Ga naar inhoud


Online Cables.xml generator!


Tweak

Aanbevolen berichten


limboconnect, heb "dvbscan" / "scan" werkend gekregen op mijn dm800se, ben er nu mee bezig.. kijken wat er mogelijk is. Op die manier kan ik mogelijk toch een cables.xml genereren voor de oudere boxen "in mijn gebied"

 

 

ik val schijnbaar hieronder:

 

Network Name 'Main '

Network Name 'Ziggo TEST 2'

Network Name 'Ziggo TEST'

Network Name 'Ziggo Venlo Zakelijk'

Network Name 'Ziggo Venlo'

Network Name 'Ziggo TEST 1'

 

 

RTL Television:586750000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:163:104:1006

Sat. 1:586750000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:255:175:1008

WDR:586750000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:37:602:1009

Net 5:372000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:261:41:9

Eén:372000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:961:962:22

Canvas:372000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:1041:1042:23

Crime & Investigation Network:372000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_256:37:2312:39

 

etc

 

Goed om te horen misschien dat je kunt aangeven hoe je dvbscan actief gekregen hebt. Kan ik het vanuit hier

ook eens bekijken.

Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli)

Astra-Hotbird,Ziggo

XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster ik snap niet goed wat je bedoeld?

 

en @limboconnect download hier de files: http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/l/linuxtv-dvb-apps/dvb-apps_1.1.1+rev1355-1_mipsel.deb

 

 

Dat is expres een oudere versie (die werkt tenminste) daar zit dvbscan in (die werkt niet) maar de losse scan bin wel.

 

Je moet wel iets verstand hebben van linux om het werkend te krijgen.

 

dit gebruik ik als test:

 

root@dm800se:/media/hdd/testgedoe/usr/bin# cat scanall.sh
./scan -n -q /hdd/testgedoe/Ziggo >latest_channels.conf
root@dm800se:/media/hdd/testgedoe/usr/bin#
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tweak,

 

 met de optie netwerkzoeken aan of uit ?

 

Kan zijn dat er op deze manier het juiste netwerk gevonden wordt om te scannen, m.a.w. het toepasbaar is voor verschillende regio's, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tweak,

 

 

Heb zelf helaas een DB 500 S nog ergens tussen de bulten staan, dus geen C.

 

 

Heb nog wel een DB 600 C in gebruik met hardeschijf, hierbij is het geen enkel probleem om kanalen handmatig of automatisch te scannen.

Een cables.xml is hierop ook aanwezig, hier onder het eerste gedeelte daar uit :

 

 

 <transponder frequency="105000" symbol_rate="xxxx000" fec_inner="0" modulation="3"/>
  <transponder frequency="113000" symbol_rate="xxxx000" fec_inner="0" modulation="3"/>
  <transponder frequency="121000" symbol_rate="xxxx000" fec_inner="0" modulation="3"/>
  <transponder frequency="129000" symbol_rate="xxxx000" fec_inner="0" modulation="3"/>

 

Opmerking : Juiste waardes vervangen door xxxx

 

 

Voor een hele tijd terug was er iemand bij mij in de buurt die problemen had met het scannen, ik weet nu niet meer of dat om SD of HD kanalen ging, of het verschil in QAM.

Ik meen mij te herinneren dat er verschil zat toen in de laatste waardes van modulation="3"/, volgens mij werd dat toen modulation="5"/.

 

Zoals gezegd, een beetje te lang geleden en heb het niet onthouden.

 

Ik zit zelf niet in regio 1111, dus aan een scan van mij zul je niet zoveel hebben lijkt me, gr.

 

 

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Werkt prima voor Ziggo Sneek (8600)

ZOu mooi zijn als alle Servicekanalen  voor ontvangersoftware niet in de lijst kwamen..maar die verwijder ik wel met de editor!

verder niets dan lof!

Ook zou het handig zijn dat ie gelijk de Ziggonummering van de kanalen zou aanhouden:-) dus Ned1HD op 1 etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima voor Ziggo Sneek (8600)

ZOu mooi zijn als alle Servicekanalen  voor ontvangersoftware niet in de lijst kwamen..maar die verwijder ik wel met de editor!

verder niets dan lof!

Ook zou het handig zijn dat ie gelijk de Ziggonummering van de kanalen zou aanhouden:-) dus Ned1HD op 1 etc...

 

Dat gaat helaas niet lukken, de nummering kan ik niet goed krijgen denk ik zo. Je zal ze dus zelf op een goede plek moeten zetten. (ik heb nooit ziggonummering gebruikt) ik sta altijd gewoon in de lijst met alle zenders, en "zoek" daar de goede zender uit. en zover mij bekend, zit in die freq waar die servicekanalen inzitten ook paar normale zenders.. dus hij moet die wel scannen. Kan er dus helaas niks aan veranderen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...