Ga naar inhoud


Teletenne is gestopt, wat zit er dan nu op de muxen?


Alex1970

Aanbevolen berichten

DVB-T had van in het begin al geen kans, Norkring heeft zich daar ingekocht en heeft daar een monopolie positie.

De prijzen die ze daar hanteren zijn dan ook hallucinant.

 

dvb-t had gewoon de analoge televisie moeten opvolgen zoals in Engeland, Duitsland en naar ik begrijp intussen ook Frankrijk. Als het gewoon in handen van de overheid was gebleven had het een basisvoorziening van ongecodeerde programma's kunnen zijn voor iedereen zoals het in onze buurlanden is. Ik ken de Belgische situatie niet om in detail te gaan maar voor Nederland had de Nozema als die nog bestond gewoon de combinatie van Nederland 1-2-3, het pakket Nederland24 en de belangrijkste commerciële netten van met name RTL en SBS ongecodeerd op de antenne kunnen zetten. Wellicht had men de commerciële zenders om een redelijke bijdrage kunnen vragen. Zo zou dat een prachtige service zijn die mensen met weinig geld van een goed basisaanbod voorzag en tevens voor iedereen op een slaapkamer, werkkamer of in de tuin of de camping van een ideaal basisaanbod kunnen voorzien.

 

Maar het moest weer naar de lui die vette winsten voor hun aandeelhouders nastreven met als gevolg dat het binnenkort voor niemand meer te gebruiken is als we een beetje pech hebben. Wanneer gaan we eindelijk weer eens geregeerd worden door mensen die voor de burgers in plaats van voor het bedrijfsleven dingen regelen? Toen ze aanvankelijk kwamen met de loftuitingen over hoeveel meer we zouden gaan ontvangen via digitale zenders in plaats van analoge is met geen woord gerept over het feit dat wij daar als burgers helemaal geen enkel voordeel van zouden hebben tenzij we daar bovenop de gewone omroepbijdrage die toen nog bestond er aan het bedrijfsleven geld voor gingen betalen. IK WIL MIJN LAND TERUG.....

  • Like 1

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Nu ik een dvb-t2 tuner heb in mijn hybride tuner via usb, op de vu, komen die teletenne kanalen op het moment van het schrijven nog binnen. Merkwaardig genoeg, worden er ook nog ecm's aangeboden aan oscam, en wordt de zender herkend.

hieronder enkele voorbeelden:

2015/10/04 00:13:16 04EF30C0 c   (dvbapi) sdt-info (provider: Norkring - channel: Nickelodeon)
2015/10/04 00:14:23 04EF30C0 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 0 CAID 1861 PROVID 000000 ECMPID 00A1 ANY CHID PMTPID 13F0 VPID 007C
2015/10/04 00:15:19 04EF30C0 c   (dvbapi) sdt-info (provider: Norkring - channel: Njam!)
2015/10/04 00:15:19 04EF30C0 c   (config) 626 service-id's loaded in 20 ms
2015/10/04 00:15:53 04EF30C0 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 0 CAID 1861 PROVID 000000 ECMPID 00A1 ANY CHID PMTPID 13ED VPID 0079
 
Waarom er aangezien dit product officieel niet te verkrijgen is, toch nog ecm's worden aangeboden of gevraagd aan oscam, vind ik dat wel merkwaardig. Of zou een select clubje of één of ander hoge piet bij telenet of norkring dan toch nog een geactiveerd kaartje hebben, voor zijn (luxe) buitenverblijf?
Maar na deze testen, kon ik mijn ontvanger heropstarten, de hybride tuner ontving geen enkele FTA zender meer zowel dvb-t als dvb-c.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moet hij toch zeker de VRT zenders vinden? Die zenden uit.

Uiteraard en ook de tnt zenders zelfs in hd. Maar dit topic gaat over het ten ziele gegane teletenne, waar ik niet begrijp, waarom er nog ecm's passeren, en het product niet te krijgen is. Of het moet zijn dat medewerkers van norkring of telenet wel nog een geactiveerd kaartje hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...