Ga naar inhoud


Online internet modem livebox vervangen door eigen modem


alias haha

Aanbevolen berichten

Ik wil bij iemand een livebox vervangen door een eigen modem, wie weet de instellingen hier van om met de provider weer in verbinding te komen, zoals username en password

 

Kan zo op internet het niet vlug even vinden

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat niet lukken (tenzij je een hele aardige insider van Online kent). De modems werken in bridge mode met het MAC adres als inlog op het netwerk. MAC clones werkt op sommige oudere routiers maar niet in de nieuwere. Optie is er niet in de GUI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eigen modem gebruiken op een Online verbinding is geen probleem.

Het enige wat speelt is het telefonie gedeelte.

Daarvan moet je de inloggegevens hebben om dat mee te nemen naar het nieuwe modem.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat word nog analoog gebruikt, dus niet via het sipgedeelte, ik heb ondertussen ook wat gegevens gevonden om weer in verbinding te komen:

 

Welke instelling hoort bij welk abonnement voor mijn eigen router / modem?
ADSL Basic
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Basic
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48 Primary
DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

ADSL Direct
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Direct
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5

Snel Internet
ADSL Extra (Family)
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5

ADSL Go
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Go
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

ADSL Lite
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Lite
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

ADSL Plus
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Plus
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

Fiberfast en Fiberfast Ultra of Ultrasnel:
VDSL2
Protocol: PTM
VLAN ID: 1001
802.1P: 0

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de goede info.

Nu moet je alleen ontdekken of je verbonden bent met het Online netwerk of via het KPN netwerk.

KPN zijn de PPPoA verbindigen en Online de RFC1483 verbindingen.

Als je een KPN lijn hebt, is er ook een login nodig. Die stond in de welkomsbrief of kan je opvragen bij de helpdesk.

Voor een Online verbinding bestaat geen login.

 

Welk modem gaat het worden om de Livebox te vervangen?

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ie nog niet, hij wil in ieder geval zelf de voip gaan beheren ivm zijn Cubaanse vrouw die dus goedkoop naar haar familie in Cuba wil bellen.

 

Ik zelf ga mijn fritzbox 7390 vervangen door de draytek Vigor 2860n+, maar dat zal hij wel een te prijzige modem/router vinden ;)

 

Ik laat het nog wel weten wat het word en of het lukt

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is prima.

Aan zich hoef je niet persé te kiezen voor een VOIP modem/router.

Een SIP telefoon of een ATA cliënt kan dan ook al voldoen.

Dan kan je de Livebox zelfs houden.

 

Ook interessant om eens te kijken of niet teveel betaalt wordt voor het internet.

De Livebox is al lang afgeschreven door Online en dat betekent dat het een heel oud abonnement betreft.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had al gebeld voor een nieuwe modem omdat hij al oud was en de verbinding nogal klappert, bij online konden ze weer niks contateren en wilde alleen een nieuw modem opsturen als hij een nieuw 2 jarig contract afsluit.

Hij zei dat ze het dan maar in dat diepe donkere gat mochten steken, we proberen het wel met een eigen modem, en klappert het dan nog, word het een andere provider

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...