Ga naar inhoud


geen signaal met hdmi kabels vanuit dreambox 800hd


Plux

Aanbevolen berichten

Heb alle resoluties geprobeerd, simplink heb ik nooit gebruikt en is uitgeschakeld.

 

De tv heb ik terug naar de fabriek instellingen gezet, maar zonder resultaat.

 

Heb de Dreambox nog niet naar de fabriek instellingen gezet, maar zou dat helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hetzelfde gehad. Eerst prima gewerkt, toen uitval. Andere kabel geprobeerd (een goedkopere) en het werkte weer. Na een paar weken weer uitval iedere keer dat ik de dreambox aanraakte.

Nu een luciferdoosje onder de hdmi-aansluiting aan de dreamboxkant gelegd (zodat de hele box als het ware steunt op het doosje) en het werkt weer.

 

Bij mij is het dus duidelijk dat de HDMI-aansluiting in de box niet in orde is. Een mechanisch letsel dus.

 

Misschien dat jij beeld krijgt door de steker achter de box iets omhoog te tillen (niet te woest)

 

Groet

 

Fidel

 

PS Ik moet er mee naar de leverancier, maar dan ben ik mijn box een poos kwijt. En zo werkt het ook.

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb de Dreambox nog niet naar de fabriek instellingen gezet, maar zou dat helpen?

Je zou het kunnen proberen, je had in het begin wel beeld ,dus je weet maar nooit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Via google dit probleem gevonden, en ik heb precies hetzelfde probleem.  Is hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb toevallig ook een LG tv.

 

- Geen beeld en geluid via HDMI naar tv vanuit de dreambox 800 hd se

- Wel via scart

- Alle hdmi 'standen' geprobeerd, dus 1080p tot het laagste...

- Alle andere apparaten doen het wel op mijn tv via HDMI .(raspberry pi 2, laptop, playstation etc.)

- Mijn dreambox doet het op andere tv's wel via HDMI...(?)

 

Dus het een combinatie te zijn van de tv en de dreambox, maar aan welke instelling kan het liggen? Iemand enig idee, en is het bij de topicopener ondertussen opgelost na een jaar, ik ben erg benieuwd! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI CEC is de boosdoener. De Dreambox zendt een code die de LG niet begrijpt. Wat je kunt testen is de HDMI-CEC instellingen aanpassen, de DM800SE eerst aanzetten en pas daarna de TV. Kijken of met de SOURCE select van de TV nu wel beeld verschijnt... En dan hebben we natuurlijk ook het alom bekende clone verhaal.. Is het een originele DM800SE of een Ali-Baba?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...