Ga naar inhoud


Teletenne is gestopt, wat zit er dan nu op de muxen?


Alex1970

Aanbevolen berichten

Bij mij geen zendernamen, teletekst zou ik eens moeten proberen.

In Nederland was Digitenne vooral een succes door de lage prijs. Veel mensen stapten over van de kabel.

Maar nu de prijs langzaamaan steeds hoger werd en je voor en tweede en derde kaart verplicht een tuner moet huren (of je die nu wel of niet gebruikt) is het totaal niet interessant meer.

Maar KPN wil volgens mij (net als Telenet) liever hun (veel) duurdere verkopen.

 

Er is al genoeg over gezegd hier op dit forum maar met de lage prijs en gratis tweede en derde kaartje was het zeker succesvol.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gestopt is gestopt, begrijp niet wat je dan nog bezig bent met het zoeken naar beeld.

Met Telenet is het geen zaken doen, enkel je centen zijn hun interesse, daarom zijn ze er hier 5 jaar geleden uitgegooid, er zijn al boeken gevuld over deze schaamteloze monopolist, en ben zeer blij dat ik nooit meer met hun praktijken te maken heb.

 

En stel geen hoop in dit bedrijf voor de toekomst, voor je het beseft ben je weer de pineut.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't ja,maar iedere aanbieder van tv,heeft hier zijn nadelen.en in belgie,zitten we hier met een uitzonderlijke situatie enig in de wereld.

Maar het is waarschijnlijk gelijk,welk bedrijf dit uitbaat,het is altijd leuk,om te zoeken en te zien,wat er in een ontvangen signaal zit,en dat is waarschijnlijk waarover het gaat bij t.s.

Vroeger gingen wij als jeugd,ook altijd de uitdaging aan,om een signaal te ontvangen van de antenne toen nog analoog.

Het voordeel van analoog was,dat je met een zeer beperkte ontvangst toch al iets ziet,wat niet zo is met dvb.

Zo zijn wij als radioamateur ook altijd blij dat we onze grenzen een beetje kunnen verleggen.

Het ontvangen van signalen is voor bepaalden een hobby,en wie dat die verspreid,dat zal ons een zorg wezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook in eerste instantie bedoeld 'omdat het kan'.

Testen of dit nieuwe stickje DVB-T2 kan ontvangen, maar als je dan merkt dat er nog steeds iets wordt uitgezonden wordt je ook nieuwsgierig...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook vele franse zenders.Mocht ik hier wonen,dan zou er rap een mastje bij de radioamateur mast geplaatst worden,met bijhorende antenne's.

P.s.Bij analoog had je zogenaamde antenne rotors waar je,de antenne kon draaien (was bij onze gebuur gebruikt tussen nederlandse en engelse,als ik mij nog herinner,maar kan er ook 100% naast zitten,want ik was nog maar kind en begreep daar nog niet veel van) zou dit nog bestaan dergelijke toestellen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Franse zenders kan ik hier in Nederland niet ontvangen via de antenne, wel de RTBF en Duitse zenders.

Maar ik vind de Nederlandstalige zenders wel interessant.

 

Je kan met een antennerotor nog steeds diverse zenders ontvangen afhankelijk van je locatie. Helaas de commerciële zenders in Nederland en België gecodeerd.

 

In een ander topic wordt in West-Vlaanderen de ontvangst van Engelse zenders over betrekkelijk lange afstand gemeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zat zo eens te zoeken naar de regelgeving rondom de licentie doe Norkring heeft voor het uitzenden van de DVB-T2 signalen, welke dus door Telenet gedaan werden waarvan we de afloop weten.

 

Ik kwam bij de VRM deze zaak tegen waarin gesteld waar de klacht onontvankelijk werd verklaard dat Telenet enkel en alleen ging uitzenden louter om haar marktaandeel en machtspositie voor kabeltelevisie veilig te stellen en niet om de consumenten een volwaardig alternatief van digitale ethertelevisie aan te bieden.

 

Boy, were they wrong.... (puur mijn persoonlijke mening)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Binnen 5 minuten scrolt er sinds vandaag een balk met info boven in het beeld van mijn Samsung smart tv.

Ik gebruik de DVB-T tuner voor de vrije zenders zoals: één/canvas/op12/ned1/2/3/omroepbrabant.

Zie de foto's............

 

Op mijn LG tv met ingebouwde  DVB-t2 tuner komen in de zenderlijst inderdaad het gestopte Teletenne aanbod voor, wat een onnodige verspilling van (zend) ENERGIE!!!

Zie de desbetreffende foto.

