Ga naar inhoud


Vitaya en acht TV ontvangen op LG 47LA6608-ZA


Ludoi

Aanbevolen berichten


TV heeft een wildscan maar is niet gecertificeerd voor TV Vlaanderen. Gevolg is dat je moet zoeken naar de juiste instellingen. TV Vlaanderen geeft hier zelf weinig of geen informatie over (commerciële bedrijfsvoering)Sommige modellen van Samsung zijn wel gecertificeerd en zijn probleemloos aan te sluiten. Dit model van LG gaf een aantal extra's voor internet tov een gelijkaardig model van Samsung.Om dit probleem op te lossen leve de forums. Gebruikers handleiding van LG geeft ook geen info hoe dit op te lossen, zoek het zelf maar uit. Vanaf je weet hoe is er enkel nog een ongemak om de nieuwe zenderlijst in te laden. Nieuwe zenders moet je zelf programmeren en een zender nummer toekennen. Ultieme oplossing is een externe decoder aanschaffen en aan te sluiten maar dat wil ik juist niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ludoi,

Ik heb sinds begin dec. een LG 55la6908 en had ongeveer hetzelfde probleem.

Ik heb ook 10 keer moeten proberen maar is dan toch gelukt.

Ik ben momenteel voor een tijdje in het buitenland maar zal je zo proberen te helpen zonder dat ik mijn Tv scherm zie.

 

Ga naar settings en in het scherm dat je krijgt ga je naar het beeld waar de sat. afbeelding opstaat.

Navigeer naar satellietinstellingen.

Klik op '' Voeg satelliet toe''

Bij satelliet kies je voor Astra3 (23.5) (zeker deze)

LNB Freq. staat standaard op 9750/10600 (laten staan)

Transponder; hetgeen er staat laten staan ( waarschijnlijk 12187,H,27500)

22KHz tone op :Uit

LNB stroom  :Aan

DISEqC :A

Unicable instelling :Uit

Motor :Uit

 

Kilk nu terug op Voeg satelliet toe

Kies nu voor Astra 1 19.2

LNB Freq. staat standaard op 9750/10600 (laten staan)

Transponder; hetgeen er staat laten staan ( waarschijnlijk 10729,V,22000)

22KHz tone op :Uit

LNB stroom  :Aan

DISEqC :B

Unicable instelling :Uit

Motor :Uit

 

Klik nu op Sluiten.

 

Terug in het scherm met de Sat afbeelding kies daar voor Automatisch afstemmen (of toch zoiets)

Selecteer Satelliet.

Op het volgende scherm zie je waarschijnlijk de eerste sat staan.

Nu wordt het voor mij een beetje moeilijk om nog te herinneren maar ik denk dat je daar op scannen moet klikken.

Ik had de eerste paar keer op volgende geklikt om naar de volgende sat. te gaan maar dat was verkeerd.

Dus eerst laten zoeken op de eerste sat. Na 50% gaat hij automatisch naar de volgende sat.

Na +/- dik 1400 kanalen zul je waarschijnlijk de zenders die je nodig hebt ergens van achteraan moeten gaan verplaatsen. Maar dat heb je al eens gedaan he.

 

Nu, je zegt daar in het begin dat je de 19.2 op A zet en de 23.5 op B maar daar zit het volgens mij fout. (had ik ook de eerste malen zo staan)

Vermits je nu switch van sat. is het mogelijk dat de kanalen die je reeds vooraan heb gezet dat die weg zijn. Ik weet het niet. Indien niet, zoveel te beter. Dan moet je nu maar opnieuw op zoek naar die missing kanalen.

 

Trouwens heb ik ook nog zo een module met die wereldbol en daar is het probleem denk ik dat er moeilijkheden zijn voor het ontvangen van Nat.Geo Wild HD en (of) Eurosport Hd(Hier is ook al een topic over geweest)

 

Zo, nen hele boterham maar hoop dat het lukt zo.

 

Oh ja, nog vergeten, zeker je module en Kaart insteken he, anders heb je de kanalen van TVV nog niet.

