Jump to content
1pm

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Recommended Posts

Ik gebruik clever tanken ook al jaren.

Die maakt dus ook voorspellingen wat de prijs gaat doen.

maar goed, dat hebben we in dit topic zelf natuurlijk al vaker aangehaald als tip

clever tanken

billig tanken

zijn bekend

Het is al zo lang als ik me herinneren kan dat de prijzen in andere landen

anders zijn (zal door de nationale regelingen komen en de lonen)

Zo gaan ze naar Luxemburg om te tanken met tegelijk tabak en koffie waren in te kopen.

Of naar Duitsland boodschappen doen omdat het goedkoper is door lagere btw en lagere loon kosten.

Electro spullen kocht ik altijd in Duitsland omdat het goedkoper is en grotere keus.

Dat de brandstof pompprijs niet zo snel zakt komt door de voorraden die ze tegen een

hogere prijs aangekocht hebben ,de pomp prijs hinkt na boze tongen zeggen

de prijs stijgt vlugger dan het zakt.

Op dit moment net over de grens diesel € 1,199

5 kilometer verder € 1,179

Clever tanken zit bij mij standaard in het navigatie systeem gebouwd, wanneer de auto dorst heeft kan je in het boordsysteem laten opzoeken wat het gunstigst is op welke afstand, en met 1 druk op de knop wordt het adres in het navigatie systeem als bestemming gezet.

Die websites halen hun informatie uit een overheids database.

In Duitsland is elk benzine station verplicht de geldende prijs in die database te vermelden.

Prijzen worden niet door de stations zelf bepaald, maar door de olie maatschappijen zelf op afstand in de pomp gezet.

Vat ruwe olie nu dus 33 dollar. Was met een kwart afgenomen. Bij de pomp zou het geen kwart goedkoper worden. Wel zakkende echter heel langzaam.

Ik erger me, ik denk velen, dat men de prijs langzaam laat zakken maar zodra een vat ruwe olie weer duurder wordt men struikelt over de knoppen om het weer omhoog te laten schieten. 

Hoe kan dat toch....

• Bedankt 1

13 minuten geleden, erwinnaar zei:

Hoe kan dat toch....

retorisch :grin:

je beseft dat de crash van het -22% Shell aandeel die Russen helemaal niet interesseert

die hebben heel veel meer reserves dan die periode waarin er langzaam een brandstof prijs gaat dalen en ons een keer bereikt

Dat gevoel had ik ook maar dat blijkt dus helemaal niet waar te zijn en meer een gevoel van ons te zijn.

Er zijn verschillende onderzoeken geweest en als je dan de prijs van brandstof vergelijkt met de olie prijs dan zie je dat die elkaar keurig volgen.

Wel is het zo dat de prijs van olie eerst zakt en dat daarna de prijs van de brandstof zakt maar als de prijzen omhoog gaan zie je hetzelfde dat eerst de prijs van olie omhoog gaat en wat later pas de prijs van brandstof.

Grootste probleem is dat er één hele grote graaier tussen zit en dat is onze overheid, ongeveer 75% van de prijs wordt op dit moment bepaald door accijnzen, heffingen en BTW.

Ik hou dan ook mijn hart vast als de zgn. groene partijen wat meer te zeggen zullen krijgen want dan is de auto geen melkkoe meer maar wordt het een aderlating.

19 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik hou dan ook mijn hart vast als de zgn. groene partijen wat meer te zeggen zullen krijgen want dan is de auto geen melkkoe meer maar wordt het een aderlating.

Zeg maar gerust een amputatie van ledematen.

Zeg maar gerust stemmingmaken...

gerrit B wat heeft groen nu weer met de onenigheid tussen Rusland en Arabië van doen?

wie er goed boert met brandstofverkoop wisten we al, de kiezer die de overheid in de gelegenheid stelt.

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

gerrit B wat heeft groen nu weer met de onenigheid tussen Rusland en Arabië van doen?

Volgens mij niets... maar des te meer met de prijzen van de benzines, en dat is het onderwerp van dit draadje....

36 minuten geleden, Sverige zei:

maar des te meer met de prijzen van de benzines

als je gelooft dat die door "de groenen" zou stijgen heb je echt geen juiste blik op hoe de wetgeving en belastingen op producten tot stand komen.

maar dat is ook al veel teveel politiek en stemmingmaken in dit topic waar het om 20 cent per liter minder gaat

Ik zou mijn goede olie echt niet voor 33 dollar per barrel verkopen.

Laagste stand vandaag Brent US$ 31,02

Maar, alles wat omhoog gaat komt een keer omlaag vise versa.

11 uren geleden, erwinnaar zei:

Vat ruwe olie nu dus 33 dollar. Was met een kwart afgenomen. Bij de pomp zou het geen kwart goedkoper worden. Wel zakkende echter heel langzaam.

Ik erger me, ik denk velen, dat men de prijs langzaam laat zakken maar zodra een vat ruwe olie weer duurder wordt men struikelt over de knoppen om het weer omhoog te laten schieten. 

Hoe kan dat toch....

De condensator (prijs aan de pomp) wordt via een weerstand op en ontladen. Parallel aan die weerstand echter een diode met de kathode aan de condensator zijde.

Hierdoor wordt een spanning stijging via de diode onmiddellijk overgebracht op de condensator maar ontladen loopt heel traag via de weerstand.. 

Zonder gekheid: Het is gewoon te mooi om die kans op extra winst te laten liggen.

Even een ander punt van aandacht: Volgende week gaat de maximum snelheid tot 19 uur terug naar 100 km/u. Dit betekent waarschijnlijk een aardige brandstofbesparing maar dat gaat ook minder accijns in het laatje brengen. Dat kan natuurlijk noooooit de onbedoelde bedoeling zijn! Hoe gaat deze onverwachte meevaller ons weer afgenomen worden?

Als de accijns wordt verhoogd zal de prijsverschil aan de pompen in de grensstreek weer groter worden?