen:

[reader]label = constantcw
protocol = constcw
device = /var/keys/constant.cw
group = 10 


Maar bij CCCam kon ik ook een SoftCam.Key gebruiken en ik lees ook dat er voor OSCam een oscam.keys bestand te gebruiken is.

Voor dat laatste zou je een andere versie van OSCam (ymod) nodig zijn maar ik lees al her en der dat dat een combinatie is van CCCam en OSCam maar ik wil helemaal geen CCCam meer gebruiken vanwege vermoedelijke beveilingsissues.

Weet iemand of ik ook een SoftCam.Key- en/of oscam.keys-bestand kan gebruiken en hoe?
Waarom zou ik de ymod-versie gebruiken en kan dat naast de normale OSCam of moet dat in plaats van?

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb een keyfile constant.cw die gelezen kan worden door OSCam, simpelweg een reader toevoegen:

[reader]label = constantcw
protocol = constcw
device = /var/keys/constant.cw
group = 10 

 

Maar bij CCCam kon ik ook een SoftCam.Key gebruiken en ik lees ook dat er voor OSCam een oscam.keys bestand te gebruiken is.

in oscam.server verwijzen naar het juiste pad waar de Softcam.Key staat

 

 

[reader]
label                         = constantcw
protocol                      = constcw
device                        = /usr/keys/SoftCam.Key
ident                         = 0D05:000004,000010;0500:030B00;0622:000000;0603:000000;0100:000030,000084,000085,00009B
group                         = 1
audisabled                    = 1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik de ymod-versie gebruiken en kan dat naast de normale OSCam of moet dat in plaats van?

 

Meerdere pakketten tegelijk educatief open zoals digiturk (7°E), tntsat HD (19,2°E), bulsatcom (39.0°E) orf, austriasat (19,2°E), skylink (23,5°E),... en nog vele biss gecodeerde zenders. En kan met verschillende kaarten overweg.

 

Als je oscam reeds op de box hebt staan is het genoeg om die over te schrijven in de map /usr/bin

Let wel: hernoem de oscam ymod versie met exact dezelfde naam als die op jouw box staat.

(is dat bijvoorbeeld oscam-unstable hernoem je oscam ymod versie naar oscam-unstable)

 

Dan zet je de hernoemde oscam ymod versie op jouw box in de map  /usr/bin

Als het goed is wordt die op jouw box overgeschreven met de hernoemde. (anders heb je niet dezelfde naam gebruikt)

 

Daarna download je oscam.keys of hernoem je een Softcam.Key naar oscam.keys en zet je die in de map /config

de map waar de overige zaken van oscam staan (zoals oscam.user, oscam.server,...)

Bij mij is dat de map /etc/tuxbox/config. Kan wel een pad verschillen bij andere images.

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm... blijkbaar is er iets vreemds met de oscam die standaard onder PLI wordt geïnstalleerd. Als ik deze overschrijf met de ymod versie (onder dezelfde naam, oscam) werkt het helemaal niet meer, kaart van CD wordt helemaal niet meer gelezen.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm... blijkbaar is er iets vreemds met de oscam die standaard onder PLI wordt geïnstalleerd. Als ik deze overschrijf met de ymod versie (onder dezelfde naam, oscam) werkt het helemaal niet meer, kaart van CD wordt helemaal niet meer gelezen.

Heb je box daarna volledig opnieuw gestart?

 

 

zoek in google op:

e2-oscam-ymodv18-t46

 

er is ook al een versie hoger (t47)

e2-oscam-ymodv18-t47

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatse versie is t47. In het bestand in de map usr/bin staat "oscam"

Deze geplaatst in usr/bin en rechten gezet op 755. Daarna box opgestart, maar oscam reageert in het geheel niet.

Zelf inloggen op http://ipeigenbox:16001 lukt niet.

 

Als ik oscam eraf haal, en daarna via PLI weer installeer, werkt het wel......

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatse versie is t47. In het bestand in de map usr/bin staat "oscam"

Deze geplaatst in usr/bin en rechten gezet op 755. Daarna box opgestart, maar oscam reageert in het geheel niet.

Zelf inloggen op http://ipeigenbox:16001 lukt niet.

 

Als ik oscam eraf haal, en daarna via PLI weer installeer, werkt het wel......

versie t46 of t48 gebruiken

 

(t47 werkt blijkbaar niet bij iedereen; bij mij ook niet)

 

versie t48 is net uitgebracht en die werkt bij mij ook

e2-oscam-ymodv18-t48

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...