Ga naar inhoud


19pfl5522d/12 Philips TV wil niet goed opstarten


Miauw

Aanbevolen berichten

Er is wat raars aan de hand, de voeding lijkt gewoon in orde te zijn, er is niets ongewoons te vinden. Als de printplaat uit de TV is werkt de TV normaal, maar als deze weer in de behuizing zit, dan duikt het probleem weer op.

 

Wat ik er van begrepen heb is dat de printplaat van de TV zoveel spanning zou trekken dat de voeding inzakt, maar de voeding hoort bij de TV en is zover ik weet nog nooit vervangen. De TV is 7 jaar oud, heeft behoorlijk wat kilometers in een caravan liggend mee gereist, maar heeft het daarna normaal op een slaapkamer gewerkt en later bij mij aardig wat overuren gemaakt (inclusief in slaap vallen en de TV doordraaien).

 

Ooit heeft de TV net binnen de garantie een volgens mij blauwe streep vertikaal door het scherm gelopen, dat is toen uiteraard opgelost. Ik schrijf het maar even op voor het geval dat het toevallig daar mee te maken zou kunnen hebben, maar dat probleem heb ik nooit meer terug gezien.

 

Ik baal ervan als het niet te vinden is, het is denk ik lastig doordat de TV binnen 1 a 2 seconden steeds aan en uit gaat waarbij de TV een hoog geluid maakt wat het normaal niet doet, het beeld krijgt dan geen kans om aan te gaan, behalve als de voeding niet in de behuizing zit. Ik denk dan toch aan de voeding, maar als het probleem daar niet te vinden is, wat zou het probleem dan kunnen zijn?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

Ik zou ook de print goed doorsolderen. Blijft het probleem, dan zet eens een föhn op de print en kijk of het probleem bij het verwarmen van onderdelen weer optreedt. Dan met freezespray weer afkoelen. Zo heb ik menige fout gevonden.

x 2

"Losse" solderingen en/of printbreuken.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervang op het secundaire gedeelte van de voeding  5 maal de  1000 uf/25 v elco`s en de 470 uf  elco

manual staat op de server (  zoek naar Philips--LCD-- LC7.2Elb  )

 

Het schema van de voeding bleek niet te kloppen overeenkomstig met het type.

 

Ik heb net mijn TV-tje terug met de volgende mededeling:

 

Een van de uitgangsspanningen bleek erg te variëren.

Ik heb toen de elektrolytische condensatoren die daar mee te maken hadden vervangen.

En nu doet hij het weer helemaal.

 

 

Wat ik niet begrijp is waarom de spanning te krap bemeten is, ik hoor dat wel vaker, zo ook mijn digitenne tuner, spelen fabrikanten daar op, want ik heb het ook vaak over Samsung TV's gehoord ?

 

Als dat zo zou zijn, dan vindt ik het best een kwalijke zaak, want zo ga je toch niet met je uiteindelijke klanten om?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men wil gewoon dat je om de 4jaar een nieuw apperaat koopt,en alles moet zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden .dus made in China.en zelfs daar valt nog het ea. af te pingelen aan de prijs/ :(

 

En toch vindt ik het niet netjes.

 

Ik weet dat bepaalde Samsung TV's een voedingseuvel hebben, van Philips wist ik het niet, van de Digitenne tuners weer wel.

 

Toch is het fijn dat hier in het reparatie hoekje goed meegedacht wordt, het probleem was dat de betreffende condensators nog niet helemaal stuk waren, want anders was het euvel mogelijk eerder naar boven gekomen.

 

Digitennekastjes zijn meestal ineens stuk, dan is het euvel makkelijker op te sporen, pardon, het is hier meteen bekend.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het was vroeger een zeldzaamheid dat Elco's defect raakten.

 

Onder invloed van de milieubeweging heeft men het diëlectricum vervangen voor een zogenaamd onschadelijker medium.

Het gevolg is dat nu apparaten veel sneller de geest geven en weggegooid worden.

 

Het is de zoveelste door leken bedachte maatregel die negatief uitpakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De TV is gemaakt, maar ..................

 

De TV gaat wel aan, maar begint eerst met het lampje vlug te laten knipperen, even later langzaam te laten knipperen, maar na ongeveer 30 seconden heb ik beeld van de Digitenne ontvanger waarvan ik 2 verschillende heb uitgeprobeerd, dan is dat uitgesloten. Doe ik de TV uit, en weer aan, dan heb ik met een paar seconden beeld, er zit dus nog iets niet helemaal goed.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft men niet de juiste capaciteit van de elco's genomen,of er een paar vergeten te vervangen,let er wel op dat er uitsluitend 105*c toegepast dienen te worden,en dus géén 85*c exemplaren.!

Soms is een upgrade nootzakelijk,daar van de capp.en of de spanning van het origineel te krap berekend is ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Sorry voor mijn erg late bericht, ik heb het heel erg druk met andere persoonlijke zaken.

 

Ik heb inmiddels een TV die na 3 uur knipperen nog steeds niet aan wil, het begint er steeds meer op te lijken dat hoe kouder het wordt, hoe langer het duurt.

 

Test gedaan door de TV voor de gashaard te plaatsen, de TV kippert eerst snel, later langzamer en dan ineens beeld.

 

Zo lang de TV aanstaat, of het nu warm of koud is, de TV blijft het doen. Maar als deze uit of in de standby staat en ik de TV aan wil zetten, dan begint het circus weer opnieuw.

 

Van de zomer en warme najaar heb ik dus niet veel last gehad, het duurde soms even, maar ik was toch bezig, maar de laaste weken is het een drama.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TV-tje heeft verkering met mijn gashaard, ik ben gek op beide, maar alleen als ze beide op hun eigen plaats blijven staan i.p.v. elke keer mijn TV-tje op te warmen. :crazy:

 

Ik heb begrepen dat er een paar elco's zijn vervangen door types met de zelfde waarde en een hoger voltage, maar moeten alle elco's van de voedingsprint er aan geloven?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...