 

Mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wim01

 

Je schrijft dat Ludoi de Astra 23,5 op diseqc A moet zetten en Astra 19,2 op diseqc B. Dat kan niet want in bericht 6 schrijft Ludoi dat hij met Astra 19,2 op A en Astra 23,5 op B 100% ontvangst heeft op beide satellieten. Hij heeft de diseqc-instellingen dus goed staan.

Dit is ook het meest voor de hand liggend want met een duo-lnb is dat ook de juiste volgorde.

 

De LG is geen TvVlaanderen goedgekeurde TV dus kun je ook de fastscanlijst niet inladen. Het is dan ook niet noodzakelijk de CI-module in de TV te hebben. Het inscannen kan dus met of zonder CI-module waarbij ik zelf de voorkeur geef om hem zonder CI-module in te scannen.

Ik ben toch ook bang dat de enigste oplossing de witte CI-module is.

Probeer eerst eens of je die even kunt lenen om te kijken of die geen problemen geeft. Als het probleem daarmee opgelost is, kun je altijd nog zien of je de wereldbol module kunt ruilen.

De nieuwe CI+ module is al 3 maanden in de handel, zie dit draadje:

http://www.sat4all.com/forums/topic/335169-nieuwe-ci-module-van-canaldigitaal/

post-60869-0-79027500-1388186099_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap bovenstaande niet. Inladen van de kanalen doe je op een LG 47LA6608 bij voorkeur zonder CI-kaart.

Ben daarjuist bij de dealer geweest om de CI module om te wisselen. Volgens de dealer waren de CI modules niet witte bollen nog niet beschikbaar.

Ik heb het inladen van de kanalen zowel met als zonder CI-kaart geprobeerd met zelfde resultaat.

 

Beste Sprietje

 

Ludoi schrijft in bericht #14 dat zijn wereldbol module is omgeruild voor de nieuwe witte.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

probleem opgelost, allee gebypast.

Bedankt alle.

Oplossing:

Astra1 19,2 op A

Astra3 23,5 op B

 

Extra transponder voor Astra3 toevoegen

12129 V 27500 DVB-S2 (S2 belangrijk)

 

Nu komt de truc.

Alle zenders verwijderen en manueel enkel de toegevoegde transponeer opladen. Hier worden 20 zenders opgeladen en deze zijn oa de ontbrekende zender Vitaya en acht.

Als je gaat kijken in het programma overzicht van de LG tv zie je inderdaad 20 programma's, maar de meeste hebben geen naam enkel een nummer. vandaar de verwarring. Als je deze programma nu opstart vind je de ontbrekende programma's en kan je deze hernoemen naar de juiste zendernaam. Echt handig is het niet maar het werkt wel.

hierna kan je dan een nieuwe scan doen voor de andere 2600 zenders van Astra1 en 3.

Zonder de zenders te verwijderen had ik de Ontbrekende zender nooit gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ludoi,

Over welke programma's spreek je. Is mij onbekend.

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wimo01,

 

Het gaat over programma's van TV Vlaanderen die ik niet terug vond op mijn LG tv. Zie bovenstaande correspondatie.

het gaat oa over, Acht tv, Vitaya, Jim, ... Dus alle zenders die op de transponder 12129 V 27500 te vinden zijn van TV Vlaanderen.

 

Deze werden wel opgeladen maar doordat ze geen naam hadden vond je deze niet terug in het programma overzicht.

 

Mvg,

ludoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier waarop je het in orde hebt gekregen lijkt mij wel een vrij ingewikkelde constructie te zijn.

Volgens mij toch niet normaal dat je het op deze wijze moet doen maar als het werkt, zoveel te beter.

 

Ik had zoals beschreven in bericht 20 ook wel wat problemen en had de oplossing toen gevonden via dit draadje (maar vond het niet direct weer terug daarom maar ondertussen gevonden)

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/326375-hoe-een-hd-vinden-bij-lg-42lm615s-ze-met-s2tuner/

 

Ik had ook eerst de 19.2 op 1 staan maar door het om te draaien zoals daar beschreven is in die

bijgevoegde link is het bij mij gelukt.

Maar van die 2600 kanalen kan je wel met de meeste niks doen hoor. Ik had er maar dik 1400.

De meeste zijn oa. van canal + waaronder de spaanse en zo vele andere.

 

Wimo01

 

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...