Ga naar inhoud


PPanel voor OSCAM in OpenPLI


Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...

Hallo,

 

 

Heb het zoals beschreven in bovenstaande berichten gedaan: file gedownload (oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk), met FTD in de map TMP gezet, via softwarebeheer groen aangevinkt dat die moet installeren en dan gaat ie beginnen.

Maar als ie klaar is staat er "gereed met 0 pakketten vervangen.....".

Andere file gedownload (oscamupdater_05-11-2016_mips32el.ipk) maar daarmee hetzelfde resultaat.

 

Kortom, er is niets geïnstalleerd.

Wat gaat er fout?

aangepast door Moost
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Heb het zoals beschreven in bovenstaande berichten gedaan: file gedownload (oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk), met FTD in de map TMP gezet, via softwarebeheer groen aangevinkt dat die moet installeren en dan gaat ie beginnen.

Maar als ie klaar is staat er "gereed met 0 pakketten vervangen.....".

Andere file gedownload (oscamupdater_05-11-2016_mips32el.ipk) maar daarmee hetzelfde resultaat.

 

Kortom, er is niets geïnstalleerd.

Wat gaat er fout?

Stokoud onderwerp downloadsite doet het niet meer.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stokoud onderwerp downloadsite doet het niet meer.

 

Helaas is dit niet een antwoord op, of het geven van een oplossing voor mijn vraag.

De reeds gedownloade bestandjes installeren niet op PLi4, en ik begrijp niet waarom het niet gaat.

(oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk & oscamupdater_05-11-2016_mips32el.ipk) 

Heeft volgens mij niets te maken met of de downloadsite wel of niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat de libraries niet meer kloppen. Zelfde probleem (ooit) met de Genuine Dreambox plugin. Geeft zelfde melding 0 paketten geinstalleerd met 0 fouten... Deze plugins zouden moeten herschreven worden, maar of daar nog veel animo voor is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit niet een antwoord op, of het geven van een oplossing voor mijn vraag.

De reeds gedownloade bestandjes installeren niet op PLi4, en ik begrijp niet waarom het niet gaat.

(oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk & oscamupdater_05-11-2016_mips32el.ipk) 

Heeft volgens mij niets te maken met of de downloadsite wel of niet werkt.

Er zijn tal van andere manieren om een .ipk bestand te installeren.

Heb het op drie verschillende manieren geprobeerd en het bestand wordt probleemloos geïnstalleerd (PLi4).

oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk

Maar zoals reeds aangegeven, heb je niet veel meer aan het bestand. (zie bericht #19)

 

Wat het andere bestand betreft, installeert het ook op PLi4, maar werkt niet.(subprocess module ontbreekt)

enigma2-plugin-extensions-oscamupdater_05-11-2016_mips32el.ipk

Bestand is voor openATV, waar het wel op werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, heren, dank voor de antwoorden.

Heb de bestandjes maar weggegooid, want zijn dus niet meer bruikbaar.

 

Probleem is nu wel dat ik blijf hangen met oscam versie r11213 (die in de Pli-feet)

Wilde bovenstaande gebruiken om de oscam te updaten, omdat ik op sommige gecodeerde kanalen problemen heb met zappen.

Soms duurt het 5 - 15 seconden voordat er beeld is, en op andere kanalen is het minder dan 1 sec.

Overigens is dit op beide toestellen, in de woonkamer en slaapkamer. (2x Mutant HD500C)

Heb wel nog een UPC kaart (wit met blauw logo), zou dat de oorzaak kunnen zijn ??

Of heb je misschien tips m.b.t. instellingen van de oscam om het zappen sneller te maken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wit-blauweis toch een Nagra kaart? Zonder unieke RSA en boxkey gaat die niet werken in welke ontvanger dan ook. Wel op een box met werkende CI+ ondersteunde CI slot. We praten hier toch niet over WAN sharing? Daar zijn dit soort fluctuaties eigenlijk heel gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frans B,

 

Ik neem aan dat je het over oscamupdater-ppanel_1.2.2-mipsel.ipk hebt??

Alleen krijg ik het progje nog steeds niet geinstalleerd.

Er komt elke keer te staan: 0 paketten geinstalleerd met 0 fouten.

Bestandje geplaatst in de TMP map en dan installeren via softwarebeheer, telnet, DCC, het wil gewoon niet.

 

Andere manier van updaten (volgens Sat4all):

Bestandje OSCAM (na back-up gemaakt te hebben) vervangen met bestand uit versie 11280 in de BIN-map via FTP, box helemaal opnieuw opgestart, maar helaas geen resultaat.

Back-up terug gezet in de map (11213) en het werkt weer.

Krijg om een of andere reden de oscam niet geüpdatet.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de force-overwrite optie nodig hebt wil dat toch zeggen dat hij een lib overschrijft met een andere versie dan die op de box draait? Hierdoor zou je mijns inziens het systeem onstabiel kunnen maken? Of zie ik dat verkeerd? Als er geen conflict zou optreden zou de plug-in anders gewoon te installeren moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd via telnet, dit is de foutmelding:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
openpli 4 hd500c

hd500c login: root
root@hd500c:~# opkg install -force-overwrite /tmp/*.ipk
Not selecting enigma2-plugin-extensions-oscamupdater-ppanel 1.2.2 due to incompa
tible architecture.
Unknown package 'enigma2-plugin-extensions-oscamupdater-ppanel'.
Collected errors:
 * opkg_install_cmd: Cannot install package enigma2-plugin-extensions-oscamupdat
er-ppanel.
root@hd500c:~#

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Het lijkt erop dat het bestandje oscamupdater niet geschikt is voor mijn type decoder ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...