Ga naar inhoud


DM500HD V1


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Vandaag de USB current limiter PCB ingebouwd in de DM500. Mede door de aangepaste Second Stage Loader hoeft er geen weerstand van het mainboard gepulkt te worden (R1010 en R1011). Voorzichtig printje gesoldeerd en expansie USB connector gemonteerd (er is zelfs een montagegat voorzien in de behuizing van de DM500HD). OE2.0 Experimental geïnstalleerd. USB stickje wordt gezien door FLASHEXPANDER. Werkt prima.

 

Krijg alleen CCCamInfo 1.3 niet geïnstalleerd. Kopieer hem naar var/volatile en zet de attributen op 755. Probeer 'installeer lokale extensie' maar dan vindt hij niets.

 

CCCam 2.3.0 en SoftcamManager doen het prima.. Ik heb uiteraard beeld en de entitlements kan ik via de WebIf keurig zien..

post-31054-0-50573600-1384801119_thumb.jpg

post-31054-0-75240600-1384801131_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, werkt mooi! Alleen geschikt voor 'low power' apparatuur. De volledige stroom mag niet meet zijn dan 500mA bedragen inclusief inschakelpiek. Dus absoluut geen USB HDD's zonder eigen voeding en sommige WLAN USB adapters. Maar USB stocks voor opslag is geen enkel punt.. Dat was ook de inslag: meer var ruimte om plugins te kunnen laden net als de DM500HD V2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je m in var?

Zet m eens direct in de root.

Hoe kom ik aan zon usb setje?

Wat moet er gesoldeerd worden ?

Gr.

Omdat lokale extensies in var/volatile moeten staan voor installatie. Kan dat niet wijzigen..

Zo'n setje kun je bestellen in Zweden. Je kunt hem ook kant en klaar bestellen.

Google maar even op 'USB op DM500HD'. Vind je hem vanzelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat lokale extensies in var/volatile moeten staan voor installatie. Kan dat niet wijzigen..

 

Hm.....heb ik nooit gedaan en heb al heel wat vanuit de root geinstalleerd.

 

Ik ga morgen ook mijn 500HD van 'n USB poort voorzien en heb daar voor deze kabel besteld,

en dan op naar OE 2.0,

 

gr.

post-31083-0-78937800-1384853055_thumb.jpg

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal super geslaagd, USB 2.0 2 GB stick aangesloten en Flashexpander geinstalleerd.

Naar hartelust Plugins in Exp. OE2.0 geinstalleerd en ruim Picons gedownload.

Box (500HD) loopt nu net zo super als mijn 7020HD.

 

En dat alles voor de prijs van € 4,95 plus USB stick en zonder te solderen en zonder aan 't mainboard te moeten pulken.

 

gr.

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satfanatic.

 

Leuk dat je ook een USB hebt ingebouwd. Let er wel op dat je zonder het USB Current-Limiter printje serieus in de problemen kunt komen als je er te zware USB apparatuur op aansluit! Lees: meer als 500mA per poort. Er is dan geen enkele backup en de kans dat je boxje naar de eeuwige jachtvelden wordt gepromoveerd.

 

Ik ben er leuk mee aan het spelen (heb nu intern een 1 Gb USB stickje) en de uitgang aan de achterzijde.

 

Zit nog wel met een kleine uitdaging, misschien dat iemand mij daar mee kan helpen:

 

Heb uiteraard FlashExpander geinstalleerd. Deze vindt keurig de USB stick. Hij is geinstalleerd en ik heb nu ook een media/hdd in het systeem. Hij heeft volgens info keurig de flash gekopieerd naar de stick. Toch zie ik met DCC dat de root inmiddels 99% vol is! (schone install 94% zonder enige plugin).

Zie wel een volatile die keurig 1% gebruikt. Hoe ga ik nu zeker zijn dat ik plugins kan toevoegen naar keuze?? Ze lijken allemaal regelrecht de root in te gaan en die is dus nokkie vol! Ondanks de correct geinstalleerde FlashExpander

 

Dit allemaal met OE 2.0 Experimental.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ja dat weet ik, is alleen maar voor de 2GB USB stick en verwacht daar geen problemen mee.

 

Bij mij hetzelfde verhaal, alleen heb ik voordat ik de flashexpander installeerde heb ik 'n paar door mij zeker niet gebruikte plugins removed.

Flash in use is nu ondanks dat toch nog 97 %.

Maar ik heb alleen al 13,4 mb aan Picons en 7,2 mb Minipicons geinstalleerd plus 2 softcams plus tig plugins en draait alles super.

 

Wat betreft 't inbouwen van de usb poort/steckers:

 

In de mainboard stekker zitten maar 9 gaatjes en past als zodanig niet op de 10-pins aansluiting !

Even 'n extra gaatje in de onderkant van 't stekkertje maken (met 'n verhitte naai-naald) en thats it.

Verder heb ik helaas niet de usb stekker aan de daarvoor bestemde uitsparing kunnen monteren maar heb de kabels wel door die opening naar buiten kunnen voeren (zie foto).

Zowel bij een model DM500HD waar de Fan in de deksel is gemonteerd als bij 'n model waarbij de Fan op 'n bracket in de box zit lukt dit niet.

Vandaar deze iets minder elgante maar zeker niet minder funtionele oplossing.

In beide gevallen blijkt de Fan royaal in de weg te zitten.

Ook het afplatten van de stecker zijkant bood hier geen oplossing.

