Ga naar inhoud


advies fiets navigatie


strongetje
Ga naar oplossing Opgelost door goofykwek,

Aanbevolen berichten

Op zoek naar extra informatie kwam ik ook een test tegen van vorig jaar april door de consumentenbond en daar hadden ze ook de Gramin eTrex 20 getest.

Echter deze kwam toen toch niet zo best uit de test.

Daar werd aangegeven dat het toestel 175 euro kost, kaartmateriaal nog een keer 100 euro (alleen Benelux) een stuurhouder nog een keer 25 euro en dan nog kreeg hij maar een beoordeling van 4,9 terwijl de teasi-one nog een 6.0 kreeg en de winnaar (Mio cyclo 505) een 7.

Voor de navigatie kreeg hij een min, gebruiksgemak was redelijk en degelijkheid net als alle andere toestellen was uitstekend.

In deze test had alleen de Garmin Edge 810 een + voor navigatie, de mio's en Teasi kregen hiervoor een redelijke beoordeling en de rest een min.

Verder werd aangegeven dat de eTrex20 geen turn bij turn functie kent (instructies als over 100m rechts af)

Nu kan er een jaar later natuurlijk wel weer het nodige gewijzigd en aangepast zijn qua software maar het geeft mij wel te denken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was ook hun advies, installeer gewoon een app op je telefoon want het scherm is veel groter, verstaanbaarheid veel beter enz. 

Maar in het buitenland kan dat in sommige afgelegen gebieden al een probleem geven qua ontvangst maar nog meer als je na de vakantie thuis komt en de rekening krijgt van zoveel uur data gebruik via een buitenlandse provider. :sick:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de tests van de consumentenbond al eens getest zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B,

 

ik had ook gelezen dat je beter een app kunt downloaden op je smartphone.

daar mijn vader 70 jaar word en geen smartphone heeft en er ook geen wil, hebben we toch maar de Etrex20 gekocht.

 

heb de GPS inmiddels binnen.

scherm is inderdaad klein, maar is redelijk goed afleesbaar in de zon.

heb verder niks getest, heb er alleen batterijen in gedaan voor te kijken of die werkt.

de GPS werkt op 2 AA batterijen, wat als voordeel heeft dat je onderweg niet met een GPS met lege batterijen staat als je een paar reserve batterijen meeneemt.

 

verder nog geen ervaring met de gps.

zal na 13 april wel eens navragen bij mijn vader en zijn bevindingen hier posten.

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip met betrekking tot (gratis) kaartmateriaal voor met name de wandelaar, kijk eens op sites die zich bezig houden met Geocaching, een moderne vorm van schat zoeken met een GPS.

Zelfs stafkaarten die het leger gebruikt kun je daar vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb vorige week zelf een Etrex 20 aangeschaft.

ik heb er de gratis openfietsmap op geplaatst.

na uitvoerig testen moet ik toegeven dat , dat ding uitstekend zijn werk doet, althans voor datgene waar ik

hem voor gebruik.

ik stippel altijd een route uit via fietsnet (knooppunten) en importeer dan deze route in de etrex 20, ik heb nog

steeds een briefje bij met mijn knooppunten maar nu zie ik op de etrex als er ergens iets verkeerd gaat met de knooppunten

waar ik naartoe moet, verloren rijden is nu verleden tijd.

scherm is bijzonder goed leesbaar (ook in vol zonlicht), niet te ingewikkeld in gebruik, éénmaal de basisinstellingen gedaan is

verder gebruik zeer makkelijk.

batterijen gaan lang mee(20 uur).

reactie tijd van gps is goed, moet hier toch opmerken dat als je hem gebruikt voor mountenbiken daarmee bedoel ik, konstant van bospad

veranderen dat de snelheid van de gps hier toch misschien iets te kort komt, maar voor gewoon fietsen dat hij uitstekend zijn werk.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

mijn vader heeft er nog niet veel mee gedaan, is even met andere dingen bezig.

hij heeft de gps wel meegenomen met wandelen, maar vertelde me dat deze alleen aangaf in welke richting ze liepen.

verder zou de gps ook de tijd aangeven dat er gelopen is en hoelang je stil gestaan hebt.

de gps geeft dan b.v. aan dat hij 10 Min stil heeft gestaan, maar in werkelijkheid heeft hij niet stil gestaan.

 

verder heeft hij op internet een site gevonden waar hij fietskaarten kan downloaden, en hoe precies uit gelegd word hoe hij de kaarten op de gps moet zetten.

 

verder nog geen op of aanmerkingen gehoord van mijn vader.

maar zoals gezegd is hij even met andere dingen bezig, en ligt de gps bij de computer  :)

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...