Ga naar inhoud


Vanaf dit jaar bruine piet ipv zwarte piet (zwarte piet racisme).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Gelukkig hebben we in Spanje voor de leden van de Nederlandstalige club nog gewoon een sinterklaasfeest met zwarte pieten. De pieten brengen de cadeautjes in huis via de schoorsteen en daarom zijn ze zwart. Niemand die daar moeilijk over doet.

 

Maar zwartkijken via CDS mag jij ook in Spanje niet. :grin:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kijk helemaal niet zwart in Spanje. Ik betaal gewoon mijn abonnement op de hoofdkaart en de extra kaart.

Dat was ook niet de strekking van de opmerking (noch het verwijt) in jouw richting. Het was slechts bedoeld als algemene constatering met een knipoog.

Met een grijns, in dit geval. Dus niet persoonlijk opvatten. Welke officiële kaarten jij hebt, is trouwens alom bekend op dit forum, want je vermeldt ze vaak genoeg.

 

Hopelijk hiermee rechtgezet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe denk je dat als jij, als rasechte Nederlander, ergens in de binnenlanden van Afrika rondloopt genoemd zal worden?

Zou je daar ook een lichtgekleurde buitenlander genoemd worden?

 

suc6

 

Gerrit

Mzungu.

Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het kwalijk dat de zwarte pieten zo gediscrimineerd worden terwijl ze al tig jaren fantastische dingen doen en nu van kleur moeten veranderen.

Alsof ze niet goed genoeg zouden zijn als ze zwart zijn, terwijl ze juist super zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu helemaal gek aan het worden rond de Zwarte Piet als je de krant leest.

-------------------------------------------------------------------

 

Pieten durven straat niet meer op
rotterdam - 

De spanningen rond de pietendiscussie zijn zo hoog opgelopen dat Zwarte Pieten uit angst voor agressie de straat niet meer op durven. Ook verhuurbedrijven die Sint- en pietenkostuums verkopen, zeggen last te hebben van bedreigingen.

 
 

Volgens RTV Rijnmond durven Zwarte Pieten in sommige wijken in Rotterdam en Den Haag de straat niet meer op. "In Crooswijk zijn onze Sint en Pieten uitgescholden, bedreigd en er zijn ook brandende kranten gegooid onder de auto, waarin ze op huisbezoek gingen. De dames die de wagens reden gingen toen maar rondjes rijden. Dankzij een paar potige jongens konden Sint en Piet later weer veilig naar de auto terug", vertelt Rob Garnier van Kostuum Verhuur Schiebroek.

Bespuugd

Ook 'Ben' van sinterklaasbezoekjes.nl zegt klussen af te zeggen vanwege het gebrek aan beveiliging. "Onze medewerkers worden regelmatig bedreigd en bespuugd. Soms worden Sint en Piet met de auto klemgezet, zodat we niet op tijd op de afspraak zijn", vertelt de man tegenover Omroep West.

In Leiden werd eerder 'medium Bep' - een begrip in de stad - bedreigd via Facebook omdat ze zich uitsprak als voorstander van Zwarte Piet. "Ik kreeg een aantal hele vreemde reacties’, vertelt Bep op Omroep West. "Dat ik overhoop gestoken word als ik een stap buiten de deur zet."

Ook tegenstanders van Zwarte Piet voelen zich niet altijd op hun gemak. Peter R. de Vries, die zich tégen een zwarte kleur voor Piet uitsprak, werd eerder deze maand met de dood bedreigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens haar zelf is ze een aardig persoon en is het alleen maar goed bedoeld geweest. O.

-----------------------------------------

 

Slavernij

 

Een van de andere onderzoekers is Verene Shepherd, die vorig jaar stevige kritiek uitte op het fenomeen Zwarte Piet. Ze zei dat het Sinterklaasfeest neerkomt op een "terugkeer van de slavernij". Daarom kan het feest beter worden afgeschaft, stelde de Jamaicaanse. De uitspraken over het kinderfeest leidden tot een nationale discussie.

