Ga naar inhoud


Iemand ervaring met Selfsat H50D2 i.c.m. Selfsat HH90 rotor?


boerejde

Aanbevolen berichten

Zit die rotor op een muursteun of een paal ? Staat die wel waterpas ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Hij zit aan een muursteun. Die zit er al een tijdje maar toen ik 'm installeerde was hij waterpas. Ik denk dat de reden is zoals Sprietje aangaf, de schotel zal wat critischer zijn v.w.b. de afstelling. Ik heb momenteel redelijke waarden qua ontvangst maar niet veel regenreserve. Ik ga binnenkort om wel even met de afstelling aan de slag. Bedankt voor jullie bijdrage!

 

Groetjes, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  Erik,

Als het nog niet goed gaat maak dan een vulstuk van alu. Dikte bvb 20/25 mm. een paar nw. m6 bouten en je bent klaar.

In het Groothandelsgebouw aan de achterkant zin een winkel die los stukjes materiaal verkopen die je nodig hebt.

Gebruik  Alu het is makkelijk te bewerken, het weegt niet veel en roest niet.

groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of @boerejde in staat is dat te maken (hangt af hoe groot je knutselhoekje is) maar je zou ook gewoon vier afstandsbusjes kunnen nemen en als dat ook al te moeilijk is vier stapeltjes van een stuk of 5 M8 of M10-moeren op de plaats waar ik het met de rode cirkels heb aangegeven.
 

post-60869-0-68258200-1401809377_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of @boerejde in staat is dat te maken (hangt af hoe groot je knutselhoekje is) maar je zou ook gewoon vier afstandsbusjes kunnen nemen en als dat ook al te moeilijk is vier stapeltjes van een stuk of 5 M8 of M10-moeren op de plaats waar ik het met de rode cirkels heb aangegeven.

 

Sprietje dat is niet stabiel genoeg . De schotel zit maar met twee m6 boutjes vast,en niet met vier m6 boutjes,

(al zou dat wel zeggen, als je de foto ziet.)  Dit ivb met het verdraaien van schotel.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad wat Sprietje zegt, de twee bouten constructie is nodig als je zonder rotor werkt. In mijn geval heb ik een rotor en die zorgt voor de screw. Er worden echter maar twee bouten meegeleverd maar gelukkig heb de bouten van de oude selfsat ook nog. Jammer dat ze met afstandsbusjes dan wel weer tekort zijn :-)

 

Ik laat 'm gewoon lekker op de kop hangen. De ontvangst is nu redelijk maar nog niet optimaal. Binnenkort maar weer eens klussen,momenteel heb ik daar geen tijd voor.

 

Bedankt voor het meedenken allemaal, leuk forum is dit toch.

 

Groet, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...