Ga naar inhoud


Versie OSCam en updaten


Aanbevolen berichten

Ja, Hapeba (tegenwoordig noemt ie zich The Sniffer)  had weer eens malheur met zijn dbox of andere zwaar verouderde zooi. Revision 11272 fixed dat probleem juist. Maar als je een box heb die jonger is dan 10 jaar heb je er echt geen last mee hoor en kun je gerust op 11271 blijven hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


..

 

Maar alle gekheid ik krijg de laatste tijd veel meldingen op mijn 2 cliënt ontvangers ''no matching reader'' heeft dat ook met deze 11271 versie te maken en lost 11272 dat dan ook op? Ik draai een interne oscam server (CDS en Ziggo) ook met versie 11271, en de cliënt ontvangers (ET8000 en Zgemma H.2H) ook met versie 11271.

 

Moet je de regel na ''no matching reader'' ook even laten zien. Normaal is dit een aanvraag naar je kaart, die je kaart niet kan beantwoorden. of je hebt bepaalde zenders geblokt in oscam. Meestel krijg je dan ook een rejected group met een hele lage tijd erachter.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit betekend dat hij NPO1 niet kan vinden op de interne kaartlezer of dat het geblokt is. Maar als het met een nieuwere versie opgelost is dan is het klaar ja  :) Misschien lag het inderdaad aan de oudere versie van oscam of je kaart.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Aangezien de versie die in de feed van PLi staat achterloopt wilde ik weer eens proberen handmatig te updaten, zoals in bericht #2.

 

Ik zoek echter een versie met emu en die vind ik niet op de daar genoemde website.

(Zelf compileren had ik even de spullen niet voor, lees: Linux PC).

 

Wel gevonden op Streamboard maar als ik die over de oude (in /usr/bin) heen zet (na stoppen van de huidige) en OScam weer opstart (via het menu) dan of helemaal geen OScam meer, of de oude is weer terug en tot overmaat van ramp werken de interne kaartlezers niet meer.

Gelukkig alles hersteld door de oude terug te zetten en een herstart te geven, maar dan heb ik dus nog steeds geen nieuwe versie OScam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Meestal haal ik zelf de laatste oscamversie binnen van het download center en zet hem zelf in de goede directory, met aanpassing van de rechten.

 

Probleem is elke keer weer: welke oscamversie moet ik hebben? Het gaat om een Vu+ Duo2 en een Xtrend ET8500, beide met OpenPLi.

 

Wanneer ik op het Oscam Download Center kom, moet ik eerst kiezen voor 1.20 Trunk. Dat is nog duidelijk.

 

Maar dan.

 

1. Wat voor processor zit er in mijn apparaten? Bij sommige oscamversies staat wel VU vermeld, of VU o.i.d, maar nergens Xtrend, al ga ik er nu maar vanuit dat die op dezelfde manier werkt als de VU.

 

2. Op het volgende scherm is maar 1 keus mogelijk: Archives.

 

3. Vervolgens kun je van elke versie uit 4 variaties kiezen.

   - Light : Only Nagra/Via/Seca & Newcamd/Camd/CCcam

   - oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution

   - oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-Distribution

   - oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-Distribution

 

Light lijkt me logisch, maar wat ontbreekt er dan aan? Bij de volgende versies ontbreekt er telkens een extra programma. Ssl en libusb. Waarvoor zijn deze programmadelen nodig?

 

Kortom, de stappen 1 en 3 blijven voor mij altijd een gok. Wat moet ik kiezen?

Soms heb ik mis gekozen en moet ik mijn oude backup terugzetten.

 

Nog even terug naar het oorspronkelijke probleem van dit draadje: ik heb ook soms dat na een update oscam niet is ingeschakeld. Niet alleen op de ET8500, maar ook op de Vu+ Duo2. Dat weet ik nu. Wanneer ik niet direct beeld krijg, ga ik even naar het softcammenu en zet handmatig oscam aan. Een fluitje van een cent, maar je moet het wel even weten.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik gebruik dus wel een usb-reader (voor mijn Fransat-kaart) en ik gebruik mijn browser voor toegang tot webif. Moet ik dan versie oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution gebruiken?

 

Dan blijft nog de vraag wat ik in het scherm van 1.20 Trunk moet kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik gebruik dus wel een usb-reader (voor mijn Fransat-kaart) en ik gebruik mijn browser voor toegang tot webif. Moet ik dan versie oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution gebruiken?

 

Dan blijft nog de vraag wat ik in het scherm van 1.20 Trunk moet kiezen.

 

Die kan je gebruiken indien je ook de WebIf opent via https. (oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution) Daarvoor moet je wel de port in het gedeelte [webif] in oscam.conf veranderen in +8686 en een certificate aanmaken. Als je geen https gebruikt maar wel 'n externe USB reader, dan kan je volstaan met oscam-svn11360-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-Distribution

 

Je kunt trouwens ook zelf een binary van OSCam compileren met de app Simplebuild van Gorgone. (Zie dit draadje).https://www.sat4all.com/forums/topic/329610-oscam-compileren-met-de-simplebuild-van-gorgone/?hl=gorgone

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...