Tijdens de persconferentie vertelde Shepherd, sociaal historicus aan de Universiteit van West-Indië op Jamaica, dat ze 'verrast' is over het gebrek aan kennis bij de Nederlanders over het eigen slavernijverleden. "Dit gebrek aan kennis over de geschiedenis voedt racisme en intolerantie en draagt bij aan het gegeven dat mensen de gevoelens van mensen van Afrikaanse afkomst over Zwarte Piet niet begrijpen."

 

Bekijk Shepherds toelichting:

 

Geen probleem

Shepherd benadrukt dat ze geen problemen heeft met het feest Sinterklaas. Ze noemt de relatie tussen Sinterklaas en Zwarte Piet problematisch. "Dat moet veranderen." Ze hoopt dat haar woorden ertoe bijdragen dat mensen de traditie anders gaan bezien. "Onwetendheid voedt haat, dat hebben we in het verleden gezien."

De Universiteit van West-Indië op Jamaica heeft het e-mailaccount van Shepherd moeten sluiten omdat ze te veel haatmail kreeg.  Het beeld dat mensen van haar hebben is verkeerd, benadrukte Shepherd. "Laat ik me daarom nog maar eens voorstellen," zei de Jamaicaanse.

"Ik ben een professor, ik heb zestien boeken geschreven, de meeste over slavernij, genderstudies en de relatie tussen Europa en de Caraïben. Hopelijk zien jullie nu dat ik een heel aardig persoon ben."

 

 

-----------------------------------

Waar gaan we naar toe.

 

Ik ben geen professor, heb ook geen zestien boeken geschreven maar was wel 58 jaar geleden iemand die op school een werkstuk tegen rasisme had gemaakt toen die kinderen in Missouri niet naar de blanke school mochten.

post-51681-0-45494400-1414782291.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het problematische aan mevrouw Shepherd is dat zij de relatie tussen de moderne Zwarte Piet en Sinterklaas in Nederland niet goed heeft begrepen omdat zij zich er niet in heeft willen verdiepen. Het gebrek aan kennis lag zeker ook bij haar.

 

Uitnodigingen hier te komen kijken naar dit kinderfeest heeft zij categorisch afgeslagen.

Het beeld dat zij van onze Zwartepiet heeft, is dan ook verkeerd.

Onwetendheid voedt haat, dat zien we ook nu weer.

Veel Nederlanders zijn dan ook verrast over het feit, dat zij op grote afstand en namens de VN zo gemakkelijk tot een oordeel is gekomen.

 

Beetje een geval van:onbekend maakt onbemind.

Platter gezegd: de pot verwijt de ketel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buurman die nogal bleek is omdat hij al een tijd niet meer de deur uit durft te gaan en daardoor nu ca. 100 kg weegt

Hij voelt zich behoorlijk gediscrimineerd door sommige artikelen in de supermarkt  

Hij is daarom een actie begonnen om dit uit de supermarkten te krijgen zodat hij weer gewoon zijn boodschappen kan doen.  :laugh:  :laugh:

 

 

                                                                productdetail.dikke-bleek.6245.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat ge-ouwehoer over die Zwarte Pieten heeft nu ook Dubai bereikt. De aankomst van Sinterklaas met Zwarte Pieten in Gouda is hier op alle netten te zien met alle demonstraties van dien.

 

Wat is er met mijn vaderland aan de hand waar je vroeger gewoon zonder problemen Sinterklaas & Zwarte Piet kon vieren en als kind je erop verheugde. Moet deze gewoonte door een stel allochtonen met donkere huidskleur die in Nederland in feite te gast zijn verziekt worden omdat ze zich zonodig gediscrimineerd voelen.

 

Ik heb er geen enkel begrip voor over dat hier überhaupt tijd aan besteed wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vaderland mijn beste Drs., zoals je dat kende, dat bestaat al een tijdje niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...