Ga naar inhoud


Rebox 8000/9000 upgrade naar 8PSK


Audioniek

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds drie dagen heeft mijn Rebox 4200 hetzelfde probleem. Vandaag heb ik de ontvanger open gehad maar het moederbord is totaal anders dan van de 8000/9000.

 

Enig idee hoe dit probleem op te lossen is met de 4200?

 

Alvast bedankt,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Post eens foto's van je moederbord en een foto van je scherm met de storing.

Wat is je signaal sterkte en kwaliteit van je signaal?

Op welke zenders treed deze storing op?

Wat bedoel je met precies hetzelfde, omschrijf je klachten eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Een vraag die middelste poot van transistor zeg maar die zit NIET op het moederbord aangesloten.(9000)
Die Elco moet daar de + van op het moederbord of op de middelst pootje transistor.??? dat vind ik slecht te zien op de foto

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit dit zo goed effe foto gemaakt.

Ik vind het wel vreemd dat er door niemand over gesproken wordt.
(Middelste poot de + vd transistor zit niet op moederbord) aangesloten vd 9000HD fabriek af).
Dus vandaar mijn onzekerheid i.v.m. de ELCO +moet die op moederbord (daar lijkt het op) of op de transistor pootje.

 

2014_07_31_14_09_21.jpg
windows screen capture

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De middelste poot zit doorverbonden met de koelstrip aan de bovenkant van de regelaar en op die manier aangesloten op het moederbord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus het zit goed zo bij mij dus.

Maar als ik het goed begrijp had de + van de elco ook rechtsreeks op de middelste pinnetje gesoldeerd mogen worden (zelfde effect)
 

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@edwin40:

 

Jouw RE-9000 is af fabriek al van de tuner-elco's voorzien. Op de de foto in je bijdrage is 1 ervan te zien: hij is gemerkt met EC107. De andere elco zit tussen de tuners.

 

Het feit of de elco's al of niet op het moederbord zitten is te zien aan het versienummer. Dat staat vooraan in het midden, achter het frontpaneel Voor de RE-8000 staat daar (F)S-9200 V1.?, bij een RE-9000 is dat (F)S-9000 V1.?. Staat op de plaats van het vraagteken een 1, dat zitten de elco's al op de print. Staat er een nul en zitten ze niet over de spanningsregelaars gesoldeerd, dan ontbreken ze nog.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je ze laat zitten of niet, is aan jou. Je heb in ieder geval een fout verbeterd die er niet was. Echt kwaad kan het niet, de tuners zijn nu dubbel ontkoppeld, maar het geeft ook geen voordelen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Audioniek

 

Ik heb je thread gelezen omtrent de perikelen die de Rebox RE-8000/9000 hebben.

 

Tot juni dit jaar had ik geen enkel probleem met mijn RE-9000, op wat kleinigheden na .......

Maar tijdens het WK 2014 begon de ellende, zoals omschreven in dit topic.

Alles nagezocht , schotel(s)  , LNB , andere Firmware , Flashen,  kabels omzetten etc. etc.

 

Dat de software van Rebox al niet tot de beste hoort weten we onderhand wel.

 

Je schrijft in je thread  in bericht nr. 23 dat moederborden - vanaf versie 1.1 -   al voorzien zijn van  elco’s .

Mijn 9000 heeft een moederbord : FS9000-V1.2  (2009-12-29), gekocht op 19-1-2011

en is uitgevoerd met die elco’s ( EC107 en EC102)

Dit zou betekenen dat de  problemen

A: blokkerig beeld voornamelijk opde A23.5  HD-zenders ,

B:  soms “geen signaal”,  

C: soms “gecodeerde zender” etc etc ) 

opgelost zouden moeten zijn bij de latere moederborden……..

 

Dat is m.i. niet het geval

Het heeft voor mij dus geen enkel nut om nog elco’s op dit moederbord te “plakken”

Voor de latere 9000 moederbordversies vanaf  V1.1 is er dus (nog) geen oplossing……

 

RE-9000

FW :  re9000hdpvrv1-11-62

Loader : 1.54

aangepast door NitroN
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tenzij deze Elco's ondertussen capaciteitsverlies hebben door veroudering.

Dus ik zou ze toch even vervangen voor nieuwe exemplaren.

 

De huidige software is ondertussen stabiel, de ontvangers doen wat ze moeten doen en dat zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik had ook problemen met blokjes, en dacht dat dit de oplossing was.

Alles is doorgemeten en enkele elco's vervangen en aanpassing gemaakt, maar heeft helaas niet geholpen.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Sterkte van het signaal is ruim voldoende, dus dan kan het toch niet

aan de schotel grootte liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Storing kan ook door instralen van andere bronnen komen.

DECT telefoons of wlan netwerk apparaten  kunnen ook storing veroorzaken.

 

In dat geval je aansluiting van je pluggen op je kabel controleren, een beter afgeschermde kwaliteit kabel toepassen. (maakt echt verschil). of  het apparaat en kabelloop wat verplaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...