Ga naar inhoud


Rebox 8220, ervaringen gevraagd!


Erudiet

Aanbevolen berichten

Er is nog een probleem met de Rebox 8220. Als deze een tijd heeft uitgestaan dan krijg ik zomaar bij diverse zenders "geen signaal" in beeld.

Ook als ik ten einde raad een de fabrieksinstellingen er weer inzet gaat het fout. Astra 1 2 en hotbird krijg ik meteen signaal van maar Astra 3 weigert om signaal te geven. Er kan dan ook geen scan uitgevoerd worden want hij heeft geen signaal. Pas na het zoeken naar een transponder die signaal geeft en wat dan ook nog een goeie moet zijn kan de fastscan uitgevoerd worden.

Dit alles gecombineerd, ook met het niet goed werken van HbbTV (schokkerig) dacht ik aan de software. Dit overnieuw geinstalleerd maar heeft niet geholpen.

Vreemd dat niemand anders hier last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

`Welke volgorde heeft je diseqc?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even een update van de problemen met de Rebox 8220.

 

De antenne is een multytenne (4 LNB's)

Rebox beeld (HDMI) en geluid (optisch) aangesloten op Installatie, Denon AVR 1910

TV is een Sony Bravia.

De problemen waren

1. Beeld en geluid vallen weg. Beeld alleen, geluid alleen of samen. Variërend van 1 tot ongeveer 5 seconde.

2. Bij opstarten systeem de ene keer geen signaal van NPO 1. En uiteraard ook de rest niet van deze transponder. NPO 2 en de rest van deze transponder uitstekend. Een volgende keer deden ze het beide niet. Dan was NPO1 weer goed en deed NPO 2 het weer niet.  De antenne was goed uitgelijnd want de ontvangst van Astra 1 en 2 en hotbird was steeds uitstekend.

Het terugzetten van de fabrieksinstellingen hielp ook niet.

Omdat NPO 1 en NPO 2 via dezelfde LNB van de antenne binnenkomen ben ik ervan uitgegaan dat de antenne goed was en dat het dus fout ging in de decoder.

Uiteindelijk blijkt toch de antenne stuk want met een andere multytenne kop, ook 4 LNB's, heb ik geen problemen meer met de ontvangst.

Het probleem dat het beeld en geluid wegvalt is ook opgelost. ik heb de "HDMI uit" van de Rebox direct op de TV aangesloten en sindsdien geen beelduitval meer gehad. Het geluid gaat nog wel via de versterker. (optisch)

 

Blijft over een nieuw probleem. Pauzeren van de uitzending. dit werkt uitstekend. Totdat de HbbTV aangezet wordt. Dan kan er niet meer gepauzeerd worden op NPO 1,2 en 3. Dit moet wel software zijn. Maar met dit probleem valt te leven. Ik heb HbbTV altijd uit staan dus van het pauzeprobleem heb ik verder geen last. Tenzij ik een gemiste uitzending wil bekijken natuurlijk.

 

Op mijn eerder uitspraak dat ik totaal niet tevreden ben over deze decoder kom ik bij deze terug.

Zoals hij nu werkt ben ik zeer tevreden. Beeld en geluid is uitstekend. Ik ga dus geen nieuwe kopen.

Alleen is de besturing krap aan bemeten want op het moment dat je via HbbTV een gemiste uitzending wil bekijken dan heeft de decoder er behoorlijk wat moeite mee om alles vlotjes te laten verlopen. Maar hij komt er wel en de gemiste uitzending wordt ook normaal weergegeven.

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Funktioneert hier prima. Niet herkennen van de Hard Drive na een power break is opgelost met laatste software versie van Rebox: v.3.02.61  Beeld en geluid van uitstekende kwaliteit. Deze is niet aangesloten op internet. Wordt alleen voor Satelliet beelden gebruikt, en wel dagelijks. Als mijn andere 9000 de geest geeft koop ik nog een 8220

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Prima ontvanger met wat kinderziektes , maar daar wordt hard aangewerkt middels firmware updates welke de laatste tijd al 2 of 3x ge-update zijn . Dat vind ik al een groot pluspunt.

Echter de laatste firmware v3.02.61 bevalt me in het geheel niet . Niet om problemen met de HD ,ed ,want dat is bij mij geheel verholpen sinds v3.02.53 , maar het beeld hapert steeds een fractie van een seconde ; Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar irritant is het wel ; . Dus gedowngrade naar v3.02.53 en het probleem is weg . Het zelf toevoegen van de apps is vrij simpel althans voor mij ,maar ook dit vind ik niet lekker lopen met de laatste firmware . De ontvanger loopt er op vast ! Hbbtv staat uit en gebruik ik niet dus kan ik geen oordeel over geven .  Wifi werkt perfect met een heel goedkoop (Aldi) usb wifi adaptertje ( Ralink 5370 chipset ) Voor mij dus een prima ontvanger met firmware v3.02.53 , en als je wat tips en tricks uitvoert van de rebox site draait de ontvanger net wat soepeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...