Ga naar inhoud


Rebox 8000/9000 upgrade naar 8PSK


Audioniek

Aanbevolen berichten

Klopt, zie de eerste post. Met deze aanpassing is de voedingsspanning stabieler waardoor de 8psk problemen met deze Rebox grotendeels weg zijn.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sinds enkele weken heb ik ineens last van lichte blokvorming en hick ups in het geluid, op alle hd en sd en fta zenders... Ik heb de 2e versie R9000 destijds gekocht ivm het 8psk probleem en tot dusver werkte hij perfect.. Heb de 1e versie van zolder gehaald, de elco's vervangen zoals hier vermeld, maar zelfde verhaal ... Wat zou de oorzaak kunnen zijn gezien het pas sinds kort problemen geeft ? Is het de Rebox of de Lnb ?

Opstelling:
Rebox 9000 versie 1 en 2
duo LNB quad
Loader 1.54

 

Signaal/kwaliteit is 94%/93%

aangepast door jojo33
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo Audioniek,

heel veel dank voor de upgrade van de RE 9000 met de ELCO's.

Ik heb de elco's bij de tuner spanning stabilisators geplaats, en ook maar gelijk de elco van de voeding vervangen.

Het resultaat TOP!!!!  :)  HD zenders werken weer perfect zowel beeld als geluid.

 

Bedankt groet Fons

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik kom nog even terug op de vervanging van de Elco,s


 


Het bijplaatsen  was niet nodig deze elco,s zaten  al op het bord .( versie 1.1)


 


Iemand heeft  ( zoals op de foto 3 is aangegeven ) voor mij  de oude elco vervangen door  1 x 680uF 35V of 40V - 105 graden


( Op de oude stond wel dezelfde specificatie alleen is de nieuwe groter)


Nu kan ik geen enkele zender meer ontvangen  : ik krijg de melding geen signaal


 


In het menu bij satellietinstellingen geeft hij Sterkte  90 % weer en kwaliteit 0


 


Als ik handmatig zoek krijg ik wel af en toe een signaal en ontvangst bij een zender maar de fastscan lukt niet .


 


Ik heb er bijgezeten tijdens de reparatie :  eerst heeft hij het linker gedeelte van het moederbord losgekopeld


door alle witte stekkers en schroeven te verwijderen en aan de onderkant van het moederbord eerst een soort 


weerstandje losgesoldeerd omdat hij anders de oude elco niet kon lossolderen en hierna de nieuwe elco


er ingestoken en gesoldeerd en hier weer het soort weerstandje vastgezet .


 


Ik kon hem pas thuis weer uitproberen  en liep tegen de bovengenoemde storing .


 


upgrade  :  Nu heeft hij de oude elco  weer teruggezet maar het probleem is niet verholpen.


Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet  maar dat helpt niet .


Melding GEEN SIGNAAL


 


Voor de reparatie ( eergisteravond  ) kon ik nog alle zenders ontvangen alleen NED1, ATV en ONS gaf storing.


 


Is er misschien iets stukgegaan door het solderen.


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

UPGRADE  VORIG BERICHT

 

 

Er is nu iemand bij mij langs geweest en heeft een REBOX 8220HD aangesloten en ik had perfekt beeld.

De kwaliteit is ook beduidend hoger  95 %   ( bij de REBOX8000 81 % ).

Ik heb nu toch de indruk dat door het vervangen van de ELCO  het probleem is ontstaan dat ik geen zenders meer ontvang.

Ik denk dat  ik beter een nieuwe REBOX8220HD kan aanschaffen temeer de beeldkwaliteit ook beduidend beter is .

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb er hier een Rebok  met mb. S9000-V1.0 , daar zitten bij spanning regelaars al de elco's ec107 en 102 .

Op de voeding C27 + div. andere vervangen , toch blokt het signaal op TP 12.187 H  (o.a. NPO1 HD )

Edit : TP 12.129 V (Eurosport 1 HD ( NL) idem dito 

Omdat ik niet dit hele topic doorgelezen had , had ik al die 2 elco's over de spanning regelaars gesoldeerd .

Toen ik er achter kwam dat dat niets hielp , en hier las dat ze er ook al op konden zitten , zijn ze weer verwijderd .

Helaas nog steeds grote problemen met die TP .

Wat kan ik nog meer doen ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik nu nog kan bedenken is de uitrichting van de schotel controleren/verbeteren.

 

Je post bevat een tegenstrijdigheid: op een moederbord S9000-V1.0 zitten de bedoelde elco's NIET op de print. In sommige gevallen heeft de fabriekant ze bijgeplaatst en op dezelfde manier als in de eerste posting getoond. Zitten de elco's niet op de spanningsregelaars, dan zou ik ze alsnog (weer) toevoegen. Kwaad kan het in ieder geval niet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioniek geloof me maar dat die 90 cm schotel perfect staat , bovendien heeft de M7 ontvanger geen enkel probleem met dat signaal .

De foto's spreken voor zich .

post-30993-0-26065100-1476015256_thumb.jpgpost-30993-0-42301900-1476015266_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...