Ga naar inhoud


extra LNB's - multiswitch buiten ?


koetsjie
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ceesv/sprietje,

 

Jullie hulp/interesse wordt zeer op prijs gesteld. Voor zover de receivers een onderscheid maken, zijn ze ingesteld op Diseqc 2. Wat betreft de Spaun switches tests, tot nu toe heb ik alleen getest zonder switch, direct kabel van 23.5 lnb in de receiver en hetzelfde, ontvang 19.2. De rest ga ik morgen proberen, ook al heb ik vanavond vrijwel geen LNB short meegemaakt!

 

Mijn regio is Geneve, Zwitserland. Mbt tot de klos, zal wat foto's maken, waarschijnlijk pas vrijdag, maar zoals eerder gevraagd, als de klos links naast de schotel zit (als ik naar de lucht kijk vanaf de schotel) dan zou ik toch veel eerder problemen moeten hebben met de Astra 28.2 die ik al jaren zonder problemen ontvang ? Of denk ik dan te logisch/simpel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Geneve? Dan zal het er toch om hangen of jij aan het eind van het jaar de BBC nog kan ontvangen.


Kun jij op dit moment op transponder 10964H de zenders 5 USA en 5 star ontvangen en op transponder 11126V de zender 4Seven?


En hoe is de ontvangst van deze zenders als het regent of sneeuwt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kan ik maar tot een conclusie komen, dat op de een of andere manier kabels verwisseld zijn.

Wanneer je zegt dat je de ontvanger rechtstreeks hebt aangesloten op de 23 graden oost Astra 3 LNB bedoel je dan op de kabel bij de switch of bedoel je direct op de lnb?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Beste Koetsjie,

 

Wat betreft de Spaun switches tests, tot nu toe heb ik alleen getest zonder switch, direct kabel van 23.5 lnb in de receiver en hetzelfde, ontvang 19.2.

 

Als je met de ALPS-lnb direct op de receiver aangesloten, die zou moeten zijn gericht op 23,5, inderdaad alle zenders van de 19,2 ontvangt, dan moet de conclusie zijn dat je die inderdaad ontvangt. (als er geen kabelverwisseling is, wat ceesv als mogelijkheid oppert.)

En als je dus met twee verschillende LNB's naast elkaar op alletwee 19,2 ontvangt, gebeurt er iets wat ik nog nooit gehoord heb!

Ik snap jouw verzuchtingen, dat je dit niet snapt: ik snap het ook niet, dat dit zou kunnen voorkomen.

 

Als dit werkelijk het geval zou zijn, dan is je schotel dus in ieder geval niet optimaal uitgericht.

 

Overigens, als ik het mij goed herinner is de Visiosatbeugel voor de 4 LNB's net iets verschoven t.o.v. het midden van de stang, in vergelijking met de beugel voor 3 LNB's. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Heb je de beugel gewoon vervangen, zonder de schotel opnieuw af te stellen? Dan zou dat toch wellicht moeten, met name iets meer naar links of rechts draaien dan.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het nu wel duidelijk is dat de schotel juist staat maar de nieuwe lnb wel op Astra 19,2 gericht is. Sprietje, als je nog eens naar de foto eerder in dit topic kijkt, is het normaal dat de nieuwe lnb helemaal tegen zijn buur aanligt, naar het computerscherm kijkend rechts. Zou de lnb wel goed in de houder zitten? De houder op de rail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag hield mij ook al bezig a33 ,is de schotel wel op nieuw uit gericht met

plaatsen van de nieuwe lnb houder, lees dit ook even door

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

 

sorry voor de late reactive, ik ben een aantal weken in het buitenland geweest. In de tussentijd zijn er wat dingen gebeurd:

 

1. na alle tips ik kan eindelijk 23.5 ontvangen. Het blijft onduidelijk hoe, want in tegenstelling tot de andere drie satellieten, is de kwaliteit van de "test responder" nul (alle andere satellieten veranderen in kwaliteit bij het opnieuw uitrichten en kan ik ze optimaliseren, maar voor de 23.5 blijft hij op nul, wat ik ook doe). Maar op de een of andere manier kan ik nu wel de kanalen inlezen, met uitzondering van NED2 HD. Als ik dan naar de details van bijvoorbeeld NED1 HD kijk (12129, V, 27500, 2/3 etc.) heb ik behoorlijke geode kwaliteit, maar als ik dezelfde transponder als "test responder"gebruik in de set-up, is de kwaliteit nul... Maar ja, op de een of andere manier werkt het dus vrijwel helemaal....en ik ga nog wel eens een keer kijken of ik NED2 HD toch ergens kan vinden...

2. Ik heb dus de Spaun SAR411 Diseqc switches geinstalleerd, maar mijn Humax iCord is daar niet blij mee. Op het iCord forum wordt Spaun SAR411 in eerste instantie aangeraden, maar even later, via "kleine letterjes" toch weer niet.(http://wiki.icordforum.com/index.php/icord-hd/155-kompatibilitaetsliste-fuer-lnb-und-multischalter.. ) Ik krijg regelmatig foutmeldingen zoals "LNB Short" of er gebeurt helemaal niets of het duurt een paar minuten voordat er iets geschakeld wordt. Onbruikbaar. Via mijn oudere Technisat Digicorder HD S2 gaat het switchen als een zonnetje, maar de PVR functie van de Technisat is heel, heel matig (vrijwel geen mogelijkheid om 1 gecodeerd programma te kijken en 1 ander gecodeerd op te nemen, tenzij op dezelfde transponder, of twee Canaldigitaal kaarten tegelijkertijd  gebruiken, maar dan kan ik geen andere kaarten gebruiken etc.). De Humax iCord is 1000x beter op PVR gebied, dus zou ik het liefste de Icord gebruiken. Enige suggesties ? Nieuwe Diseqc switches die wel zouden moeten werken met een iCord ? ICord forum geeft verschillende opties, maar hebben jullie ervaring met deze ?  Een andere ontvanger/PVR ?

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Koetsjie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Als je de 19,2 ontvangt op de  lnb van 23,5 dan staat de schotel niet  goed ,

ik zou hem uit richten op 23,5 ,dat lijkt mij de engste oplossing

Hallo,

Ik ben nieuw hier en mijn vraag is:

Heeft iemand problemen met diseqc motor op Humax icord? ik woerd gek van.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ulfiyya

Welkom op dit forum.

Je vraag past totaal niet in het onderwerp van dit draadje wat gaat over het bijplaatsen van een extra lnb.
Zou je niet zelf een nieuw onderwerp maken " problemen met diseqc motor op Humax icord" in Schotelpark?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...