Ga naar inhoud


Vanaf dit jaar bruine piet ipv zwarte piet (zwarte piet racisme).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Zo te zien hadden die kinderen het mooi gemaakt, hier ging het dus om.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Fractievoorzitter GroenLinks Zuidoost boos over 'Zwarte Piet-beeld' Nelson Mandela

24-10-14   14:49 uur  - Bron: Het Parool

media_xl_2565992.jpg

 

’De verkeerde persoon staat in belangstelling’
Het bewuste beeld bij de onthulling in het Bijlmerpark © Patrick Meershoek
aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als iemand van de wat oudere garde moet ik zeggen dat DIT juist racisme is. Ons werd vroeger verboden om mensen van Afrikaanse afkomst "zwart" te noemen. Dat was neerbuigend (Belgische paters haalden geld op voor "de zwartjes in Afrika") en racistisch. Wij leerden dat geen mens zwart is. We mochten alleen van "gekleurde"  mensen spreken of van "bruine mensen". Logisch toch, we willen zelf elke zomer bruij worden dus een link tussen bruin en racisme is alleen daarmee al uitgesloten.

 

Het zwart verven van Zwarte Piet gezichten was dan ook iets dat niemand in relatie zag tot Afrikaans uitziende mensen. Het is pas met de opkomst van radicalisme in Amerika dat Malcolm X en zijn Black Panthers ineens eisten om "black"  genoemd te worden. Dat was iets waar wij niets voor voelden maar zoals alles wordt je het Amerikanisme nu eenmaal door de strot geduwd dus dit ook.

 

Maar het is absolute waanzin om dan de zaak om te draaien en dat een niet bestaande relatie tot het verleden ineens tot racisme te doen worden. En als je nota bene dan mensen bruij gaat noemen of verven dan ben je juist echt bezig om een link te leggen tussen mensen van Afrikaanse oorsprong en Zwarte Piet. Dus wat je wilt bestrijden is wat je dan uiteindelijk juist  aanmoedigt. Wat leven we in een krankzinnige wereld!

  • Like 1

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach dat volk doet alles om in de belangstelling te komen staan.

En als hen niet zint, dat is het meteen discriminatie wat ze uitschreeuwen.

En wij moeten dan maar buigen voor hen.

 

Het is natuurlijk niet goed te praten, die slavernij van vroeger, net zoals zovele dingen die vroeger gebeurd zijn.

 

Maar als er geen slavernij was geweest, dan hadden de meeste van de donker gekleurde mensen nu gewoon nog ergens in de rimboe gewoond, in een hutje gemaakt van takken-stro en koeienstront.

Dan hadden al die mensen die nu in Europa, America en oude Nederlandse eilanden wonen allemaal daar in Africa gezeten.

Dan was het daar nu over bevolk en had het zwart gezien van het volk, en waren door die over bevolking allang vele dieren die daar nu nog wonen uitgestorven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de Pieten discussie. daar wil ik ook eens op reageren.

 

Natuurlijk neem ik het op voor "Zwarte" Piet. Hij is toch ook zwart. Zoals in het Sinterklaar lied, ..... zwart als roet. En daar is ie dus ook zwart van. Van het roet van het door de schoorsteen kruipen om de kadootjes bij de kinderen af te leveren. Tja, dat het nu niet meer nodig is, om je zwart te maken, is wat anders. tegenwoordig heb je overal gasverwarming en dat is nauwelijks vuil. En veel woningen hebben zelfs geen schoorsteen meer. Stadsverwarming, zonnepanelen enz.

 

Dan nog iets dat ik vreemd vind. Mijn (zwarte)  vriendin zei ooit tegen mij: je moet niet negers zeggen. Hoewel dat voor mij absoluut niets negatiefs inhield. Zij zei, dat ligt te kort bij het woord nigger (zij leefde meer dan 10 jaren in New York. Ik vroeg haar, wat moet ik dan zeggen? Nou gewoon: zwarte mensen.

 

Dus ik denk dat dit zoeken is (hoe zegt men dat?) naar knikkers op laag water in een gedempte put als het kalf alreeds verdronken is. Maw dit is echt zeuren om het zeuren.

 

Dus alsjeblieft, ik heb niet veel leuke herinneringen aan mijn jeugd (men kon toen nog niet films en zo opnemen, dat kwam pas later op). Maar een van de leukste is beslist het Sinterklaasfeest, inderdaad, met Zwarte Pieten. Ooit was ik een van hen, en verdiende wat bij als inhuur Zwarte Piet om de avond op te kleuren door mijn aanwezigheid. Prachtig werk, die kindertjes, hen hun kadootjes geven. En als toegift kreeg de vader een paar tikken met de roe op zijn kont. Moest je de kinderen horen gillen (van plezier) En daar telde ik niks extra´s voor, gewoon een tientje (guldens) per avond. Ik was een jaar of 16-18.

En nu zeggen mensen dus dit is discrominatie. Weet je wat we met die mensen moeten doen? Juist, in de zak en mee naar Spanje, naar Tortellemino. dat zou hen wil leren!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwarte Piet op het paard en Sinterklaas met een rollator er naast.

Misschien zien zeurpieten dan in dat ze een belachelijke kwestie ter sprake brengen.

Maar als dit zogenaamde probleem dan weer opgelost is komt er volgend jaar weer een ander discriminerend probleem uit de googelhoed.

De gesubsidieerde clubjes moeten toch hun subsidie veilig stellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wie is er niet opgegroeid met Sjors en Sjimmie, Het blad is geloof ik al weer een paar jaar ter ziele, maar wanneer het nu nog zou bestaan.

