Ga naar inhoud


problemen met slechte ontvangst HD opgelost !


dbfan

Aanbevolen berichten


idd het lijkt hetzelfde probleem.

 

Het langszaam zappen was mij eerst niet opgevallen (toen hij nog kapot was), maar dat viel mij echt op toen hij gemaakt was. 

aangepast door Bossie

1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo

78 cm triax met quad duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de 5 kritische condensatoren vervangen en zie daar het lijkt weer een nieuwe vu+ duo.

Ik heb ook de oude condensators gemeten en die ware ong. 40 % in capaciteit verlopen en de weerstand was opgelopen tot 4 ohm.

Ik had de zelfde klachten als jullie ned 1 en 3 HD was nog maar 60% ontvangst en blokken en niet locken ook had ik af en toe spontaan groene schermen.

Nu is weer alles 100% in orde dankzij dit forum.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik was al een aantal maanden aan het klooien met een slechte ontvangst. Al een LNB en een diseq switch vervangen, niets hielp.....

Tot ik deze post tegenkwam. Koelspray op c848.... helemaal geen ontvangst meer. Deze vervangen, alles weer goed!

Mijn dank is groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 10 maanden later...

Ook bij mij was de c 848 de oorzaak van de slechte ontvangst , je kan cotroleren door er de soldeerbout op te houden als de ontvangst oploopt en met koude spray omlaag gaat dan weet je zeker dat het om de c 848 gaat , om die te vervangen en om aan de onderkant van de print te komen moet de box geheel uit elkaar gebouwd worden ca 20 schroefjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je trekt hem er gewoon naar boven af en soldeerd de nieuwe op de overgebleven draadjes.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vraagt enige ervaring, anders heb je plotseling een gat in je gedrukte bedrading.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

Bij mij werd de hd ontvangst van Ned 1, 2, 3, enz steeds slechter. Bij de signaalzoeker zag je dat het signaal herhaaldelijk helemaal wegviel. Nu helemaal geen ontvangst meer. BVN en de engelse zenders doen het prima. Ik heb nu ook de vijf kritische condensatoren vervangen. Echter voor mijn probleem was dit nog geen oplossing. Iemand een idee waar te zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je toch bezig bent en de print helemaal hebt uitgebouwd zou ik die ook vervangen. Het zijn de kosten niet die elco's en als je hem een jaar later weer moet open peuteren om die alsnog te vervangen zou je wensen dat je ze meteen had gedaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vijf  gemerkte elco's C848, 819, 850, 814 en 897  dus eerder vervangen. Daarna had ik gisteren nog een paar andere op goed geluk vervangen: C812, 805 en 801. Vanmorgen aangesloten en tot mijn blijdschap zag ik signaal. Geen beeld. Maar heractiveren van de canalplus kaart loste ook dat op. Die C812 was raak dus. Bij nameten was de capaciteit met de helft afgenomen en esr flink hoger. Heel veel dank voor jullie via dit forum.  :D Helemaal gelukkig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...