Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Als je ook elke week 240 liter weet te verstoken in je personen auto dan mag je hopen dat er iemand is die die brandstof voor je betaald.

Ik zou met 240 liter diesel dus elke week ruim 4000 km moeten maken.

 

Maar je mag inderdaad tot 240 liter vervoeren mits de tanks deugdelijk zijn, geschikt voor het vervoer van brandstof en niet bij de 1e de beste remmentest door de auto rollen.

Zelf heb ik 4 plastic tanks uit het leger van elk 30 liter dus in totaal auto + tanks kan ik net geen 200l meenemen en kan daar ongeveer 1 maand op rijden.

Ik heb inmiddels wel een steekkarretje om de tanks op te vervoeren :)

 

Er zit echter wel een addertje onder het gras als je de in Duitsland betaalde BTW terug wilt vragen. Heb je nl. voor meer dan 100 euro aan brandstof getankt dan moet de bon op naam van je bedrijf staan. Heb je alleen een tankbonnetje dan is de kans groot dat je de BTW niet terug kunt vragen en had je toch beter in Nederland kunnen gaan tanken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij als particulier is de BTW van begin af aan niets anders geweest dan extra geld plukken door de staat, inmiddels 21%. Daar krijg je net als het kwartje van Kok echt helemaal niets van of voor terug.

 

Vandaag weer geDuitsland en naast de 17 cent per liter ook weer veel bespaard op de vele inkopen.

Het blijft waanzinnig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komend weekend weer tanken, zag de dieselprijs op 1,129 staan terwijl de goedkoopste hier op 1,239 zit

Nog steeds 8 cent per liter verschil en met 200 liter toch 16 euro en dat is goed voor bijna 300 Km gratis rijden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon ook maar 2 km van de duitse grens en ong 7 km van de belgische grens

ik haal me altijd mijn volle tank in belgie en neem dan mijn rookwaren en boodschappen  van daar ook mee

scheelt me toch ettelijke tientjes per week

p.s ik rook zelf niet maar mijn  vriendin als een ketter ;) ;) ;) ;) ;)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel kost de diesel bij een pomp in Baarle Nassau  € 1,15 en de euro benzine 95 € 1,34

Bij de Tango hier in het dorp, kost de diesel nu € 1,25 en de euro 95 benzine € 1,58

Terwijl hij net om de hoek bij de snelweg  diesel € 1,35 en de euro 95 benzine € 1,69 kost per liter

Dus kunnen jullie raden waar ik ga Tanken.

 

En wat we verdiend hebben met het voordeel van het tanken, gaan we een lekkere grote belgische frit met een servela voor eten.  :P

Dus gratis eten bij elke tankbeurt.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ook in Nederland zijn de prijsverschillen groot. Ik tank eigenlijk altijd bij Lukoil. Het is te hopen dat die nog verder gaan groeien, want de prijzen zijn daar gegarandeerd het laagst in hun omgeving. Gisteren stond die hier op 149.9. Het is zelfs een bemand tankstation. Het kan dus wel, alleen de grotere maatschappijen zetten er duidelijk meer bovenop. Jaren zijn we genept door Shell, BP, Texaco, maar ook door Tinq en Tango wat gewoon subnamen zijn van een paar grote benzine boeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom ga ik in belgie tanken

is nog goedkoper als duitsland

tis alleen 3 km verder rijden voor me

totale km heen en weer 13 km dus snel terugverdient

da;s een voordeel als je in sittard/geleen woont :P :P :P :P :P

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank in nooit meer in nederland, dat zouden meer mensen moeten doen !

 

Dat hebben we te danken aan Pechtolt en Rutte en die witte boord criminelen

 

Ik snap zowiezo die nederlanders niet die op die bovengenoemde gasten alijd gaan stemmen

 

Ze hebben ook nog eens onze pensioen leeftijd met 2 jaar verhoogd en de ww ingekort naar maximaal 2 jaar  en de btw verhoogd met 2 procent

 

Dus mensen met een plank voor de kop haal die eindelijk eens weg !!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens naar het partij programma van de andere partijen gekeken dan?

 

Geef mij maar aan bij wie de prijzen van het dagelijks leven niet gaan stijgen, wie de auto niet als melkkoe ziet, bij wie ons pensioen wel veilig is, waar de woonkosten niet gaan stijgen, wie de BTW niet omhoog wil trekken, enz.

Dan ga ik daar direct de volgende keer op stemmen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus mensen met een plank voor de kop haal die eindelijk eens weg !!!!!!

 

Dus politici zijn er bewust op uit om ons het leven zuur te maken... ik dacht het niet !!!

 

Geld wat er niet is kun je ook niet uitgeven. Doe je dat wel dan boer je achteruit en zit je vroeg of laat volledig in de nesten.

Vergeet niet dat we hier jarenlang beleid van regeringen hebben gehad die de staatsschuld maar flink deed oplopen.

Dat leek toen de beste keuze omdat men anticipeerde op aantrekkende economie in de jaren erna. Dat noem ik mooi weer spelen maar ondertussen verplaats je het probleem naar regeringen die erna komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...