Ga naar inhoud


Lancering van de Astra 2G in gevaar


Sprietje

Aanbevolen berichten


Een paar jaar geleden volstond een 40cm schotel in Zuid-Frankrijk voor de BBC en nu zit ik al aan een Triax78 voor het zuiden van de Ardèche. Met de standaard duo-LNB die ik gebruik voor Astra 3 en 2 (ipv Astra 1 en 3) haal ik iets meer dan 10dB voor de UK-beam, met  een Inverto Black ultra komt daar nog anderhalve dB bij.

Ook eigenaardig is dat ik geen 10dB haal op CBS Reality maar de +1 versie (1 uur later) knalt hier binnen met 17dB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals "de vrije fries" vandaag al bekend maakte, zijn er weer 4 transponders verhuist van de tijdelijke Astra 2F naar de Astra 2G.
Het gaat om de volgende transponders:
11.082H 22.0 5/6 QPSK DVB-S
11.112H 22.0 5/6 QPSK DVB-S
11.553H 22.0 5/6 QPSK DVB-S
11.568V 22.0 5/6 QPSK DVB-S

Alle vier de transponders zitten nu op de Europabeam en daardoor zijn er weer veel zenders bijgekomen die ook met een minder grote schotel in Zuid-Spanje te ontvangen zijn.
Eerder maakte ik melding dat ik in Zuid-Spanje nog maar 60 ongecodeerde zenders van de Astra 28,2-positie kon ontvangen maar nu zijn het er weer 178.

Zelf vind ik het nu toch weer zeker de moeite waard om in midden en zuid Spanje ook de 28,2e positie mee te nemen op een rail van bijv. een Triax 110 of 115.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals "de vrije fries" vandaag al bekend maakte, zijn er weer 4 transponders verhuist van de tijdelijke Astra 2F naar de Astra 2G.

Het gaat om de volgende transponders:

11.082H 22.0 5/6 QPSK DVB-S

11.112H 22.0 5/6 QPSK DVB-S

11.553H 22.0 5/6 QPSK DVB-S

11.568V 22.0 5/6 QPSK DVB-S

 

Alle vier de transponders zitten nu op de Europabeam en daardoor zijn er weer veel zenders bijgekomen die ook met een minder grote schotel in Zuid-Spanje te ontvangen zijn.

Eerder maakte ik melding dat ik in Zuid-Spanje nog maar 60 ongecodeerde zenders van de Astra 28,2-positie kon ontvangen maar nu zijn het er weer 178.

 

Zelf vind ik het nu toch weer zeker de moeite waard om in midden en zuid Spanje ook de 28,2e positie mee te nemen op een rail van bijv. een Triax 110 of 115.

 

Dat is voor jou goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet alleen voor mij, er zijn best wel wat Nederlanders in midden en zuid Spanje die een multirail hebben en dan is die keuze en investering toch niet voor niets geweest. Maar dat geldt natuurlijk voor heel Europa. Ook voor Italië en verder die richting uit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eigenaardig is dat ik geen 10dB haal op CBS Reality maar de +1 versie (1 uur later) knalt hier binnen met 17dB.

... en ondertussen ken ik de oorzaak, CBS Reality zit op de UK-beam maar de +1u versie zit op de Europa-beam, wat is daar het nut van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nooit precies bijgehouden maar de ontvangst op de EuropaBeam van de drie Astra's is duidelijk beter dan van de vroegere Eutelsat 28A op 28,5 oost.
More Movies+1 op 11479V van de 2G EuropaBeam komt hier met 83% binnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...