Ga naar inhoud


Welke Mini Windows PC?


P3P31

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een raar verhaal. Het apparaat dat je gekocht hebt heeft toch wel voldoende power voor het afspelen van een filmpje?

 

Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou het niet weten.

Ik ben alleen geinteresseerd in streamen en op YouTube kwam hij niet hoger dan 480p en dat is niet voldoende.

Ik sta iedere keer weer voor nieuwe verrassingen,... maar we kijken vooruit. Het apparaatje is al weer op weg terug naar Nederland.

 

Over die NUC 34010WYK nog wat vragen:

- Maakt het wat uit hoe groot de TV is waar hij naar toe moet streamen. Dus is i3 normaal voldoende of kan ik altijd beter een i5 processor nemen?

- Deze heeft alleen USB3 poorten, kan ik daar al mijn USB2 accessoires op gebruiken?

- Ik heb geen mini adaptors dus moet er een kopen; welke is beter de mini display naar HDMI of de mini HDMI naar HDMI, of maakt het niets uit?

 
Wat een gezeur hè. 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nou jullie hoeven je hersens niet meer te breken op de antwoorden.

De NUC ala Michel wordt hier zaterdag bezorgd.

Ik post hier wel het resultaat van fase 3.

Wordt vervolgd.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach je bent weer even van de straat :grin:

 

Toch even 3 antwoorden.

  • Het maakt natuurlijk niet uit hoe groot jouw TV is. Alle TV's zijn op dit moment 1080p ongeacht de beelddiagonaal. De rekenkracht die nodig is wordt bepaald door het formaat van de film en het eventueel omzetten daarvan naar een geschikt formaat voor de TV. In de toekomst zijn er hogere beeldresoluties te verwachten en dan is er meer rekenkracht nodig maar ook dan geldt dat het niet uitmaakt hoe groot het scherm is;
  • In navolging op die vraag: Het is niet de vraag of je een i3 of een i5 nodig hebt. De rekenkracht moet uit de GPU komen en niet uit de CPU. De vraag is dan ook welke GPU's er in een i3 of i5 zitten. Ik heb geen idee, mijn voorkeur gaat uit naar AMD;
  • Op USB3 poorten kan je gewoon USB2 apparaten aansluiten. Je haalt dan alleen niet de maximale snelheid die de USB3 poort kan leveren. Maar dat lijkt me logisch.
aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling. De GPU van i3/i5 zijn in staat om video hardwarematig te versnellen en hebben decoders aan boord voor diverse videoformaten...  hier een overzicht  https://software.intel.com/en-us/articles/hd-graphics-quick-reference-guide

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het ziet er naar uit dat mijn Quest nu eindelijk voorbij is.

De NUC 34010WYK doet het net zo goed als de laptop dus ik ben een tevreden man.

Het was in het begin nog een beetje afzien want er zat de verkeerde SSD bij (mijn schuld).

Windows 7 HP 64bits van disk naar ISO file en daarna naar een bootable USB stick ging goed.

Probleem was daarna, dat de NUC wijgerde het internet op te gaan.

Maar de INTEL support site had de goede drivers en toen kon Windows door zijn updates rollen.

Silverlight erop, daana de VPN waarna Sport1 GO prima in beeld kwam.

Ook mijn NFL Game Pass uitgeprobeerd en liep als een zonnetje.

Met dank voor jullie input.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een nakomertje.

De internet snelheid gaat hier net zo op en neer als het landschap.

Tijdens het streamen wordt er soms van HD naar SD en weer terug geschakeld als de browser op auto staat.

Dat heeft oa iets met de buffer te maken zo lijkt het.

Mijn vraag is of het zin heeft om er 4GB werkgeheugen bij te prikken om meer buffer capaciteit te hebben, of wordt er met de SSD geswapped tijdens het bufferen.

Er staat denk ik alleen windows, een browser en virusprotection op die NUC.

Als het geen zin heeft koop ik voor die 40 euries liever een doos wijn.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit op de achtergrond taakbeheer open en je kunt het zien bij het tabblad prestaties of je geheugen volloopt. Al zou hij swappen naar SSD merk je daar niets van.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of we het er al over gehad hebben maar zit dat ding op Wifi of een netwerkkabel?

 

En als het Wifi is, zit er dan een antenne op?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

Hmm, ik gebruik hem op de netwerkaansluiting; ik heb de wifi module niet gekocht voor deze NUC.

 

@winwiz

leuke tip; de physical memory komt niet boven de 2GB.

of ik nu de buffer vol trek of niet die 2 GB verandert niet.

de CPU usage schommelt tussen de 20 en 30%; ik heb 1 x een piek naar 70% gezien.

 

Dus het wordt een doos wijn. :D

Met dank 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Psychosammie

Ik heb de Chromecast er ook bijgehaald, maar dat is hier niets geworden.

Met de Chromecast extention van de Chrome browser verbonden met de Chromecast in de TV gaat alles goed totdat er video moet worden gestreamed; dan staat het beeld op de TV stil en doet alleen desktop het... Dit is het geval bij Sport1 Go, NFL Game pass en NPO.

Netflix heeft een chromecast knopje maar na 5 minuten bufferen had ik het wel gezien. 

Alleen youtube filmpjes gaat goed maar daar heb je die chromecast niet voor nodig.

 

Ergens blij toe want anders had ik mijn NUC toch voor niets aangeschaft.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nog even een update.

De Chromecast App heeft nu een (Bèta) functie "Screen Cast" op mijn Samsung Galaxy S4 gekregen.

Deze functie werkt fantastisch samen met de Chromecast Dongle op mijn Samsung smartTV.

Alles wat ik op mijn telefoon doe zie ik op TV verschijnen. 

NFL Game Pass, MLB At Bat en USTVNow streamen nu net zo als met mijn NUC.

Sport1Go streamed niet omdat mijn S4 geen Silverlight heeft.

(Op mijn Samsung Tab 10.1 komt deze functie niet tevoorschijn).

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...