 

gr.

post-31083-0-70667400-1384943954_thumb.png

post-31083-0-43950500-1384944402_thumb.jpg

post-31083-0-39690500-1384944907_thumb.jpg

post-31083-0-53726700-1384945567_thumb.jpg

post-31083-0-50435700-1384945684_thumb.png

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de benodige secondstageloader die direct na 't flashen van de nieuwe OE2.0 exp. voor de 500HD geflasht dient te worden en daarna pas rebooten.

En Flashexpander direct installeren voordat je allerlei plugins gaat installeren,

 

Zie hier info over Flasexpander:

http://www.dreambox-blog.com/index.php/7326/flashexpander-einfaches-vergroessern-des-flash-speichers

 

 

gr. en succes.

flashexpander_0.33-r0_all.ipk

secondstage-dm500hd-84.rar

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SatFanatic.

 

Ja deze SSL#84 is uiteraard geinstalleerd. Zonder deze aanpassing wordt de USB immers niet gestart en zul je dus ook geen USB apparaten zien verschijnen :) . De FlashExpander heb ik direct gestart nadat de frisse OE 2.0 Experimental erop ging.

 

Dat werkt allemaal prima!

 

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat bij iedere reflash deze SSL#84 opnieuw moet worden geladen (tenzij je na de garantie beide weerstanden R1010 en R1011 van het moederboard afpeutert). Ik heb nog een nagelnieuwe DM500 HD en heb ervoor gekozen om dit dus nog even niet te doen.

 

Wat ik nog steeds niet zie, is dat een nieuwe plugin gewoon in de root gepropt wordt en niet in de USB Stick terwijl FlashExpander loopt. Wat doe ik hier verkeerd?

 

Normale situatie:

 

Plugin downloaden van http://www.dreamboxupdate.com (OE 2.0 Experimental)

Via DCC kopieer ik deze naar var/volatile/tmp en geef de rechten 755 mee (standaard 625).

Vervolgens via Menu->Instellingen->Softwarebeheer->Installeer lokale extensie de Plugin installeren. Ik krijg ook keurig de keuze (1) Hardisk en (2) Interne Flash

 

Kies ik (1) dan vindt hij niets om te installeren, kies ik (2) dan wel (maar uiteraard in de interne flash).

 

Heb geprobeerd om de plugin in de root van de USB Stick te plaatsen, maar dan vindt hij met optie (1) nog steeds niks.

 

Hoe heb je trouwens de Plicons geinstalleerd? Ik vind ze niet in de feed van OE 2.0

post-31054-0-53064600-1384948376_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds n paar dagen "enigma2-plugin-extensions-webadmin" om plugins te installeren.

Werkt perfect.

http://www.dreambox-blog.com/index.php/6561/neues-webinterface-ermoeglicht-paketverwalung-ueber-den-browser

 

Volgens mij worden alle plugins gewoon in /usr/.....geplaatst omdat de usb is gemount naar usr !

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satfanatic.

 

Heb de GP 3.2 Plugin en WebAdmin geinstalleerd. Er is nu tenslotte ruimte genoeg :) Alles werkt prima. Alleen.. Wat is die Blue Panel lelijk zeg!

 

Volgens de WiKi mocht er geen softcam geinstalleerd zijn, maar ik heb hem gewoon geinstalleerd. CCCamInfo geeft keurig aan dat de bestaande CCCam 2.3.0 gewoon loopt. De CCCam Webinfo komt ook gewoon door, dus zie niet direct waarom ze dat aangeven?

 

Zoals gezegd: 13% van de stick in gebruik met de volgende Plugins

 

CCCamInfo 1.3c

Genuine Dreambox

HbbTV

HbbTV Browser

FritzCall

MediaPlayer

SoftwareBeheer

GP 3.2 Plugin

WebAdmin

Plions voor Astra 1,2,3 en HotBird

NetwerkBrowser

 

De root is (en blijft) 97% vol. Ik zat na alles op 99% en dan restart de box niet correct (Groen scherm...No such space). Zorg ervoor dat je onder de 98% blijft.

Ik heb ook een zooi WLAN drivers en firmware eruit gegooid want die gebruik ik nooit.

 

Enige waar ik wel last van heb is dat de box koud gewoon niet doorstart! Dit deed hij al van begin af aan (dus ook voor de USB Mod). Zijn meer klachten over bij mijn satellietboer. Na 6 minuten is 'ie warn en kun je doen en laten wat je wil (ook herstarten). Zoals gezegd; het is een nagelnieuwe box en uiteraard origineel. Maar even aanzien dus. Als hij eenmaal is gestart dan loopt 'ie vlekkeloos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku:

 

Dat van dat koud niet doorstarten is echt niet normaal, je woont toch niet rond de poolcirkel toch ?

Heb hier al 3 jaar 2 stuks 500 HD en nooit last van gehad (woon wel in 't zuiden des lands)!

 

Heb mijn boxen inmiddels weer helemaal opnieuw ingericht en van hagelnieuwe 4GB usb sticks voorzien, ik heb de Flash voor 't installeren van de Flashexpander behoorlijk opgeschoond en blijft nu op 93/94 % staan.

.

Alles draait nu super met OE 2.0, GP3.2, extra skin, Oscam, CCCam, DVB database, HBBTv, etc.etc.

 

Vraagje: Zou ik aan mijn 2e USB -poort/ingang nog n extra USB stick kunnen hangen zonder de box te zwaar te belasten ?

Voor opslag van Picons bv ?

post-31083-0-94199300-1385133969_thumb.jpg

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...