Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Gewoon een dagje uit ervan maken he dan vol tanken ff een paar jerry cans erbij en hopla je dag is gelopen dan voor de rokers nog ff wat shag of sigaretten kopen scheelt echt veel in belgie ...

 

1pm

  • Like 2

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon een dagje uit ervan maken he dan vol tanken ff een paar jerry cans erbij en hopla je dag is gelopen dan voor de rokers nog ff wat shag of sigaretten kopen scheelt echt veel in belgie ...

 

1pm

Helaas is Belgie net wat te ver weg voor iemand uit Friesland. Duitsland zou nog kunnen, maar dan moet ik wel zeer grote aankopen doen om het rendabel te maken denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rekensom is soms lastig maar in veel gevallen heel eenvoudig

 

Als je enkel en alleen aan huishoudelijke schoonmaakmiddelen / wasmiddelen / toiletartikelen per maand al minstens 20 euro bespaart bij inkopen gaan doen in Duitsland

PLUS

Die goedkopere benzine / brandstof waar je al snel 10 euro bespaart op een volle tank inhoud

ben je met de heen en terugreis echt goedkoper in de grensstreek

 

30 euro extra te besteden is gemiddeld 20 liter euro95 x je nominaal verbruik.

stel nominaal verbruik op 1:15 dan is een actieradius van 300km extra mogelijk

 

reken het zelf maar na

er worden zelfs mensen uit Utrecht ( centraal Nederland) wakker

 

bovendien is dat niet een op zich zelf staand feit, de goedkope trein kaartjes / groepskaart is zelfs al attrktiever dan een eigen auto hebben in Nederland.

 

ciao ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is Belgie net wat te ver weg voor iemand uit Friesland. Duitsland zou nog kunnen, maar dan moet ik wel zeer grote aankopen doen om het rendabel te maken denk ik...

 

Misschien kan je wel een schipper aanspreken en een paar vaten van 200 liter kopen - zijn die niet taksvrij ?

disclaimer: deze suggestie komt louter voort uit mijn fantasie en is zeker niet op feiten gebaseerd  :whistle:

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keer naar een leuk stadje net over de grens rijden en naast een leuk bezoek aan bezienswaardigheden, een terrasje en een mooie omgeving even op een notitieblokje wat prijzen noteren van wat je heel soms of regelmatig koopt. Dan zie je verrassende dingen. Naast dingen die in Nederland slecht of niet te krijgen zijn.

Grote aankopen zoals een haard 1000 euro i.p.v. 2000, kleine dingen als kattenvoer afhankelijk van het type 20 cent tot een euro goedkoper per portie, een pak linzen 2 tot 3 euro goedkoper, een goede wisky voor 7 euro, enz, enz.

Goed rondneuzen want er zijn ook dingen duurder en het varieert per winkel.

Maar als je weet wat je hebben moet en nodig hebt en er met een bijna lege tank heen rijdt bespaar je zo 100 euro of meer. Als je niet alleen met benzinekosten maar ook met autoslijtage etc. 30 cent de kilometer rekent zit je met 100 km op 30 euro. Tel uit je winst.

 

Ik steun bij voorkeur een kleine ondernemer in de buurt en daar koop ik ook erg veel maar het verschil moet niet te gek worden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs Diesel is op dit moment 10 tot 12 cent per liter goedkoper in Duitsland.

Dus de ene week diesel tanken en de andere week benzin + 2 tanks diesel.

Nadeel is wel dat het als ondernemer terug vragen van de BTW wat moeilijker gaat en bij geringe bedragen maar 1 x per jaar kan.

 

Maar hierboven werd aangehaald dat je niet onbeperkt jerrycans met brandstof de grens over mag vervoeren.

Ik ben hier al eens eerder naar op zoek geweest maar naast berichten van "van horen zeggen" nog nooit wat "echte regels/voorschriften" over kunnen vinden, daarnaast trouwens ook nog nooit aangehouden om te kijken/vragen wat er in die 3 blauwe tanks zit.

Wie weet hoe dat nu dan precies in elkaar zit?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en Belgen gaan massaal naar Nederland inkopen gaan doen omdat alles daar zoveel goedkoper is.

 

Zo is de cirkel rond : benzine goedkoper in België en boodschappen doen goedkoper in Nederland....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag Nederlandse kant van de grens diesel € 1,43, net over de grens in Duitsland diesel € 1, 31.

Voor 60 liter is het verschil  € 7,20

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week €1,45 betaald in Leer/Niedersachsen voor een liter super. Hier kost het bijna €1,70.

40 liter bespaarde €10.

Flessen drank gemiddeld €7,50. Koop er twee voor de Nederlandse prijs van 1.

Koffie met een fors belegd broodje bij de Konditorei nog geen €5,- per persoon.

En ga zo maar door. Plus lagere btw.

Half uurtje rijden vanuit de stad Groningen en je euro is opeens merkbaar meer waard als je prijsbewust bent.

Zelfs kopen op internet van Duitse webshops is vaak aantrekkelijker.

 

Tel uit je winst. Hoe bekrompen denkt ons Randstedelijk parlement met de mond vol over 1 Europa?

Tankstations in de totale grensstreek van Delfzijl tot Sluis gaan iin hoog tempo kapot.

Hoezo levert hogere belasting meer op? Ik snap die rekensom niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Europese brandstofprijs op basis van 1 belastingsysteem zou in dit geval wel een einde maken aan de Nederlandse accijnswaanzin.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmn, ik zie dat ik voor mijn wagen in Nederland € 1.1812,- per jaar aan wegenbelasting kwijt zou zijn. (Diesel)

In Duitsland betaal je voor dezelfde auto € 224,- KFZ Steuer per jaar.

Nog afgezien van het verschil in nieuwprijs van de wagen tussen deze landen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...