Ga naar inhoud


Advies gevraagd keuze schotel voor op camper


zoekende

Aanbevolen berichten


Dan blijft er alleen de BAS 60 of 62 over want andere schotels zijn nauwelijks of niet daarop aan te passen.

Ik heb circa één jaar geleden een verwoede poging gedaan om de UFO op de Shapegmast passend te krijgen maar dat is mij niet gelukt zonder het risico te lopen de Shapegmast blijvend te verknallen.

Op zich is de Shapegmast uitstekend geschikt om de vlakschotel nauwkeurig af te stellen.

 

Nogmaals, i.c.m. de adapterplaat moet het zeker lukken om de BAS 60 of 62 op de Astra 3 (23.5) af te kunnen stellen.

 

Nu weet ik alleen niet of de oorspronkelijke leverancier (eigen productie) deze platen nog verkoopt maar daar kun je achter komen door te bellen.

Ik stuur het telefoonnummer en adres via een PB.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n plaat is eenvoudig te maken , ik neem tenminste aan dat de op de plaat gemonteerde mastbevesting , standaard op de schotel zit .

Mocht Zoekende er geen kunnen vinden kan hij kontakt met me opnemen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

hallo

Ik ben wel intresse in zo een adapterplaat ,heeft iemand een plan of tekening met maten zodat ik zoiets zelf kan maken?

Van het mastklem gedeelte kun je zo de 4 gatmaten overnemen en deze op een dikke aluminium plaat aftekenen , boren en van schroefdraad voorzien . behalve de 4 gaten waarmee de plaat aan de schotel bevestigd moet worden .

Deze gaten moeten verzonken worden zodat de schroefkoppen niet boven de plaat uitsteken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moeilijk kan dat zijn , leg het klemstuk op de plaat zodat het gat linksboven exact op dezelfde plaats zit als op de foto .

Gat boren , tappen en een schroef er los/vast in , vervolgens m.b.v. een geodriehoek of gradenboog de klem scheef leggen t.o.v. de plaat .

Schroef vastdraaien en e.v. een lijmtang op de overzijde zodat de klem niet verschuiven kan .

Met een boor die net in de gaten van de klem past , heel even een putje in de plaat boren .

Door het klemstuk steeds onder een andere hoek te klemmen kun je meerdere skew posities maken .

Later met een boor van de juiste maat de putjes verder doorboren en van schroefdraad voorzien .

Waarschijnlijk zijn het M6 schroeven , dus met een 6.5 mm en 5 mm ( voor de tapgaten) en een M6 tap ben je de man .

Aluminium tappen gaat beter als je spiritus als smeermiddel gebruikt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor de tips. Ik heb nog een andere vraag i v b met shapeg sat peilmast(daar waar mijn Bas 60 aanhangt) ,heeft iemand een idee of ervaring met het plaatsen van een tweede kabel in deze peilmast.men kan deze kopen met 2 kabels (bestelnr 02422),circa 100 euro,een beetje veel voor een kabel van 3m;daarom wil ik proberen zelf een tweede kabel in te steken.In principe is er plaats genoeg enkel wordt er bovenaan de weg verspert door en stukje metaal (die houdt die ene kabel op zijn plaats)

hoe krijg ik dit eruit?

Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik je w.b. die 2e kabel trekken niet helpen .

Als je zoekt op Adapterplaat BAS60 (google) , kom je oude berichten met verwijzing naar het adres van de maker van die plaat in Budel tegen , helaas geen website , wel email adres .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...