Toch denk ik niet dat zodra ik iemand met een donkere huidskleur voor mij heb, dat hij een karakteristieke "Sjimmie" is, maar gewoon een medemens zoals jij en ik.

 

Er is een spreekwoord, "A dirty mind is a joy forever", met andere woorden, je kan alles op een "perverse" manier uitleggen en daarin laat de zwijgende meerderheid zich leiden door de schreeuwende minderheid met hun kijk op de gebeurtenissen.

 

Laat zwarte piet gewoon in ere, kinderen combineren de donkere huidskleur van Piet niet aan een willekeurige getinte burger, maar het is de combinatie van Sint en Piet met bijbehorende kostuums en ambiance die indruk achterlaat.

 

En waarom zou je de dingen niet mogen benoemen zoals ze zijn, wit, zwart, geel of groen zijn gewoon wit, zwart geel of groen, waarom dan zwart "anders getint"moeten noemen?

 

Het doet mij denken aan dat grapje van Max Tailleur, iemand die nu ook verdoemd zou zijn wanneer hij nog zou optreden.

Ik zal de grap iets anders formuleren anders krijg ik hier ook de volle laag.

 

Jansen en de Vries staan voor de rechter, de Vries klaagt dat Jansen hem een varken noemt.

De rechter spreekt Jansen vermanend toe en zegt dat hij de Vries geen varken mag noemen.

 

Jansen vraagt daarop aan de rechter of hij een varken wel een naam mag geven?

De rechter is wat verwonderd, maar zegt dat je een dier een naam mag geven.

 

Hierop begint Jansen te grijnzen, kijkt naar zijn buurman en zegt "hallo, dag De Vries".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzersterk!

 

Ik hoop dat het gesodemieter van een stel gekken een keer ophoudt, maar het zal wel niet.

Eerst de negerzoenen die niet meer zo mochten heten. Ik koop ze niet meer.

Dan sinterklaas, de statige hark met z'n mijter en met hem de zwarte pieten, de vrolijke mensen die ons kinderen met cadeautjes verblijdden en nu geen zwarte piet meer mogen heten of niet zwart meer mogen zijn.

En nu loopt een gek al weg bij een door kinderen gemaakt eerbetoon aan Mandela omdat het beeld een zwart gezicht heeft en wordt het door een of meer andere gekken vernield.

Net alsof zwart niet mooi is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we de balans van de opbrengst van de zwartepietendiscussie tot nu toe opmaken, is het resultaat ervan dat er nu gesproken wordt van racisme daar waar het eerst helemaal niet het geval was, en er nu bevolkingsgroepen tegen elkaar tekeer gaan daar waar het eerder ook niet het geval was.

 

Per saldo heeft Nederland dankzij de Verenigde Naties dus een stap teruggedaan in het integratieproces.

 

De verenigde Naties is dus goed goed bezig....terwijl zij regelmatig in gebreke blijft op plekken in de wereld waar de boel in brand staat tengevolge van rivaliserene bevolkingsgroepen vol onderdrukking en vervolging van minderheden

 

Maar scoren zal daar zal wel te moeilijk zijn. Dus lijkt de VN zich te beperken tot schijnexercities over een zwartepiet. Die in Nederland dan maar. In andere zwartepietlanden verklaren we hem liever tot cultureel erfgoed.

Het gast immers om de beeldvorming. En dat lijkt maatwerk te zijn bij de VN. En een beetje geschiedkundig bedrog neemt de VN daarbij op de koop toe.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Net alsof zwart niet mooi is.

 

Hier verbaas ik mij ook al tijden over. Ik kom regelmatig op een gamesite waar eens een spel met de titel

"Colored baby Room" was geplaatst. Niet te geloven hoeveel ophef daardoor ontstond…

Het kwam er in grote lijnen op neer dat de benaming colored baby wel "heel discrimenerend" was. 

(Dat de titel over de gekleurde kamer ging en niet eens om een gekleurde baby was maar bijzaak..)

Maar men mag dus tegenwoordig niet meer de huidskleur benoemen, al helemaal niet hardop zeggen dat er verschil in kleur is. Dat is toch onzin, alsof je daarmee zegt dat de ene huidskleur beter of minder is dan de andere.

 

Moet ik straks ook gaan zeggen dat mijn blonde haar nog slechts 'haar' genoemd mag worden, omdat ik mij vanwege de domme blondjes-moppen, wel erg gediscrimineerd voel ?? Nou, echt niet hoor !

(ben allang blij dat ik een excuus heb :P  )

 

En nu hebben de Zwarte Pieten zelfs al beveiliging nodig, omdat ze bedreigd worden. Wil niet discrimeneren hoor, maar hoe moeten deze Pieten straks nou de daders omschrijven ??

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Moet ik straks ook gaan zeggen dat mijn blonde haar nog slechts 'haar' genoemd mag worden, omdat ik mij vanwege de domme blondjes-moppen, wel erg gediscrimineerd voel ?? Nou, echt niet hoor !

(ben allang blij dat ik een excuus heb :P  )

 

 

 

ExcuusTruus dus... :)  

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag zwarte drop mag nu noch verkocht worden ,en zwarte kolen en zwart wit TV,ze zijn er nog wel ,slechts enkele Antiek winkels hebben er nog een,oh eh mijn Auto banden zijn ook zwart ,moeten deze nu wit gemaakt worden ?

En zo kunnen wel  even doorgaan,wat dacht je van Wit asfalt ?

Hier in Nijmegen is een Café dat heet Sjors en Sjimmie ,tot nu toe is er niemand die zich daar duk over maakt !

Er staan zelfs zwarte beveiligers aan de deur ,en ze hebben geen blond haar. :P

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...