Ga naar inhoud


Lancering van de Astra 2G in gevaar


Sprietje

Aanbevolen berichten

Inderdaad alleyoop.
De Astra 2G is eerst Somalië gepasseerd, hangt nu midden boven Kenia, moet heel Uganda nog passeren om vervolgens stil te blijven hangen boven Republiek Congo. Maar met een gangetje van 36kmh gaat het niet snel.

De vraag is waar ze hem precies weg gaan hangen.
De vier satellieten die op de 28,2oost positie hangen, verblijven in de volgorde van positie van zuid naar oost:
Astra 2C op 27,9e (zendt geen TV signalen meer uit)
Astra 2A op 28,23e
Astra 2F op 28,24e
Astra 2E op 28,39e
Eutelsat 28A op 28,53e

Je zou verwachten dat die misschien ergens tussen de Astra 2F en 2G in komt te hangen, laten we zeggen op 28,3e maar willen ze hun rechten op de 28,5e-positie niet kwijt raken, dan zou het misschien ook nog wel eens in de buurt van de 28,45e zijn.
Over enige tijd zullen we het weten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt en hetzelfde geldt ook voor de 19.2° positie - Bemiddelen tijdens afstellen is de boodschap.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de 28,53 en 28,23 is 0,30 graden.
Als je de schotel daar dus tussenin afstelt, dus op 28,38 graden, dan zit je er maar maximaal 0,15 graden naast.
Je moet je bedenken dat een schotel van 1 meter (breed) een openingshoek heeft van 1,79 graden (-3dB).
Dit ga je dus pas merken bij schotels die een stuk groter zijn dan onze consumentenschotels.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo, zover ik weet wordt de Eutelsat 28A naar een andere positie gebracht waar Eutelsat al andere satellieten heeft hangen. Hij is gelanceerd in 2001 en is dus al 14 jaar oud. Hij loopt dus al wel op zijn laatste benen maar kan misschien nog even mee.
SES heeft contractueel de 28,5 oost positie van Eutelsat overgenomen. Wat ze daarvoor hebben moeten betalen weet ik niet. Misschien heeft SES op andere posities aan de Clarkebelt consessies aan Eutelsat gedaan.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er van weet is dat het tot een rechtszaak was gekomen, SES en Eutelsat claimden beide die positie, hoe het verder afliep wist ik niet.

Het zou inderdaad beter zijn als alle satellieten op 28.x van SES zijn.

Tenslotte gebruikte de Eutelsat ook goede frequenties waar  kanalen op kunnen waar wij nu iets gaan aan hebben, in plaats van die Telsell en religieuze troep die daar toch goed vertegenwoordigd is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk hier de laatste dagen ook al een sterke terugval van de zender RT HD op 11224.

Nu begrijp ik waarom !

Maar wachten op de aankomst van 2G.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen ze de Eutelsat 28A nog als reserve achter de hand houden zoals SES ook nog zo'n zooi bijna afgeschreven satellieten op de Clarkebeltbaan heeft hangen om eventueel in te zetten bij calamiteiten van andere satellieten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie niet in de buurt van de UK zit gaat het de verkeerde kant op.

 

http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=2074918&page=4

11307 H, 11344 H, 11307 V en 11344 V zijn vannacht, zoals verwacht volgens Strathclyde's schema op Digitalspy, omgezet van Eutelsat 28A naar Astra 2F.

De verrassing is, dat het de UK spot beam betreft!

 

Astra 2G zal 28 oost rond 16 juni bereiken.

Hierop komen volgens bovenstaande planning op 19 juni 11222 H en 11261 H, en waarschijnlijk ook 11224 V en 11260 V.

 

Tenslotte worden de "zwakkelingen" 11389 H, 11428 H, 11390 V en 11426 V pas op 29 juni omgezet, naar Astra 2E.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...