 

Waarom gebruiken ze die DVB-t2 muxen niet voor de vrije en lokale zenders zoals bijvoorbeeld: éénHD / canvasHD /Op12 / LaUneHD / LaDeuxHD / tvBrussel / ATV / RTV / enzovoorts..........

Het heeft toch totaal géén nut om ZWART beeld uit te zenden, pure verspilling!

 

Maar mijn vraag is, gaat er binnen 3 a 4 weken IETS veranderen in het Digitale ether aanbod in NL of BE?

 

Groeten Dunhans.

 

post-36388-0-89414300-1414435326_thumb.jpgpost-36388-0-74946500-1414435467_thumb.jpgpost-36388-0-70062000-1414435515_thumb.jpg

 

Helaas lukt het me niet om de foto's goed te plaatsen, terwijl ze toch wel goed op mijn  pc staan.....

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor ons als particulier niet te zien, of er echt niks meer wordt uitgezonden. Als ex teletenne klant, heb ik nog de apparatuur, maar krijg de melding, dat de kaart gedeactiveerd is wegens lang geen gebruik, en dat er beeld is na 60 of indien niet je moet bellen naar een nummer die erop staat. Maar als je dit nummer dan draait, wordt het kaartnummer niet meer herkend.

Misschien een select clubje bij telenet die het nog kan ontvangen, wie zal het zeggen? :confused:  :confused:

Het kan ook zijn, dat vanwege contractuele omstandigheden, de zenders en zo in de lucht zijn, maar dat is dan wel zonde, van de energie zoals je schrijft, die we deze winter zo broodnodig zullen hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou. Laat je niets wijsmaken door de zogenaamde "stralingsexpert". Ik weet ook niet wat de bedoeling is achter zijn betoog.

Om te beginnen. Contract is contract. Als Norkring de zenders zou uitschakelen, gaan ze in de fout en dat gaan ze dus niet doen.

 

Om het energieverbruik wat in perspectief te plaatsen. Vroeger had je voor één analoog TV-kanaal wel een zender van gemiddeld 100KW nodig om op de antenne een ERP van 1MW te genereren. Ja, dat straalde tenminste wat uit. Je kon er bij manier van spreken een kleine elektriciteitscentrale naast gaan bouwen om de zaak aan de gang te houden.

 

Tegenwoordig gaat het over een zender van om en bij de 2,5KW voor een MUX van om en bij de 6 tot 8 TV-kanalen en een ERP van "slechts" 20KW. Die plug ook niet zo maar even in het stopcontact, maar dat is toch een wezenlijk verschil. Neem het verlies aan warmte er nog even bij en je komt aan een elektrisch verbruik van 6KW, per zender. Telenet heeft er voor haar muxen op elke locatie een stuk of drie in gebruik. Als we het hebben over 6 locaties maakt dat dus 6x3x6=108KW. Inderdaad, een niet onaardig verbruik.

 

Als je weet dat het afschakelplan werkt met schijven van 500MW = 500.000KW dan merk je meteen dat je het niet gaat redden met je 108KW. Je hoeft zelfs geen expert te zijn om dat te zien.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele Teletenne debacle is gewoon zonde.
De Belgische overheid zou hier in moeten ingrijpen en Telenet verplichten de abonnementen voort te zetten of Norkring verplichten een andere partner te zoeken.
Wat de overheid nu doet is een duopolie in stand houden. (Buiten TVV en enkele andere iptv providers).
Er is echt wel markt voor DVB-T, mits het aanbod concurrerend en interessant genoeg genoeg is.
Ik zou hier in Nederland er ook wel interesse in hebben.

 

Er is trouwens ook plek genoeg in de Belgische ether want die vier muxen die in Vlaanderen en één in Wallonië actief zijn, zijn maar een paar van alle toegewezen frequenties voor België.

Volgens mij heb ik dat ergens eens op de website van de BIPT gezien of zo.

Er zat zelfs één bij die over het hele land dezelfde frequentie kon gebruiken.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T had van in het begin al geen kans, Norkring heeft zich daar ingekocht en heeft daar een monopolie positie.

De prijzen die ze daar hanteren zijn dan ook hallucinant.

Norkring heeft volgens mij de prijs niet bepaald. Dat was uiteindelijk Telenet.

Anders zou Norkring (nu nog?) de abonnementen aangeboden hebben toch?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het is niet de eerste keer dat Telenet dit lapt.

 

Ze hebben ook de vierde GSM licentie gekocht en niets mee gedaan.

Uiteindelijk hebben ze wel een boete gekregen en hebben ze als ik me niet vergis de licentie moeten terug geven.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...