Ga naar inhoud


krijg mijn et5000 niet meer geflashed start niet op


NEO_X

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

@Alias ha ha

Zou het een veronderstelling waard zijn dat er een soortement van SSL naar dat Security Board wordt geschreven (met foutieve informatie). De originele inhoud van het Security Board gaat verloren waardoor hij blijft hangen?

 

Ben zelf geen ET gebruiker, maar met de Dreambox kan hetzelfde gebeuren bij een flash. OpenPli 4.0 'blokkeert' namelijk op de DM500HD de *STOP* modus. Feitelijk komt de DM500HD wel in de *STOP* modus, maar op het TV scherm verschijnt geen enkele info meer betreffende model, IP e,d,

 

Is de ET tot leven te wekken als je er de originele bootloader in flasht??

 

Zomaar even een ideetje.. Kan me niet voorstellen dat het Security Board fysiek kapot gaat bij een flash.. Puur een chipje wat verkeerd of per ongeluk wordt overschreven (met foute code)...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee bij de et5000 word de complete binnenkant vervangen, of gewoon compleet geruild, je kunt er zelf geen onderdelen voor krijgen, alleen door de fabriek te maken.

Verder weet ik het ook niet, maar dat is de manier om even vlug te kijken of je nog uren wil proberen te flashen in de hoop het ding nog aan de praat te krijgen, of gewoon het ding te laten reapareren.

Kosten zijn 35 euro, je kunt er geen ander apparaat voor kopen voor die prijs...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Alias, dankzij jouw info de juiste diagnose kunnen stellen voor mijn et5000.

Via lsusb snel gevonden dat het security board defect was.

Daarna ook de batterij spanning gemeten en die bleek leeg.

 

Fabrikant gemailed en die stuurde voor 33 euro twee (!) nieuwe boardjes,

dus nu heb ik 1 reserve :-)

Monteren is heel eenvoudig. Het boardje zit bovenop het mainboard achter de  

smartcard sleuven.

 

Dank voor de info.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...